anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie chce zrealizować zamówienia

xBetPay
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. Zakupiłem wczoraj produkt po okazyjnej cenie. Nie był to znaczący błąd cenowy (typu towar wart 1000zł za 1zł). Towar był wstawiony w dużej ilości sztuk, kupowałem jako pierwszy, aukcja była wystawiona niedawno.
Dzisiaj otrzymałem telefon, gdzie pani kłamiąc mówi mi, że towar się skończył i nie może zrealizować mojego zamówienia, więc będzie ono anulowane. Co ciekawe, na ich stronie produkt jest dalej dostępny, ale w "poprawionej" cenie. Sprzedawca posiada również ten sam produkt w innych kolorach, ale nie chce go wymienić.
Czy mogę jakoś wymusić realizację mojego zamówienia? Zawarta została umowa kupna-sprzedaży i z tego co kojarzę stoją za mną pewne prawa konsumenckie.

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

xBetPay
#8 Zapaleniec#

Dziękuję. Oddzwoniłem do sklepu przedstawiając im argumenty w postaci regulaminu Allegro i praw konsumenckich jakie mi przysługują (telefon do Rzecznika Praw Konsumenta), zgodnie z Art. 471 mogę domagać się różnicy kwoty w zakupie oraz domagać się wydania towaru zastępczego (w tym przypadku w innym kolorze). 
Powiedziałem, że mam zamiar załatwić sprawę w ten sposób. Najpiew z nimi, jeśli to nic nie da to przez Allegro, a później drogą cywilno-prawną.

Pani nagle zmieniła zdanie i powiedziała, że będzie się kontaktować 🙂 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Brawo! Tak trzeba to załatwiać z kombinatorami.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Jeśli faktycznie nastąpiła pomyłka to też tak trzeba to załatwiać? 

To nie jest Klient vs Robot, tylko Klient vs też człowiek, jakieś zrozumienie czy coś, skoro normalnie produkt jest w cenie 400~a sprzedawca wystawił go za 180~, to coś nie jest  tak, tym bardziej że automatycznie zwrócił wpłatę

Doskonale rozumiem że jest to prawo i powinien wydać towar, ale jakieś zrozumienie też jest dobrze widziane w drugą stronę.

W takim wypadku kiedy u mnie Klient robi zakupy i płaci 50~za koszt transportu (różne cenniki) to nie powinienem mu zwrócić różnicy jeśli wysłałem wszystko w jednej paczce

No fajnie, darmowe pieniądze, ale bez przesady

oznacz moderatorów

xBetPay
#8 Zapaleniec#

Ciężko mi jest okreslić czy to połyka. Z resztą sama konsultanka powiedziała, że to BYŁA PROMOCJA, ale się skończyło. Szkoda, że nie nagrywałem tej rozmowy.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xBetPay "Ciężko mi jest okreslić czy to połyka." - hm, słownik w Twoim telefonie dość ciekawe poprawki stosuje, chyba najczęściej używanych zwrotów😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

mocna rzecz 🙂

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

Na allegro jest łatwo się pomylić z ceną.

 

Kiedyś ustawiłem cenę na 5% (rabat 95%) i ktoś zwrócił mi uwagę, że to jest "za tanio".  Do sprzedaży nie doszło.

Nie dalej jak dziś towar wartości katalogowej 128 zł miałem wystawiony za 90 zł. Omyłkowo przeceniłem go zbiorczo razem z tańszymi towarami na 5 zł. Na szczęście się zorientowałem od razu.  O dziwo nie można było przywrócić poprzedniej ceny, gdyż allegro wprowadziło bezprawnie ograniczenie, że mogę podnieść cenę jednorazowo maksymalnie o 50 zł.

 

Jak dla mnie to są pomyłki ewidentnie. Nie znam nikogo kto by był po to żeby rozdawać i dokładać do tego.

oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#14 Krzewiciel#

w takim przypadku kończy się aukcję i wystawia nową z prawidłową ceną.

oznacz moderatorów

xBetPay
#8 Zapaleniec#

Sklep idzie w zaparte, teraz zmienili zdanie, że nie była to promocja, a błąd cenowy. Sprawa na Allegro założona, daje im czas do następnego tygodnia i składam wizytę u miejskiego RPK.

oznacz moderatorów

grubcio2987
#11 Animator#

,,w razie zauważenia, że wystąpił błąd w cenie, a umowa została już zawarta, istnieje możliwość złożenia oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych oferty złożonej pod wpływem błędu co do ceny - ale dotyczy to tylko ewidentnych przypadków, gdy klient z łatwością powinien był zauważyć, że cena jest efektem błędu,, z tego co napisałeś wiedziałeś ze cena regularna to 430 a kupiona była za 180 czyli wyjątkowo nisko poniżej regularnej.

,,Przedsiębiorca musi złożyć na piśmie klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonego pod wpływem błędu (powód - błąd w cenie),,

Jeżeli oni stwierdzili że brak jest przedmiotów,a potem wystawili w regularnej to ich błąd i powinieneś domagać sie wydania rzeczy.

Ale lepiej zapytać sie radcy bo te przepisy to można różnie interpretować. 🙂

 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xBetPay A co na to Twoje sumienie? Nic a nic, nawet słówkiem nie piśnie?
Czy nie bardziej po ludzku byłoby zachować się jak ten https://subiektywnieofinansach.pl/kosztowna-pomylka-na-allegro-sprzedawca-zapomnial-dopisac-jedno-ze... kupujący?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xBetPay
#8 Zapaleniec#

Moje sumienie zachowałoby się inaczej, gdyby sprzedawca po prostu zadzwonił i powiedział "przepraszam pomylilismy się". Ale nie, zaczęli kłamać, że to była promocja i towar się wyprzedał, a teraz zmienili zdanie i mówią, że dali złą cenę. Dlatego będę egzekwował to zamówienie. 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xBetPay Rób jak uważasz. Tylko finalnie może się okazać, że straciłeś więcej czasu i nerwów, niż jest to warte w pieniądzach. A czas to jedna z tych rzeczy, których nie można kupić za żadne pieniądze i nie ma też jego zwrotów, gdy źle go się wykorzysta.
Byłoby to jeszcze do zrozumienia, gdybyś poniósł realną stratę, ale tu w grę wchodzą tylko nieco opacznie pojęte zasady i - chyba - urażona duma.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xBetPay
#8 Zapaleniec#

Aktualizacja. Sprawa zgłoszona do Rzecznika Praw Konsumenta. 
Zrobiłem drobne "śledztwo". Na Allegro tą samą kostkarkę wystawiają inni sprzedawcy. Jednak, gdy wejdziemy w szegóły sprzedawcy widnieje to samo nazwisko i to samo miasto (w niektórych kontach nawet adres) 🙂 

"Sprzedawca" ma zarejestrowanych wiele firm i sprzedaje rzeczy pod różnymi kontami na allegro. Ich strony internetowe i asortyment są 1:1 tylko ze zmienionym logo.

Myślę, że to wystarczający dowód, że sprzedawca mnie oszukuje. Niestety nie jest to argument dla Rzecznika, bo są różne numery NIP. Ale dla Inspekcji Handlowej jak najbardziej, gdzie mam zamiar zgłosić zawiadomienie (ustalimy to wspólnie z Rzecznikiem).

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xBetPay Że też Ci życia nie szkoda...

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Zielo_
#7 Wielbiciel#

@xBetPay I jak się sprawa skończyła? Popieram postawę! 

oznacz moderatorów