anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający pomniejsza wartość zwrotu o połowę

luki_ll
#8 Zapaleniec#

Cześć, zwróciłem osuszacze powietrza do sprzedawcy. były użyte dwa dni i to nie całe bo jedno popołudnie i następny dzień jakoś do 18

odesłałem osuszacze, z jednej strony sytuacja losowa a z drugiej kiepska wydajność.

 

Po otwarciu przesyłki sprzedawca znalazł wilgoć na obudowie i zabrudzenia od kurzu

wilgoć pewnie z wymiennika ciepła z osuszacza

sprzęt jest w pełni sprawny

 

teraz sprzedawca chce zwrócić mi połowę powołując się na Art. 34.4. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

Jest wyście z tej sytuacji?

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

mdrogeria
#21 Demiurg#

@luki_ll ,,sprzęt jest w pełni sprawny,, ALE !!! nie nowy tylko używany  ,w takiej postaci sprzedawca nie uzyska ze sprzedaży więcej niż Ci zaoferował .Zgodnie z zapisem w UK. klient ma prawo zaposnać się z towarem w takiej mierze  jak w sklepie stacjonarny m , a żaden sklep nie użyczy Ci produktu na 2 dni w celu wypróbowania .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie ma, na zwrocie oddajesz towar nieuzywany i zapoznac mozesz sie z nim tylko w takim zakresie w jakim bys mogl to zrobic w sklepie. Co innego jakbys reklamacje skladal np ze nie dzialaja prawidlowo i sprzedawca ja uznal to dostalbys nowe lub zwrot kasy

oznacz moderatorów

luki_ll
#8 Zapaleniec#

ok, rozumiem to ale bez przesady, połowę?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Ciesz się że nie zwracasz np użytego dezodorantu czy perfumy bo byś 1 grosz dostał zwrotu

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@luki_ll Ile zapłaciłbyś za używany osuszacz ze śladami kurzu i wilgoci (może pojawić się np. pleśń/grzyb itp.)?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@luki_ll tak, następnym razem nie używać towaru, tylko się z nim zapoznać tak jak zrobiłbyś to w sklepie i wtedy podjąć decyzję czy zwracasz, czy zostawiasz.

Co do tego konkretnego przypadku, to podważyć wycenę pomniejszonego zwrotu możesz jedynie na drodze sądowej. O ile jest cokolwiek do podważenia.

oznacz moderatorów

Client:109500684
#7 Wielbiciel#

Spokojnie, Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy. Otwórz dyskusję (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) i poproś handlarza o podanie skąd wytrzasnął te 50% wartość. Nastepnie napisz, że nie zgadzasz się z wyliczeniami i skorzystaj z Allegro Protect.

 

Durnia od 1gr nie słuchaj [edycja].

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

Cześć, @luki_ll .

To prawda, że sprzedawca może pomniejszyć wartość zwrotu, ale potrącenie musi odpowiadać faktycznej utracie wartości przedmiotu, sprzedawca musi uzasadnić swoją decyzję, a Ty masz prawo się z nią nie zgodzić. W takich przypadkach z pomocą przychodzi Allegro ze swoim programem Allegro Protect (dawniej POK).

Zapoznaj się z warunkami programu i złóż wniosek o rekompensatę. Tu masz instrukcje: https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect  Możesz też rozpocząć dyskusję ze sprzedawcą: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?bi_m=landing_page , po 24 godzinach będziesz mógł w niej poprosić o pomoc pracownika Allegro, a jeżeli sprzedający nie rozwiąże Twojego problemu zamknij dyskusję jako nierozwiązaną i złóż wniosek o odszkodowanie. Nie zapomnij wystawić sprzedawcy odpowiedniego komentarza, żeby ostrzec innych kupujących o możliwych problemach z transakcjami.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

oczywiście, że musi udokumentować i tak też zrobiłem podczas swojej ostatniej dyskusji, gdzie oddałem klientowi 10% wartości produktu. Przedstawiłem wyliczenia utraty wartości w taki sposób, że ani klient, ani konsultant nawet slowem się nie zająknęli. Zresztą wyliczenie obejmowało profesjonalny kosztorys łacznie z czasem naprawy, roboczo-godziną, zużytymi materiałami, kosztami dojazdu itp. Jak ktoś się na tym zna to jest w stanie przygotować taki kosztorys, gdzie przywrócenie używanego urządzenia do stanu nowości przekroczy wartość nowego. Wystarczy mieć o tym pojęcie.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Nie taniej było wypożyczyć takie urządzenie niż kupować i zwracać? Sklep internetowy to nie wypożyczalnia i dlatego potrącił część kwoty za urządzenia. 

Dodatkowo można było się przyłożyć i samemu oczyścić urządzenie z wilgoci i kurzu to może sprzedawca inaczej podszedł by do zwrotu. A tak sam musi pucować urządzenia żeby sprzedać kolejnemu klientowi jako nowe. To kosztuje czas i jak widać pieniądze.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Bo trochę źle to załatwiłeś, sprzedajacy ma prawo potrącenia środków w razie zwrotu o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, nie miał wydajności(czytałeś opis przed zakupem?) a więc należało reklamować i tu są inne zasady, teraz pozostaje dyskusja ale musisz mieć argumenty: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@luki_ll Trzeba było nie używac przez dwa dni, potem zwracać > piszesz, że sprzęt jest w pełni sprawny > więc dlaczego chcesz zwracać?

Za używany, zakurzony i wilgotny sprzęt nie da się wziąć takiej ceny jak za nowy > trzeba było wysuszyć i oczyścić.

Nie daj się napuścić na awanturę (czyt. dyskusję) > wątpię abyś coś ugrał > z AP też nie, bo sprzedający chce Ci oddać część kasy (potrącając za użytkowanie sprzętu > wypożyczenie) > pozostaje Ci tylko droga sądowa. Ale zrobisz jak uważasz.

oznacz moderatorów