Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć wszystkim,
Chciałbym zapytać o radę w następującej sytuacji. Otrzymałem od sprzedawcy (firmy) formalne żądanie usunięcia negatywnego komentarza, który wystawiłem na Allegro po zakupie. Sprzedawca grozi skierowaniem sprawy do sądu (powołując się na art. 24 i 415 KC - naruszenie dóbr osobistych firmy).
Mam pytanie: Jak najlepiej eskalować taką sytuację do Allegro? Czy ktoś ma doświadczenie, jak Allegro reaguje, gdy sprzedawca próbuje w ten sposób (czasem może nawet zasłaniając się RODO/GDPR, choć w moim przypadku powołał się na KC) wymusić usunięcie opinii?
Sprawa wygląda na coś więcej niż pojedynczy incydent. Wygląda na to, że jest to stała praktyka tej firmy. Zauważyłem, że w ostatnim czasie zniknęło kilka innych negatywnych komentarzy pod ich adresem. Domyślam się, że inni kupujący po prostu "machnęli ręką" i usunęli swoje opinie, żeby uniknąć problemów i nie "szarpać się" ze sprzedawcą.
Moim zdaniem, taka agresywna praktyka pozwala nieuczciwym lub po prostu słabym sprzedawcom sztucznie utrzymywać wysoki ranking i wprowadzać w błąd kolejnych klientów.
Co byście doradzili? Jak postąpić w kontakcie z Allegro?
Czy warto walczyć o pozostawienie komentarza?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
@Client:44947384 jeśli nie Masz sobie nic do zarzucenia zignoruj wiadomość od sprzedawcy .
Zmieniłem teraz komentarz na bardziej negatywny. Nie podoba mi się, gdy sprzedawca nawet nie próbuje wyjaśnić sytuacji, a zamiast tego rozsyła szablonowe wiadomości z groźbami (np. dotyczącymi rzekomych szkód czy kar), często powołując się przy tym na RODO. Jest to szczególnie irytujące, bo wiem, że RODO często używane jest do straszenia zwykłych ludzi i można próbować podciągnąć pod nie niemal wszystko.
W tej sytuacji zamierzam również zażądać zwrotu towaru, ponieważ dotarł on uszkodzony i w uszkodzonym opakowaniu. Sprzedawca twierdzi, że to wina firmy transportowej. Firma transportowa natomiast twierdzi, że odebrała towar w takim stanie już od sprzedawcy.
Szczerze mówiąc, kto konkretnie spowodował uszkodzenie – czy to było uderzenie paczką o róg, które zrobiło dziurę w kartonie i styropianie, a także wgniecenie na samym produkcie – nie ma to już dla mnie większego znaczenia. Dla mnie jedynym punktem kontaktu i stroną umowy jest sprzedawca, u którego dokonałem zakupu.
Przed otrzymaniem tych gróźb byłem skłonny zatrzymać towar (pomimo jego wady). Jednak teraz, po takim potraktowaniu, jestem zdecydowany go zwrócić
@Client:44947384 sprzedający ma prawo skierować sprawę na drogę sądową.
Natomiast jeśli napisałeś do sprzedającego, że nie usuniesz oceny i prosisz, żeby się z Tobą nie kontaktował, a kontakt pomimo tej prośby nastąpi. Napisz do nas przez formularz kontaktowy - podejmiemy odpowiednie działania.
@gdvorek bo to jest wasza wina allegro, usunta te oceny komentarze gdy kupujący wystawia negatywa potem sprzedawca straszy sądem , tak jak napisał ostatnio jeden z użytkowników allegro doprowadza do takich sytuacji do konfliktów pomiędzy sprzedawca a kupującym
@Agent555 dziękuję za pomysł, natomiast system ocen i komentarzy, pozwala na pozostawienie subiektywnej oceny do której każdy kupujący ma prawo.
Natomiast tak jak napisałem - sprzedawca ma prawo złożyć wniosek do sądu, natomiast nie może straszyć klienta - jeśli dochodzi do takich sytuacji podejmiemy działania. Warto zwrócić uwagę, że wysłanie takiego pisma, nie jest "straszeniem", a informacją od sprzedającego. Zachęcam jednak, żeby dojść do porozumienia.
To po co ten system komentarzy skoro wystawiający opinie negatywną, narazony jest na tłumaczenie się w sadach. Nawet, jak komentarz jest uzasadniony i Sąd ostatecznie uzna rację osoby wystawiającej komentarz,to i tak ta osoba wystawiona jest na klopotliwe być może, dla niej wstawianie sie na rozprawę. To Allegro powinno oferowac taki system komentarzy aby nie bylo podobnych systuacji. Zaraz ktos powie że to będzie wykorzystywane do nadużyć ze strony wystawiających komentarze. Tutaj Allegro jednak ma możliwość usuwania komentarzy negatywnych, ktore uzna za nieuczciwe. Mysle nawet ze czasem robi to nadgorliwie, gdyz usunieto negatywa wystawionego przeze mnie , gdy wystawilem go sprzedajacemu ktory nie zwrocil mi pieniedzy po odeslaniu towaru, tłumacząc sie brakiem paragonu. Ale skoro Allegro ma taką możliwość, to właśnie z Allegro powinien adresat komentarza polemizowac na temat .
@tomekdamian1 Allegro usuwa komentarze niezgodne z regulaminem
Bzdura. Dalem negatywa firmie ktora mnie oszukała i do dzis nie oddała pieniedzy. Ale to na firmach zarabia allegro,bo placą od sprzedazy, wiec dlatego Allegro czesto staje po ich stronie. I moje zdanie w tej sprawie nie jest odosobnione.
@tomekdamian1 allegro usunęło ocenę bo użyłeś w treści słów powszechnie uznanych za obraźliwe lub ocena była niezgodna z prawdą co udokumentował odpowiednio sprzedawca ,innej drogi do usunięcia nie ma .
Odpowiedz masz powyzej. Nie chce mi sie drugi raz opisywac nieuczciwych praktyk Allegro.
@tomekdamian1 jeśli jesteś pewien, że firma Cię oszukała, to idziesz do sądu i masz wygraną sprawę, a firma pokrywa wszelkie koszty😉, tylko,że w sądzie trzeba mieć dowody, a komentarz na Allegro można sobie wystawić ot tak
I w ten sposob Allegro pomaga firmą które oszukuja. Nie wiem ile ty zarabiasz ,ale dla mnie to 200 zl, ktorę strace, nie warte jest tego aby tracic czas na latanie po komisariatach czy sądach. Mi wystarczylo by abym ostrzegł kolejnych kupujących. Niestety Allegro na tym straci więc ,usuwa komentarz i po sprawie.
@tomekdamian1 "To po co ten system komentarzy skoro wystawiający opinie negatywną, narazony jest na tłumaczenie się w sadach. Nawet, jak komentarz jest uzasadniony i Sąd ostatecznie uzna rację osoby wystawiającej komentarz,to i tak ta osoba wystawiona jest na klopotliwe być może, dla niej wstawianie sie na rozprawę."
Żyjemy w wolnym kraju - jeśli ktoś uważa, że jego prawa zostały naruszone ma prawo dochodzić swoich racji na drodze sądowej.
To niech Allegro zablokuje możliwość wystawiania, komentarzy,skoro one nic nie znaczą. To mnie tylko utwierdza w tym że to sprzedający liczą sie tylko dla Allegro. Kupujacy jak zostanie oszukany, niech radzi sobie sam. Dewiza godna Allegro.
Dziękuję, jak pisałem, zmieniłem ton komentarza na bardziej negatywny i otworzyłem reklamację o zwrot pieniędzy.
Oczekuję na reakcję sprzedawcy odnośnie nowego komentarza oraz zwrotu środków. Jednakże nikt nie udzielił odpowiedzi na pytanie, jak należy postąpić w przypadku podejrzenia systematycznego stosowania gróźb przez tego lub innych sprzedawców.
Przypominam sobie, że wcześniej istniała praktyka oferowania prezentów lub gratyfikacji finansowych w zamian za usunięcie negatywnej opinii, którą Allegro następnie całkowicie zakazało – i bardzo słusznie.
Widzę tu sytuację dokładnie taką samą, jak moja: groźby sądem i przerzucanie winy na przewoźnika...
"Po wystawieniu tej firmie opinii sprzedający informuje, że jeśli jej nie usuniesz, to pójdzie do sądu. TO JEST OBSŁUGA NA POZIOMIE! Dosłownie. Bo leży i kwiczy. Produkt otrzymałem uszkodzony i słyszę: 'proszę sobie składać reklamacje u przewoźnika'. Za nic nie odpowiadają i zero pomocy w rozwiązaniu problemu. Kolejna firma typu 'Januszex', pośrednicząca w wysyłce towaru z jakiegoś magazynu. Wygląda na to, że jeśli otrzymasz produkt z widocznymi śladami użycia, to według nich nie podlega on zwrotowi. Cała wina zawsze leży po stronie PRZEWOŹNIKA! ODRADZAM zakupy."
Opinia o tej samej firmie, oczywiście.
@Client:44947384 no dobra , sprzedawca jest BEE bo nie chce złożyć reklamacji ,a powinien ,,,, tylko jedno mi się nie klei ...czy umożliwiłeś sprzedawcy wystąpienie z roszczeniem do przewoźnika ?, mam na myśli protokół szkody spisany przy kurierze czy on line na stronie przewoźnika oraz pisemne zrzeczenie się praw do przedmiotu na sprzedawcę ,to jest Twoim obowiązkiem bo jak piszesz karton miał uszkodzenia zewnętrzne .
@mdrogeria Ciekawe jest to, że raz produkt jest "uszkodzony", a za chwilę::
"Wygląda na to, że jeśli otrzymasz produkt z widocznymi śladami użycia, to według nich nie podlega on zwrotowi."