anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż uszkodzonego laptopa

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie,

Sprzedałam laptopa uszkodzonego przy którym na aukcji było opisane, że ma uszkodzoną płytę główną. Na zdjęciach były widoczne pęknięcia na klapie laptopa i ramce  ale nie było widocznego pęknięcia spodu laptopa ponieważ w domyśle uznałam, że jak laptop jest popękany i wystawiony jako uszkodzony to, że spód też nie jest w super stanie. W specyfikacji tytule ani opisie nie było również nic wspomniane, że jest jakakolwiek pamięć ram. W opisie było również napisane, że jest bez dysku.

Kupujący założył dyskusje i wysyła zdjęcia wszystkich pęknięć które były widoczne na aukcji poza tym jednym na spodzie i upomina się o pamięć ram. Kto w tutaj ma racje i co powinno o ile w ogóle zostać poddane reklamacji ?

Dziękuje

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
fox_paws
#16 Inspirator#

@Client:41531029 Napisałaś, że jest uszkodzony, a wysłałaś niekompletny. Uważasz, że to uczciwe?

Jak będziesz zainteresowana zakupem samochodu z uszkodzonym silnikiem, a otrzymasz samochód bez kierownicy i skrzyni biegów, to będziesz zadowolona?

------------------------------------
Allegro No Box, No Kurier
oznacz moderatorów
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

Napisane było, że jest uszkodzony i nigdzie nie było informacji o tym, że pamięć ram jest obecna. Jeżeli chodzi o pęknięcia to były widoczne wszystkie poza tym na spodzie

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:41531029

Jeśli sprzęt fabrycznie posiada jakieś komponenty to ich brak przy dalszej odsprzedaży należy uwzględnić w opisie - to chyba rzecz oczywista? 

O braku dysku napisałaś więc czemu nie było informacji o braku pamięci RAM oraz zdjęć wszystkich uszkodzeń. 
Kupujący ma prawo reklamować wady o których nie został poinformowany - w tym wypadku brak pamięci RAM oraz to jedno pęknięcie którego nie było na zdjęciu.  

Zaproponuj obniżenie ceny i częściowy zwrot pieniędzy - to chyba najlepsze wyjście dla obu stron. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

On, oferta musi być zgodna z opisem, niestety allegro przyzna mu rację.

oznacz moderatorów
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

Tylko do czego przyzna rację ? 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:41531029 Kupujący ma rację a Ty masz nauczkę na przyszłość, że opis musi dokładnie odzwierciedlać stan towaru. 
Szczególnie w przypadku kiedy brakuje czegoś co domyślnie być powinno - nawet jeśli sprzęt jest sprzedawany jako uszkodzony. 

Kupujący musi wiedzieć co dokładnie kupuje a czego nie kupuje. 

oznacz moderatorów
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

Czyli jeżeli nie jest napisany ram w zestawie to mam go liczyć jakby był ? Nigdzie nie było opisane, że ten ram jest w zestawie. Co do pęknięć to jeżeli chodzi o reklamacje to odnosi się ona tylko do tego spodu prawda?

oznacz moderatorów
fox_paws
#16 Inspirator#

@Client:41531029 

Art. 556. Kodeksu Cywilnego
Wada rzeczy
§ 1. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
(...)
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

------------------------------------
Allegro No Box, No Kurier
oznacz moderatorów
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

Okej to rozumiem, że liczy się stan fabryczny po numerze seryjnym. A co do pęknięcia na spodzie to jak to wygląda ? Wymieniam go w ramach reklamacji doprowadzając od stanu który wyobrażał sobie kupujący tak?

oznacz moderatorów
fox_paws
#16 Inspirator#

@Client:41531029 Jeśli nie ma informacji w opisie, że konfiguracja została zmieniona, to ma mieć takie elementy, jak fabryczny. W ramach reklamacji ma być doprowadzony do stanu zgodnego z opisem. Jeśli nie było informacji o widocznym pęknięciu, to ma go nie być, albo... obniżenie ceny.

------------------------------------
Allegro No Box, No Kurier
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

A jaki Ty masz pomysł na tą reklamację?

oznacz moderatorów
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

Dosłanie ramu oraz spodu który znajde i kupię

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

To zaproponuj kupującemu, uznaj reklamację i uzupełnij to ale to może nie rozwiązać sprawy na przyszłość.

oznacz moderatorów
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

Tu okej, moja nieświadomość i do tego się przyznaje aczkolwiek kupujący wysyła mi zdjęcia pęknięcia które jest dokładnie widoczne na zdjęciu i robi mi o to problem wyzywając 🙂

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma prawa Cię wyzywać.

oznacz moderatorów
Client:41531029
#7 Wielbiciel#

No cóż zrobić, niektórzy tacy są

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:41531029 @Jeśli kupujący próbuje reklamować wady które są widoczne na zdjęciach lub wyszczególnione w opisie to napisz mu wyraźnie że te roszczenia odrzucasz jako bezzasadne. 

oznacz moderatorów