Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, zwróciłem osuszacze powietrza do sprzedawcy. były użyte dwa dni i to nie całe bo jedno popołudnie i następny dzień jakoś do 18
odesłałem osuszacze, z jednej strony sytuacja losowa a z drugiej kiepska wydajność.
Po otwarciu przesyłki sprzedawca znalazł wilgoć na obudowie i zabrudzenia od kurzu
wilgoć pewnie z wymiennika ciepła z osuszacza
sprzęt jest w pełni sprawny
teraz sprzedawca chce zwrócić mi połowę powołując się na Art. 34.4. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Jest wyście z tej sytuacji?
@luki_ll ,,sprzęt jest w pełni sprawny,, ALE !!! nie nowy tylko używany ,w takiej postaci sprzedawca nie uzyska ze sprzedaży więcej niż Ci zaoferował .Zgodnie z zapisem w UK. klient ma prawo zaposnać się z towarem w takiej mierze jak w sklepie stacjonarny m , a żaden sklep nie użyczy Ci produktu na 2 dni w celu wypróbowania .
Nie ma, na zwrocie oddajesz towar nieuzywany i zapoznac mozesz sie z nim tylko w takim zakresie w jakim bys mogl to zrobic w sklepie. Co innego jakbys reklamacje skladal np ze nie dzialaja prawidlowo i sprzedawca ja uznal to dostalbys nowe lub zwrot kasy
ok, rozumiem to ale bez przesady, połowę?
Ciesz się że nie zwracasz np użytego dezodorantu czy perfumy bo byś 1 grosz dostał zwrotu
@luki_ll Ile zapłaciłbyś za używany osuszacz ze śladami kurzu i wilgoci (może pojawić się np. pleśń/grzyb itp.)?
@luki_ll tak, następnym razem nie używać towaru, tylko się z nim zapoznać tak jak zrobiłbyś to w sklepie i wtedy podjąć decyzję czy zwracasz, czy zostawiasz.
Co do tego konkretnego przypadku, to podważyć wycenę pomniejszonego zwrotu możesz jedynie na drodze sądowej. O ile jest cokolwiek do podważenia.
Spokojnie, Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy. Otwórz dyskusję (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) i poproś handlarza o podanie skąd wytrzasnął te 50% wartość. Nastepnie napisz, że nie zgadzasz się z wyliczeniami i skorzystaj z Allegro Protect.
Durnia od 1gr nie słuchaj [edycja].
Cześć, @luki_ll .
To prawda, że sprzedawca może pomniejszyć wartość zwrotu, ale potrącenie musi odpowiadać faktycznej utracie wartości przedmiotu, sprzedawca musi uzasadnić swoją decyzję, a Ty masz prawo się z nią nie zgodzić. W takich przypadkach z pomocą przychodzi Allegro ze swoim programem Allegro Protect (dawniej POK).
Zapoznaj się z warunkami programu i złóż wniosek o rekompensatę. Tu masz instrukcje: https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect Możesz też rozpocząć dyskusję ze sprzedawcą: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?bi_m=landing_page , po 24 godzinach będziesz mógł w niej poprosić o pomoc pracownika Allegro, a jeżeli sprzedający nie rozwiąże Twojego problemu zamknij dyskusję jako nierozwiązaną i złóż wniosek o odszkodowanie. Nie zapomnij wystawić sprzedawcy odpowiedniego komentarza, żeby ostrzec innych kupujących o możliwych problemach z transakcjami.
oczywiście, że musi udokumentować i tak też zrobiłem podczas swojej ostatniej dyskusji, gdzie oddałem klientowi 10% wartości produktu. Przedstawiłem wyliczenia utraty wartości w taki sposób, że ani klient, ani konsultant nawet slowem się nie zająknęli. Zresztą wyliczenie obejmowało profesjonalny kosztorys łacznie z czasem naprawy, roboczo-godziną, zużytymi materiałami, kosztami dojazdu itp. Jak ktoś się na tym zna to jest w stanie przygotować taki kosztorys, gdzie przywrócenie używanego urządzenia do stanu nowości przekroczy wartość nowego. Wystarczy mieć o tym pojęcie.
Nie taniej było wypożyczyć takie urządzenie niż kupować i zwracać? Sklep internetowy to nie wypożyczalnia i dlatego potrącił część kwoty za urządzenia.
Dodatkowo można było się przyłożyć i samemu oczyścić urządzenie z wilgoci i kurzu to może sprzedawca inaczej podszedł by do zwrotu. A tak sam musi pucować urządzenia żeby sprzedać kolejnemu klientowi jako nowe. To kosztuje czas i jak widać pieniądze.
Bo trochę źle to załatwiłeś, sprzedajacy ma prawo potrącenia środków w razie zwrotu o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, nie miał wydajności(czytałeś opis przed zakupem?) a więc należało reklamować i tu są inne zasady, teraz pozostaje dyskusja ale musisz mieć argumenty: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@luki_ll Trzeba było nie używac przez dwa dni, potem zwracać > piszesz, że sprzęt jest w pełni sprawny > więc dlaczego chcesz zwracać?
Za używany, zakurzony i wilgotny sprzęt nie da się wziąć takiej ceny jak za nowy > trzeba było wysuszyć i oczyścić.
Nie daj się napuścić na awanturę (czyt. dyskusję) > wątpię abyś coś ugrał > z AP też nie, bo sprzedający chce Ci oddać część kasy (potrącając za użytkowanie sprzętu > wypożyczenie) > pozostaje Ci tylko droga sądowa. Ale zrobisz jak uważasz.