anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie wysyła produktu i żąda zdjęć "z kotem"

MAMY ROZWIĄZANIE!
hansin1
#9 Pomysłodawca#

W sumie nawet zabawne:

Zamawiam towar. Brakuje jednego produktu.

Zakładam dyskusje.

Automat sprzedającego pisze, że się odezwą za 24h.

Tak też robią.

Piszą, że chcą zdjęcia wszystkich produktów.

Pytam czy zdjęcia mają być na jakimś szczególnym tle np. Przy zachodzie słońca.

Allegro mi odpisuje, że mam wysłać zdjęcia i nie marudzić.

Niby nic takiego ale w sumie to dość głupie, że po powrocie do domu muszę odszukać wszystkie 19 paczek nasion do wysiewu, ziemię i pozostałe produkty. Przygotować scenografię i bawić się w fotografa bo sprzedający nie potrafi dobrze policzyć paczek nasion, które wysyła.

I tak odzywa się we mnie ta natura złośliwca, która mówi: "Nie rób tego..."

Czy jednak zrobić i wykonać przy okazji sesję zdjęciową np z kotem.

I jeszcze jedna rzecz która nie przestaje mnie fascynować- po co sprzedającemu zdjęcia produktów, które dostałem? Będzie sprawdzał czy przypadkiem nie jestem ślepy i jednak jakimś cudem wypatrzy te brakujące nasiona na tym zdjęciu?

Reasumując muszę przyznać, że allegro naprawdę wie jak związać ze sobą klientów- rozwija ich pasje fotograficzne po godzinach...

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39
Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@hansin1 jeżeli zgłosiłeś reklamację na brak towaru, sprzedający ma prawo oczekiwać przesłania informacji np. zdjęć w celu jej rozpatrzenia. Sugeruję więc ich podesłanie w dyskusji, ułatwi to rozwiązanie sprawy. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz#

@hansin1 Prośba o zdjęcie w takim przypadku to część standardowej procedury. Dlatego najlepiej paczkę rozpakować po jej otrzymaniu, sprawdzić kompletność i od razu pacnąć zdjęcie do zgłoszenia. Będzie szybciej i bez zbędnej filozofii.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nieprawda, to nic standardowego to tylko wymysł sprzedającego, nie napisze że złośliwość a taka jest możliwa.

oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz#

@LEW433  napisał(a):

Nieprawda, to nic standardowego to tylko wymysł sprzedającego, nie napisze że złośliwość a taka jest możliwa.


Oczywiście że standardowa procedura i nie wmawiaj mi swoich bzdur. Wiem, bo kupuję i miewałem niepełne zamówienia. Nie dość ze zdjęcie ułatwia rozwiązanie sprawy, to bardzo ją przyspiesza. 

Ja jestem normalnym kupującym. A Ty @LEW433 ? Czy tylko złośliwości na każdym kroku?

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Podaj podstawę prawną ze musi przesyłać zdjęcia? nie posiadam aparatu więc czy wówczas sprzedajacy poniesie koszt zrobienia zdjęć?

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@LEW433 "Podaj podstawę prawną ze musi przesyłać zdjęcia?"

Ha...ha...  doskonałe pytanie...  😁   Na przyszłość zadawaj to pytanie moderatorkom  kiedy domagają się  zdjęć albo nawet robienia filmów  przy każdej możliwej okazji....

oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz#

@LEW433  napisał(a):

Podaj podstawę prawną ze musi przesyłać zdjęcia? nie posiadam aparatu więc czy wówczas sprzedajacy poniesie koszt zrobienia zdjęć?


@LEW433 Nie ma podstawy prawnej. Jest to tzw. podstawa racjonalna.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
fox_paws
#16 Inspirator#

@drekenzes Najbardziej racjonalne jest, żeby przesłał zdjęcia towaru, którego nie otrzymał.

------------------------------------
Allegro No Box, No Kurier
oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz#

@fox_paws  napisał(a):

@drekenzes Najbardziej racjonalne jest, żeby przesłał zdjęcia towaru, którego nie otrzymał.


@fox_paws Bo to jeden z powodów, dla którego prosi się o zdjęcie. 

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
ares_
#14 Krzewiciel#

Prosty przykład z mojego sklepu. Klient zamawia baterie i zgłasza brak 1 blistra w paczce. Rozmawiamy z magazynierem, sprawdzamy stany i wszystko gra. Prosimy klienta o zdjęcie towaru który otrzymał a klient przesyła zdjęcie baterii których nigdy nie mieliśmy w ofercie. Po rozmowie telefonicznej okazuje się, że zgłosił reklamacje do złego sprzedawcy. Takich sytuacji było zdecydowanie więcej i zdjęcia bardzo często przyśpieszają rozwiązanie problemu. Jeszcze nie zdarzyło się nam, żeby jakiś klient miał z tym problem.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@hansin1   Z całym szacunkiem, bo ja też często kupuję ale czegoś nie rozumiem:

Cytat:  "...po powrocie do domu muszę odszukać wszystkie 19 paczek nasion do wysiewu, ziemię i pozostałe produkty. "

Więc automatycznie nasuwa się pytanie:  czy naprawdę jesteś pewien że brakowało paczek?  Może nie potrafisz  wszystkich odnależć, a może kot się jakąś paczuszką bawił i paczka leży gdzieś w kącie?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@hansin1 czyli ma ci na słowo uwierzyć że czegoś nie ma bo ty tak twierdzisz? jakby każdy sprzedawca taki wierzący był to by już większość splajtowała na januszerce kupujących. On ma swoje sposoby na sprawdzenie czy czegoś nie ma a ty w międzyczasie jak próbujesz oszukać to sobie bacik na siebie kręcisz fałszywymi zeznaniami

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Składa reklamację i nie musi niczego na słowo wierzyć, ale nie może żądać zdjęć, Ciekawe co powie UOKiK o tym jak sprzedajacy odrzuci rekalamcję z powodu nie wysłania zdjęć przez kupującego.🤔

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

wystarczy że uargumentuje sprzedawca reklamacja odrzucona z powodu braku złożenia wyjaśnień w sprawie przez kupującego. Co powie UOKIK nic nie powie bo uokik nie rozpatruje przypadków indywidualnych tylko masowe 

oznacz moderatorów
Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@LEW433 w przypadku braku elementu/części towaru jest to najszybsze i najłatwiejsze rozwiązanie dla obu stron. Sprzedający w ramach reklamacji, w celu jej rozpatrzenia, powinien odebrać towar od klienta. W ten sposób proces reklamacyjny, który może zająć chwilę, wydłuża się niepotrzebnie. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@Syrena_zT Jaka jest wiarygodność takiego zdjęcia? Przecież to żaden dowód na ilość przesłanych produktów. No chyba, że przyjmiemy założenie że każdy kupujący jest okazem uczciwości a każdy sprzedający to czarny charakter oszukujący na każdym kroku 😏

oznacz moderatorów
hansin1
#9 Pomysłodawca#

20250220_153316.jpg

oznacz moderatorów
hansin1
#9 Pomysłodawca#

20250220_153130.jpg

oznacz moderatorów
wojtekmarchewka
#10 Popularyzator#

Jesteś pewny, że kot nie siadł na małą paczuszkę, z nasionami. Bo mój chciał ukryć, majeranek, przede mną, ale opakowanie jest duże i mu się nie udało 😝

P_20250220_203139.jpg

oznacz moderatorów