Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie,
Sprzedałam laptopa uszkodzonego przy którym na aukcji było opisane, że ma uszkodzoną płytę główną. Na zdjęciach były widoczne pęknięcia na klapie laptopa i ramce ale nie było widocznego pęknięcia spodu laptopa ponieważ w domyśle uznałam, że jak laptop jest popękany i wystawiony jako uszkodzony to, że spód też nie jest w super stanie. W specyfikacji tytule ani opisie nie było również nic wspomniane, że jest jakakolwiek pamięć ram. W opisie było również napisane, że jest bez dysku.
Kupujący założył dyskusje i wysyła zdjęcia wszystkich pęknięć które były widoczne na aukcji poza tym jednym na spodzie i upomina się o pamięć ram. Kto w tutaj ma racje i co powinno o ile w ogóle zostać poddane reklamacji ?
Dziękuje
@Client:41531029 Napisałaś, że jest uszkodzony, a wysłałaś niekompletny. Uważasz, że to uczciwe?
Jak będziesz zainteresowana zakupem samochodu z uszkodzonym silnikiem, a otrzymasz samochód bez kierownicy i skrzyni biegów, to będziesz zadowolona?
Napisane było, że jest uszkodzony i nigdzie nie było informacji o tym, że pamięć ram jest obecna. Jeżeli chodzi o pęknięcia to były widoczne wszystkie poza tym na spodzie
@Client:41531029
Jeśli sprzęt fabrycznie posiada jakieś komponenty to ich brak przy dalszej odsprzedaży należy uwzględnić w opisie - to chyba rzecz oczywista?
O braku dysku napisałaś więc czemu nie było informacji o braku pamięci RAM oraz zdjęć wszystkich uszkodzeń.
Kupujący ma prawo reklamować wady o których nie został poinformowany - w tym wypadku brak pamięci RAM oraz to jedno pęknięcie którego nie było na zdjęciu.
Zaproponuj obniżenie ceny i częściowy zwrot pieniędzy - to chyba najlepsze wyjście dla obu stron.
On, oferta musi być zgodna z opisem, niestety allegro przyzna mu rację.
Tylko do czego przyzna rację ?
@Client:41531029 Kupujący ma rację a Ty masz nauczkę na przyszłość, że opis musi dokładnie odzwierciedlać stan towaru.
Szczególnie w przypadku kiedy brakuje czegoś co domyślnie być powinno - nawet jeśli sprzęt jest sprzedawany jako uszkodzony.
Kupujący musi wiedzieć co dokładnie kupuje a czego nie kupuje.
Czyli jeżeli nie jest napisany ram w zestawie to mam go liczyć jakby był ? Nigdzie nie było opisane, że ten ram jest w zestawie. Co do pęknięć to jeżeli chodzi o reklamacje to odnosi się ona tylko do tego spodu prawda?
Art. 556. Kodeksu Cywilnego
Wada rzeczy
§ 1. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
(...)
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
Okej to rozumiem, że liczy się stan fabryczny po numerze seryjnym. A co do pęknięcia na spodzie to jak to wygląda ? Wymieniam go w ramach reklamacji doprowadzając od stanu który wyobrażał sobie kupujący tak?
@Client:41531029 Jeśli nie ma informacji w opisie, że konfiguracja została zmieniona, to ma mieć takie elementy, jak fabryczny. W ramach reklamacji ma być doprowadzony do stanu zgodnego z opisem. Jeśli nie było informacji o widocznym pęknięciu, to ma go nie być, albo... obniżenie ceny.
A jaki Ty masz pomysł na tą reklamację?
Dosłanie ramu oraz spodu który znajde i kupię
To zaproponuj kupującemu, uznaj reklamację i uzupełnij to ale to może nie rozwiązać sprawy na przyszłość.
Tu okej, moja nieświadomość i do tego się przyznaje aczkolwiek kupujący wysyła mi zdjęcia pęknięcia które jest dokładnie widoczne na zdjęciu i robi mi o to problem wyzywając 🙂
Nie ma prawa Cię wyzywać.
No cóż zrobić, niektórzy tacy są
@Client:41531029 @Jeśli kupujący próbuje reklamować wady które są widoczne na zdjęciach lub wyszczególnione w opisie to napisz mu wyraźnie że te roszczenia odrzucasz jako bezzasadne.