Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem ładowarkę, niestety padła wybijając przy okazji prąd.
Sprzedawca nie chce pokryć kosztów wysyłki, dodatkowo twierdzi, że działa zgodnie z prawem. Zresztą w zakładce reklamacja napisał, że koszty wysyłki pokrywa kupujący. Jak to się ma do Kodeksu Cywilnego, gdzie wyraźnie pisze, że koszty ponosi kupujący?
Czy allegro może wpłynąć na sprzedającego? Jak mam to zgłosić allegro? Od mojego zakupu minęło kilka miesięcy.
@roso Zapis w zakładce Reklamacja jest niezgodny z prawem. Sprzedający musi przy wadliwym produkcie oddać Ci koszt odesłania towaru + zwrócić całą wpłatę. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś o pomoc Allegro, wtedy odda.
Jak pisałem minęło już kilka miesięcy od zakupu. Spór mogę otworzyć do 180 dni.
@roso Spór możesz otworzyć do 6 miesięcy. Minęło 6 miesięcy? W takim razie napisz do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i poproś o pomoc. Zadziała podobnie jak spór.
"Sprzedający musi przy wadliwym produkcie oddać Ci koszt odesłania towaru + zwrócić całą wpłatę"
Jeśli uzna reklamację i usunie wadę lub wymieni produkt, co zgodnie z zapisami k.c. może zrobić, to nie zwraca żadnej wpłaty za towar, tylko koszty odesłania. @xyz96 znów te twoje niedopowiedzenia? Jak już komuś radzisz to pisz jak to wygląda całościowo, nie wybiórczo.
@medalik_2009 Nie ma czegoś takiego w przepisach, że zwraca tylko wtedy, gdy pAN sprzedawca uzna reklamację. Tak więc medaliku nie wprowadzaj w błąd, bo znowu szkodzisz konsumentom, którzy są słabszą stroną transakcji.
Jest natomiast taki wyrok sądu, zgodnie z którym nie można obciążać konsumenta kosztami nieuznanej reklamacji, więc się nie wymądrzaj ponad swe siły.
W tym przypadku nie ma mowy o naprawie czy wymianie, jest poruszona tylko kwestia kosztów odesłania.
@xyz96 ty sobie kup bilobil albo coś innego na sklerozę, bo już zapomniałeś co napisałeś 34 minuty temu - "koszt odesłania towaru + zwrócić całą wpłatę" - i do tego się odnosił mój post.
Skoro więc jak piszesz "W tym przypadku nie ma mowy o naprawie czy wymianie, jest poruszona tylko kwestia kosztów odesłania. " to po cholerę piszesz, że sprzedawca MUSI mu oddać to co zapłacił za towar. Poza tym możesz te swoje wywody przy reklamacji złożonej z tytułu gwarancji schować w buty. Znów wyskoczyłeś jak filip z konopi z nietrafionymi poradami, a wystarczyło zapytać w jakim reżimie została złożona reklamacja 😛
@medalik_2009 Po to piszę medaliku-awanturniku, że tutaj nie była poruszona kwestia naprawy, wymiany lub zmniejszenia ceny. Rozumiesz? Tobie się wydaje, że ja nie wiem o wspomnianych możliwościach i szukasz zaczepki? Ja się w tym przypadku odnoszę do zwrotu całej wpłaty po odesłaniu wadliwego towaru + zwrotu kosztów odesłania. Tak, medaliku.
tWÓJ knajacki styl odpowiedzi kierowanej do mnie tym razem pominę.
Dodam jeszcze, że nie tY będziesz mnie tu uczył, jak mam udzielać porad. Na szczęście nie tY, bo to byłaby tragedia dla kupujących.
@roso
Jeżeli reklamujesz z tytułu rękojmi, to składasz pisemną reklamację (wskazując m.in. wadę rzeczy oraz podając swoje roszczenia) i wysyłasz sprzedawcy reklamowany produkt na adres podany w zakładce REKLAMACJE (na swój koszt).
W przypadku uznanej reklamacji z tytułu rękojmi sprzedawca będzie zobowiązany zaspokoić Twoje roszczenia i zwrócić Ci również koszt odesłania.
Jeżeli reklamujesz z tytułu gwarancji - to reklamację składasz do Gwaranta (określonego w warunkach gwarancji). Może być nim również sprzedawca (lub inny podmiot, np. : producent, importer, dystrybutor, etc.). Zasady są określone w warunkach gwarancji.
A czy ja coś piszę o rękojmi?
Cały czas temat dotyczy gwarancji (2 lata) - gwarantem jest sprzedawca.
Sprzedawca wykluczył możliwość zwrotu kosztów wysyłki. Tak jak wspomniałem pisze o tym w zakładce reklamacje na stronach swoich przedmiotów.
Ciężko tu się pisze, jeśli edytujecie swoje odpowiedzi...
@roso Nie korzystaj z żadnych gwarancji. Korzystaj z rękojmi. Zapisy w zakładce Reklamacja dotyczą rękojmi, więc ten zapis o odsyłaniu wadliwego towaru na koszt kupującego jest niezgodny z prawem.
@roso no i miał do tego prawo, żadnych kosztów przesyłki przy gwarancji nie musi ci więc zwracać. Warunki gwarancji, w tym odesłania towaru ustala gwarant.
Hmm, co innego mówi KC - 561 § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca.
@roso ale jeśli korzystasz z gwarancji, to nie powołuj się na przepisy dotyczące rękojmi. Zapoznaj się z warunkami gwarancji.
Dopiero jak wycofasz reklamację z tytułu gwarancji i złożysz reklamację z tytułu rękojmi, to możesz powoływać się na zapisy k.c..
@roso
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/kto-pokrywa-koszty-przesylki-przy-odeslan...