anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie chce zwrócić pełnej kwoty za zwrócony towar

kollecki
#8 Zapaleniec#

Witam Wszystkich

Zwróciłem towar Sprzedawcy bez podawania przyczyny nie chciałem robić zamieszania.

Po miesiącu jak upomniałem się o pieniądze dziwnym trafem towar okazał się porysowany w późniejszych wpisach jak prosiłem o zwrot gotówki to towar był już wedle Sprzedającego zamontowany w pojeżdzie  czyli używany po kolejnych wpisach i prośbach o zwrot gotówki to Sprzedający już odpłynął pisząc że to nic niewarty złom

Możecie jakoś pomóc

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@kollecki Nie, nie możemy pomóc bo nie wiemy jak było na prawdę ani jak długo używałeś.

oznacz moderatorów

kollecki
#8 Zapaleniec#

towar chciałem zamontować w serwisie ale niestety w tym motorowerze okazało się to niemożliwe ze względy na wtrysk paliwa mósiałbym przerobić cały motorower a to za duże koszta no i bez homologacji drogowej takie informację otrzymałem od serwisu w którym chciałem zamontować komplet.

Dlatego go odesłałem do zwrotu towar nie był używany bo nawet nie mógł

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Dlatego jeśli jest się uczciwym kupującym to najlepiej fotografować przedmiot np. na tle wydrukowanego odstąpienia od umowy. Masz wtedy jakiś dowód na to w jakim stanie był przedmiot.

Z kolei ja, jako sprzedawca, zawsze nagrywam proces rozpakowywania zwrotu. Wtedy nikt mi niczego nie zarzuci, że ściemniam. Wszystko widać na filmie w jakim stanie dostaję towar.

Raz miałem np. sytuację, że klientka kupiła 2 fartuszki pooperacyjne (różne rozmiary). Po 13 dniach od odebrania, odesłała oba, pisząc, że nie były potrzebne. Już mi się lampka zapaliła bo nikt nie trzyma towaru niepotrzebnego (zwłaszcza takiego, który jest na cito) tyle dni. No, ale ok. Fartuszki do mnie doszły. No i co? 1 faktycznie, nawet nie otwierany. Drugi natomiast miał plamkę po krwi i w dodatku czuć go było proszkiem do prania. Myślała więc, że będzie cwańsza i za 25zł mnie oszuka. Napisałem grzecznie, że zwrot za 1 przyjmuję, a za drugi nie, bo jest 100% utrata wartości gdyż taki produkt nadaje się tylko do utylizacji. Dopisałem, że wszystko jest nagrane. Dzięki temu, klientka nawet nie próbowała już wmawiać, że było inaczej.

Teraz mam podobny przypadek. Chyba 11 dni od odbioru, nagle zgłoszony zwrot. Zobaczymy w jakim stanie tym razem towar przyjdzie.

Niestety, ale są nieuczciwi sprzedawcy, ale i klienci pozwalają sobie teraz na takie rzeczy, że niektórym się w głowach nie mieści.

oznacz moderatorów

kollecki
#8 Zapaleniec#

Pierwszy raz spotykam się z takim oszustwem a jestem prawie 10 lat na Allegro niestety człowiek uczy się całe życie na przyszłość będę mondrzejszy wysłałem sprzedawcy maila z serwisu że jest to niemożliwe montaż tego zestawu 

Pisałem o zdjęcia towaru też nic tylko i wyłącznie jego zdanie się liczy w dyskusji na Allegro nic nie pomaga nawet ignoruje zapytania pracownika Allegro

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@kollecki w takim razie, jeśli byłeś konsumentem (a nie firmą, na którą kupiłeś tą część) to zgłoś się do Rzecznika Praw Konsumenta z Twojego rejonu. Zapewniam Cię, że po 1 piśmie od Rzecznika, sprzedawca bez problemu zwróci Ci pieniądze i to z odsetkami za opóźnienie.

Gdyby bowiem był uczciwy i miał rację, to tak jak pisałem, udowodniłby Ci to stanem przesyłki z momentu odebrania paczki. Czyli przesłał od razu jakieś foty albo filmik.

A skoro nic takiego nie chce zrobić, to faktycznie, oszukuje Cię.

oznacz moderatorów

kollecki
#8 Zapaleniec#

No byłem bardzo zdziwiony jak po miesiącu od zwrotu towaru jak upomniałem się o pieniądze zwrócony towar z dnia na dzień od zarysować do złomy przebył taką szybką drogę normalnie cuda jakieś

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kollecki Prawdopodobnie to duży sprzedawca, dlatego Dyskusja nie przynosi skutku. Allegro gdyby chciało, szybko zmusiłoby sprzedawcę do zwrotu wpłaty - mają ku temu odpowiednie środki. Jednak jest inny sposób. Nie masz towaru i pieniędzy, więc wypełnij i wyślij wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących. Już samo wysłanie wniosku postawi sprzedawcę na baczność.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/jak-zlozyc-zawiadomienie-o-przest...

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Tylko, że jeśli POK nie postawi na baczność sprzedawcy, to żeby odzyskać kasę z programu, trzeba się przejechać na komendę i składać zeznania 😕 Wówczas więc lepiej napisać maila do RPK. Będzie wygodniej.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie w każdym przypadku trzeba jechać na komendę, a jeśli już, to dopiero po wezwaniu Allegro. Wcześniej sprzedawca otrzyma powiadomienie o zgłoszeniu do POK.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Wiem, dlatego napisałem, że jeśli POK na wstępie nic nie da, to żeby już finalnie odzyskać kasę trzeba składać zeznania. Przynajmniej jakiś czas temu tak było i to był warunek zwrotu pieniędzy przez Allegro. Ja generalnie tylko raz przez kilkanaście lat musiałem z tego korzystać.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

No i proszę. Dzisiaj otrzymałem przesyłkę z fartuszkiem, o którym wczoraj pisałem. Oczywiście, opakowanie otwarte, produkt wsadzony w jakieś zastępcze. Mało tego, pełno sierści na fartuszku co świadczy ewidentnie o tym, że produkt był używany. Informuję uczciwie na aukcji o braku możliwości zwrotu w takiej sytuacji, dodatkowo gdzieś chyba w zwrotach o tym wspominam. Jak grochem o ścianę. Ludzie nadal się szmacą za te 25zł i próbują wciskać takie zwroty.

Ciekawe teraz co mi kupująca odpisze. Na szczęście procedura otwierania przesyłki nagrana. Produkt przed zapakowaniem również był nagrany. Więc dla mnie sprawa jest prosta. Tylko znając realia Allegro, zaraz może być dym i negatyw.

Może tak @msniezek podpowiedziałby, jak z takimi patologicznymi sytuacjami walczyć? Prawo swoje, opis na aukcjach też, a klienci swoje.

W dodatku dosłownie kilka minut po wprowadzeniu zwrotu przez kupującą napisałem, maila, że rozumiem, iż produkt nie był używany, bo jeśli tak, to nie przyjmę takiego. No i klops. Klientka mimo to odsyła rzecz.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Sprawa jest jasna ale Allegro nie ma interesu żeby stac po twojej stronie Liczy się zysk

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

biedny fartuszek 😞

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Wiesz, chodzi o zasadę. Są produkty, które pod żadnym pozorem nie powinny być zwracane. Jakiś czas temu np. przestałem kupować gadżety erotyczne na Allegro. Bo jak pomyślałem, w ilu łapach (i nie tylko łapach) pewne rzeczy mogły być, to strach pomyśleć 😕

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

nie lubię niesprawiedliwości i jak ktoś przez to jest smutny 😞

oznacz moderatorów

kollecki
#8 Zapaleniec#

Allegro zareagowało  kopia wpisu do Sprzedającego tak jak pisaliście i to ostro zobaczymy co będzie będę Was informował na bieżąco

 

Nasz pracownik napisał

„Moja wypowiedź jest związana ze zgłoszeniem numer 09879163. Aby zachować ciągłość korespondencji, wskazane zgłoszenie zamykam. W przypadku pomniejszenia kwoty zwrotu, Sprzedający jest zobowiązany udowodnić zasadność swoich wyliczeń. Proszę Sprzedającego o wyjaśnienie przyczyn zwłoki ze zwrotem środków. Proszę również o wyjaśnienie - dlaczego Klient nie został niezwłocznie poinformowany o tym, że towar wrócił w stanie zmienionym. Dodatkowo Kupujący zgłasza, że towar posiadał już ślady użytkowania. Kupujący nie odpowiada za uszkodzenia, które były obecne w momencie odbioru towaru. Ponadto Proszę Sprzedającego o przedstawienie szczegółowej wyceny. Zaznaczam, że poza wartością towaru, Kupujący powinien również otrzymać zwrot kosztów nadania przesyłki do Kupującego - do wysokości najtańszej opcji dostawy widocznej w ofercie w momencie zakupu. Jeżeli Sprzedający nie wypowie się rzeczowo w sprawie w ciągu 24 godzin, proszę Kupującego o skorzystanie z opcji "poproś o pomoc allegro". ”

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Co by nie mówić, podeszli fair, ten pracownik allegro wykazał się dobrą znajomością przepisów i kompetencjami 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Tak powinno być. Sprzedawca nawala. Allegro staje po stronie kupującego. Kupujący wydziwia, to Allegro go temperuje stając po stronie sprzedawcy. Tego mi najbardziej brakuje na tym portalu. Takiej zwykłej, ludzkiej uczciwości 😕

oznacz moderatorów

kollecki
#8 Zapaleniec#

Witam Wszystkich  tak odpowiedział Sprzedajacy do Allegro wynika z tego że nic nie musi jego słowo jest święte a szczegółową wycenę ma D...

Wiadomość od sprzedającego

„Dzień dobry, Towar przyszedł do nas z wyraźnymi śladami używania. Jako że nie prowadzimy komisu ani lombardu to nie handlujemy częściami używanymi. Taki cylinder ma wartość złomu, nie nadaje się do odsprzedaży. Zgodnie z ustawą nie mamy obowiązku informować klienta o tym ze towar do nas przyszedł w stanie zmieniony. Od klienta w czasie kiedy miał towar u siebie nie otrzymaliśmy informacji , że ma jakieś zastrzeżenia do towaru np nosi ślady używania. Opóźnienie w zwrocie było spowodowane ówczesną sytuacją epidemiologiczną. Nie mogliśmy zrobić szybkiego zwrotu przez Allegro ponieważ klient kupił towar za pobraniem. Do tego brakowało nam numeru kotna do zwrotu który jak tylko otrzymaliśmy wykonaliśmy zwrot. Koszt towaru został zwrócony wraz z najtańszą formą wysyłki z dnia zakupu. Pozdraiam ”

oznacz moderatorów