anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający straszy mnie sądem

DamianG1987
#7 Wielbiciel

Dzień dobry. Sprzedający straszy mnie sądem bo wystawiłem negatywną opinię o produkcie, ktorego nie chcieli przyjąć jako zwrot. Produkt nie działa jak to było opisane w ofercie. Na dodatek kupiłem drugi, inny przedmiot aby sprzedawca nie był stratny. Mimo to sprzedawca straszy mnie dalej sądem. Myślę, że żyjemy w wolnym kraju i mamy swobodę wyrażenia swojej opinii. Mieliście podobne sytuacje? Pozdrawiam

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@DamianG1987 Tak, żyjemy w wolnym kraju.
Ty masz prawo wystawić opinię taką jaka tylko Ci się podoba a sprzedający ma prawo się z tą opinią nie zgadzać.

Jeśli nie uda się wam dojść do porozumienia to sprzedający - jeśli uważa, że jego prawa zostały naruszone - ma prawo dochodzić swoich racji na drodze sądowej.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@DamianG1987  nie straszy, tylko informuje jakie mogą być konsekwencje wystawiania fałszywych komentarzy, jak by napisał, że łysy przyjdzie do Ciebie, to było by zastraszanie😉

oznacz moderatorów

DamianG1987
#7 Wielbiciel

Opinia wystawiona zgodnie z prawdą. Produkt nie działał jak powinien. A na zwrot nie zgodzili się tylko dlatego, że zaznaczyłem że produkt mi nie pasuje a nie, że nie jest zgodny z ofertą.

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@DamianG1987 Czy pisałeś do niego przed odesłaniem, że produkt jest wadliwy?

Jeśli tak, to powinien rozpatrzyć reklamację.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus problem w tym, że @DamianG1987  chciał zrobić zwrot, a to nie to samo co reklamacja😔

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@KOGIEL_T  napisał(a):

@DamianG1987  chciał zrobić zwrot, a to nie to samo co reklamacja😔


Zgłaszał sprzedającemu, że towar jest wadliwy, czyli zgłosił reklamację.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus  nie wiem co napisał sprzedającemu , ale w pierwszym poście jest wyraźnie napisane "nie chcieli przyjąć jako zwrot"

oznacz moderatorów

DamianG1987
#7 Wielbiciel

Oczywiście, że pisałem. Kupiłem na dodatek drugi produkt u tego samego sprzedawcy aby nie był stratny o czym go również poinformowałem. Do dyskusji włączyło się nawet allegro, bez skutku. 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@DamianG1987 Co to znaczy, że nie zgodzili się na zwrot? Odesłałeś ten pierwszy produkt? Dostałeś pieniądze z powrotem?

oznacz moderatorów

DamianG1987
#7 Wielbiciel

Odesłałem pierwszy produkt, zwrotu pieniędzy nie otrzymałem. Wadliwego produktu również nie otrzymałem spowrotem ale to akurat celowo. Po prostu nie chciałem wadliwego produktu oraz płacić 20zl za koszty wysyłki. 

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@DamianG1987  napisał(a):

Odesłałem pierwszy produkt, zwrotu pieniędzy nie otrzymałem. 


To oni powinni Ci zwrócić pieniądze za reklamację, a nie straszyć sądem.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus  nie wprowadzaj człowieka w błąd😠, bo przy pierwszej reklamacji, to sprzedający decyduje, czy ma oddać kasę , czy nie , a jak już wspomniałem wcześniej, to nie była reklamacja , tylko zwrot, więc sprzedający mógł równie dobrze oddać 1zł  ( no i pozwanie do sądu, to nie jest straszenie)

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@DamianG1987 Po pierwsze - szansa na to, że sprzedający faktycznie pójdzie z tym do sądu jest bardzo mała - nie zerowa ale bardzo, bardzo mała.

Po drugie - w sądzie to sprzedający będzie musiał wykazać, że ma rację.

Podsumowując - jeśli nie masz sobie nic do zarzucenia to nie masz się czym przejmować.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@komis-bell  kiedyś z ciekawości sobie liczyłem jakie jest prawdopodobieństwo, że Księżyc uderzy w Ziemię i wyszło mi, że wartość jest niezerowa😁

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@DamianG1987  jeśli opinia jest wystawiona zgodnie z prawdą , to sądem nie musisz się przejmować 😉

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@DamianG1987 ty masz prawo napisać opinję wg ciebie zgodną z prawdą on ma prawo cię za tą opinię pozwać. To nkrmalne w państwie prawa i informowanie o możliwości podjęcia dalszych kroków prawnych straszeniem nie jest a na użytek sądu proba polubownego załatwienia sprawy.

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@az1rael  napisał(a):

on ma prawo cię za tą opinię pozwać. 


Ta opinia to w tym przypadku najmniejszy problem.

Kupujący zgłaszał wadliwy produkt, odesłał go, ale nie dostał pieniędzy z powrotem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus ale kupujący nie napisał czy 14 dni ustawowych na reklamację minęło plus cyt
"Wadliwego produktu również nie otrzymałem spowrotem ale to akurat celowo. Po prostu nie chciałem wadliwego produktu oraz płacić 20zl za koszty wysyłki. " dla mnie to wygląda tak że reklamacja była niezasadna odebrać nie chciał to sprzedawca go zutylizował.

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@az1rael  napisał(a):

ale kupujący nie napisał czy 14 dni ustawowych na reklamację minęło


Ja rozumiem to tak, że kupujący zgłosił wadliwy produkt, odesłał go, ale kliknął powód odstąpienia "Nie pasuje mi" i sprzedawca nie chciał odebrać wadliwego towaru, który wrócił jako odstąpienie.

oznacz moderatorów