Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam nowy plecak który jest nieoryginalny-sprzedający mnie o tym niepoinformował. Po dwóch miesiącach od transakcji porobiły się dziury, materiał się rozszedł. Plecak nie nadaje się do dalszego użytkowania a sprzedajăcy poinformował mnie że może mi udzielić rabatu na kolejny bubel. Jak się nie zgodziłam to odpowiedział że może mi wymienić na nowy. Jakie mam teraz prawo czy mogę zarządać zwrotu pieniędzy?
W ramach reklamacji ( w tytułu rękojmi) może ci zaproponować wymianę, obniżenie ceny, naprawę a jak się nie da to zwrot środków, ale się się usterka powtórzy masz wówczas prawo żądać zwrotu środków. Oczywiście masz prawo żądać zwrotu środków ale: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@kiwi1302 możesz reklamować z tytułu rękojmi i żądać zwrotu kasy ale jeśli sprzedawca bez zbędnej zwłoki wymieni naprawi to dostaniesz nowy plecak, ale jak by to się stało powtórnie przy drugiej reklamacji możesz żądać zwrotu kasy i tu sprzedawca będzie musiał dokonać zwrotu kaski 🙂
Tu masz podstawę https://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,196,1256,113,1,rekojmia--czego-moze-zadac-konsument.html
@kiwi1302 Masz 2 lata czasu na reklamację na podstawie rękojmi. Przy pierwszej reklamacji sprzedawca może towar naprawić lub wymienić. Jeśli chce wymienić, zgódź się na to, ale pamiętaj, że on pokrywa koszty wysyłek reklamacyjnych. Dopiero gdy plecak Ci się rozpadnie po raz drugi, sprzedawca w ramach rękojmi będzie Ci musiał oddać wszystkie koszty. Po wystąpieniu drugiej wady nie może już towaru wymieniać.
Skoro dostałaś inny towar niż zamówiony to albo zwrot pieniędzy, albo wymiana na produkt oryginalny.
@kiwi1302
Złożyłaś reklamację, a jakie było Twoje żądanie w niej zawarte ?
Art. 560 kc.
1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę [...]
2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.