anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie chce uznać reklamacji

Grzesiekj23
#9 Pomysłodawca#

Witam.

Chciałem się poradzić w kwestii jednego zakupu. Kupiłem na Allegro Lokalnie kamerkę. Po otrzymaniu paczki i uruchomieniu kamerki okazało się, że ma luz na jednej z osi gimbala. Luz jest na tyle duży, że przy gwałtowniejszych ruchach kamery, słychać stukanie gimbala na nagraniach. Dla mnie dyskwalifikuje to sprzęt bo wada jest naprawdę znaczna. Od razu po odkryciu tego uszkodzenia oraz stwierdzenia faktu, że kamerka nie jest już na gwarancji, pomimo, że Sprzedający przed zakupem twierdził, że są jeszcze 3 miesiące gwarancji, napisałem do Sprzedającego na czacie Allegro Lokalnie. Widać było, że odczytał, ale nie odpowiedział. Próbowałem się skontaktować z nim smsowo, ponownie na czacie i mimo raportów odczytania, dopiero 10 dni po zakupie udało mi się z nim skontaktować telefonicznie z innego numeru telefonu. Był zaskoczony i powiedział, że sprzęt nie był uszkodzony i może uszkodził się w transporcie, ale paczka była cała i w taki sposób zabezpieczona, że nie było opcji uszkodzenia. Po chwili rozmowy, przyznał, że nie ma już tych pieniędzy. Zaproponowałem mu 2 tygodnie na zebranie kwoty. Powiedział, że do następnego dnia da mi znać na kiedy będzie miał pieniądze i poda mi adres do zwrotu. Czekałem 3 dni i sprzedający się nie odezwał pomimo przypomnień. Po tym czasie założyłem dyskusję na Allegro. Sprzedający nie odpowiedział w terminie, ale w końcu napisał, że nie ma obowiązku uznania reklamacji, bo jest osobą fizyczną. Pracownik Allegro zobligował go do załączenia rozpatrzonej reklamacji z rzeczową i merytoryczną argumentacją. Od 3 dni cisza. Nagrałem i zamieściłem w dyskusji dwa filmiki, jeden z uszkodzonej kamery i drugi dla porównania z mojej , poprzedniej generacji która ma już 4 lata, a nadal wszystko trzyma jak z fabryki. Co mogę zrobić jeśli mimo to, że zgodził się telefonicznie na zwrot i w świetle przedstawianych mu dowodów Sprzedający jednak nie uzna reklamacji? Kwota zakupu jest naprawdę duża bo to 1650zł.

 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

br.
#21 Demiurg#

@Grzesiekj23 "Co mogę zrobić jeśli mimo to, że zgodził się telefonicznie na zwrot "

Nic nie robić,  nie zmuszaj sprzedającego do przyjęcia sprzętu którego się pozbył. Domagaj się tylko zwrotu wpłaconej kwoty a kamerkę obiecaj wyrzucić na złom po pozytywnym rozpatrzeniu twojej reklamacji.

Oczywiście mówimy tutaj o rozpoczętej dyskusji. Jeżeli w ciągu 14 dni sprzedający nie rozpatrzy reklamacji to uznaje się że rozpatrzył ją pozytywnie czyli uznał twoją rację.

Masz dużą szansę na odzyskania pieniędzy z Allegro Protect, a jak potem Allegro odzyska tą kasę od sprzedawcy to już nie twój problem.

oznacz moderatorów

Grzesiekj23
#9 Pomysłodawca#

A od kiedy liczy się te 14 dni? Zgłaszałem problem sprzedającemu 14.04.2023r. na Allegro Lokalnie.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Grzesiekj23 W tej sytuacji kontynuuj dyskusję. W razie problemów otrzymasz zwrot w ramach Allegro Protect. 

oznacz moderatorów

Grzesiekj23
#9 Pomysłodawca#

Nie chciałbym kontynuować dyskusji w nieskończoność lub czekać aż sprzedający raczy się w końcu wypowiedzieć. Zakupiłem kamerę 8.04. i do tej pory nie mogę z niej korzystać ani kupić nic innego, a kupiłem ją z myślą o majówce. Czy jest jakiś termin do którego muszę czekać na dalsze kroki?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

"Po kliknięciu Zgłoś problem rozpoczniesz Dyskusję ze sprzedającym. Jeśli sprzedający nie rozwiąże Twojej sprawy w ciągu 14 dni, wybierz na dole ekranu Dyskusji opcję: Oznacz jako nierozwiązana. Wyślemy Ci link do krótkiego formularza online Allegro Protect."

oznacz moderatorów

Grzesiekj23
#9 Pomysłodawca#

Sprzedający nie uznał reklamacji. Twierdzi, że kamera była w 100% sprawna i ewentualne uszkodzenie powstało w transporcie. Wadę zauważyłem od razu po wyjęciu kamery z przesyłki i od razu go o tym poinformowałem. Przesyłka nie była z żadnej strony uszkodzona, a sama kamera była zapakowana tak, że nie ma mowy o jakimikolwiek uszkodzeniu - była w oryginalnym ochronnym etui, oryginalnym pudełku zawiniętym w stos chusteczek i wypełnienia kartonowego no i w pudle. Co teraz?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Grzesiekj23 Nie musi uznawać, pytanie jak długo masz dyskusję, po 14dniach dostaniesz możliwość złożenia wniosku o rekompensatę. Dyskusję oznacz jako nierozwiązaną.

oznacz moderatorów

Grzesiekj23
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedź. 14 dni mija jutro. W takim razie pozostaje tylko ta opcja. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Grzesiekj23 w prowadzonej dyskusji, poproś o pomoc pracownika Allegro. Nie mamy wpływu na decyzję reklamacyjną sprzedającego, ale możesz liczyć na nasze wsparcie! 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Grzesiekj23 sprzedający ma prawo do nieuznania reklamacji, druga rzecz to że przesyłka nie była uszkodzona nie oznacza że przewoźnik nią nie rzucał i coś mogło się w środku uszkodzić, po trzecie sprzedawca osoba prywatna odpowiada za paczkę do wydania przewoźnikowi, po czwarte na reklamację u przewoźnika masz czas nieodgraniczony, ale na sporządzenie protokołu szkody masz tylko 7 dni od dnia następnego po odebraniu (potem odrzucają reklamacje z automatu bo minęło zbyt dużo czasu od odbioru). Reasumując powinieneś złożyć reklamację u przewoźnika by mieć papier do ap że paczka nie uszkodziła się u niego czyli prawdopodobnie towar był już uszkodzony w momencie wysyłki, czyli raczej ap ci nie wypłacą 😕

oznacz moderatorów