Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
10.07.2023 zamówiłam palenisko ogrodowe i dostałam je ze zgniecioną nogą.
Zgłosiłam reklamację z powodem Towar uszkodzony ale paczka jest cała i po kilku interwencjach allegro w dyskusji ze sprzedawcą uznał reklamację i napisał żeby odesłać i że zostanie wysłane nowe.
Paczka odesłana kurierem DPD została doręczona.
Po kolejnych interwencjach allegro sprzedawca napisał:
Sprzedający 27 lipca 2023 21:15
Proszę się nie denerwować palenisko zostało zrobione nowe wylakierowane i jutro wychodzi od nas.
Po kolejnych kilku dniach pisania wiadomości i interwencji allegro w dyskusji sprzedawca raczył zarejestrować etykietę do wysyłki:
Sprzedający 1 sierpnia 2023 19:59
Witam proszę Państwa nikt sobie jaj nie robi. Oczywiście Palenisko zostało od podstaw zrobione przesyłam nr listu przewozowego 0000432549511W
I na tym sprawa stanęła bo kolejne interwencje allegro nie odnoszą skutku.
Co więcej miałam telefon od tego sprzedawcy który poinformował mnie że złożył reklamacje w firmie kurierskiej DPD i czeka na rozpatrzenie reklamacji. Do prowadzonej prawie od miesiąca dyskusji się wcale nie odniósł.
!To są jaja i to duże.
Podsumowując zaraz minie 30 dni od transakcji i potem dyskusji a a jak paleniska nie miałam to nie zapowiada się że je dostanę. Co więcej zbliża się termin płatności.
PS. Palenisko jako produkt mi odpowiadało ale było uszkodzone, dlatego prosiłam o wymianę.
Proszę moderatorów i społeczność o pomoc, bo nie wiem co mam zrobić wobec tak jawnego niedotrzymywania umowy.
@dotutaj a spisałeś protokół szkody, miałeś na to 7 dni jak uszkodzeń nie było widać z zewnątrz !
A może Tobie spadł i się zgniotła noga ?
Wtedy byś ustalił winę przewoźnika i jak by odrzucili reklamację, winę sprzedawcy za złe spakowanie 🙂
Dzięki za zainteresowanie.
1Sprzedający uznał reklamacje i jej nie realizuje mimo zapewnień że to zrobi.
2. Współpracuje z Dpd od 13 lat w pracy i nieoficjalnie wiadomo że reklamacja składana przez odbiorcę jest prawie zawsze skazana na odrzucenie, co innego reklamacja składana przez płatnika.
3. To palenisko z blachy 2mm więc sprawę pogięcia przy upadku na nogę przemilczę. :).
4. Protokół szkody spisałem ale sprzedający nie był nim zain teresowany jak mu o tym mówiłem.
Sprawa idzie o wymianę którę sprzedający realizuje tylko pisząc o niej.
@dotutaj zanim oznaczysz jako nierozwiązaną w dyskusji wyznacz sprzedającemu ostateczny termin wydania towaru dałbym 7dni lub 14dni takie są zwykle terminy ustawowe, ustawa nie przewiduje ile czasu sprzedawca ma na zrealizowanie reklamacji pisze tylko ze ten czas ma byc uzasadniony i nie powodujący niedogodności dla stron. Tzn ze skoro to towar na zamowienie robiony recznie to sprzedawca moze sie wytlumaczyc przed sadem na milion uzasadnionych sposobow npczekalem na czesci czy materialy zamowione do wykonania nowego towaru z drugiej strony ty np jak kupujesz kosiarke do firmy bo kosisz miastu trawniki za kase to wymagasz by reklamacje zrealizowano szybko bo zarabiasz w sezonie a nie czekasz 3 miesiace na wymiane a jak uzywasz paleniska 2x na grila w wakacje to mozesz zaczekac.
@dotutaj a tu masz interpretację uokiku z jednego z moich zapytań odnośnie zwloki w realizacji zamówienia twoja sprawa jest prawie identyczna interpretacja powonna byc bardzo podobna
Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie, jeżeli upłynął termin określony w umowie do wydania zamówionej rzeczy, to winien Pan wyznaczyć przedsiębiorcy dodatkowy termin do wydania zamówionego towaru pod rygorem odstąpienia od umowy. Przedmiotowe pismo należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan odstąpić od przedmiotowej umowy, a także wyznaczyć przedsiębiorcy termin do zwrotu wpłaconej kwoty pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Przedmiotowe pismo również należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan wystąpić z pozwem o zapłatę do sądu lub zwrócić się z wnioskiem o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów właściwego ze względu na Pana zamieszkanie (dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) celem podjęcia próby pogodzenia stron sporu konsumenckiego lub też pomocy w dalszym prowadzeniu sprawy.
Paweł Cieplicki
Konsumenckie Centrum E-porad
@dotutaj Po pierwsze odznacz dyskusję jako nierozwiązaną.
Dzięki za info, ale co mi to da. Nigdy nie miałam takiej sytuacji. Z góry dziękuje za wytłumaczenie.
@dotutaj muszę poprosić Cię o cierpliwość w tej sprawie. W dyskusji wyznaczyliśmy czas na odpowiedź sprzedającego, jeśli nie odpowie w dyskusji dzisiaj do 21:52, podejmiemy dalsze działania.
Rozumiem i dziękuję. A jeżeli sprzedawca po waszej interwencji dalej nie będzie realizował wysyłki o której zapewniał?. Co mogę wówczas zrobić?.
@dotutaj wówczas najprawdopodobniej zaproponujemy Ci złożenie wniosku o rekompensatę w ramach Allegro Protect.
A więc sprzedawca ponownie się nie przejął prośbami i napomnieniami ze strony allegro i nie odpowiedział w wyznaczonym czasie.
Proszę o pomoc w tej sytuacji.
Chodziło Mi o to ze po 30dniach dyskusja się zakończy jak jej nie odznaczysz jako niezakończona.
@dotutaj poprosiłam o reakcję w dyskusji na zachowanie sprzedającego, poczekaj proszę na wiadomość od nas.
@dotutaj odpisaliśmy w prowadzonej dyskusji, znajdziesz tam również link do wypełnienia wniosku o rekompensatę w ramach Allegro Protect.
Dziękuję za interwencję. Czy w formularzu mam podać powód taki jak przy odsyłaniu?.
Problem z produktem>Produkt uszkodzony ale paczka jest cała.
Na liście nie ma powodu dokładnie opisujacego obecną sytuacje tzn. sprzedawca nie odsyła towaru.
Pytam bo pierwszy raz korzystam z Allegro Protect.
@dotutaj przepraszam, że dopiero dzisiaj odpisuję. Tak, możesz zaznaczyć taki powód.
Osoba, która będzie rozpatrywała wniosek będzie miała dostęp do dyskusji, więc będzie mogła sprawdzić na czym konkretnie polegał problem 🙂
Dziękuję za pomoc. Otrzymałam decyzję o zwrocie środków z Allegro Protect.
@dotutaj super 🙂 Dziękuję za informację i ciesze się, że mogłam pomóc!