anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca bez konsultacji ze mną zwrócił pieniądze

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:47247638
#8 Zapaleniec#
  • Zakupiłam kilka rzeczy od 1 sprzedawcy. Po rozpakowaniu okazało sie że brakuje 1 perfum oraz 3 rzeczy pochodzące z 2 różnych zestawów są bardzo brudne.. Towar kupiłam jako nowy wolny od wad , na aukcji nie było że przedmioty są brudne i niepełnowartościowe.. Napisalam do sprzedawcy o braku w paczce oraz o tych brudnych elementach zestawów oraz dołączyłam zdjecie. Sprzedawca mi odpisal że sprawdzi na magazynie.. Po 6 dniach odpisał że nastąpi zwrot za perfumy ale koszt poniesie osoba pakująca ze swojej kieszeni ponieważ towar z magazynu został wydany prawidłowo.. a co do brudnych rzeczy to on takie otrzymał od dostawcy (AVON)..
  • Napisałam że skoro otrzymał on towar wadliwy od firmy AVON to nie powinien świadomie wysyłać takich rzeczy kupującemu jako towar nowy i pałnowartościowy..przecież to jest pakowane ręcznie a nie maszynowo więc osoba pakująca widziała co pakuje
  • Zaproponowałam 3 rozwiązania...
  • 1. Chce otrzymać zakupiony towar którego brakowało+ odsyłam na wymiane te niepełnowartościowe komplety
  • 2.Chce otrzymać zakupiony towar którego brakowało+odsyłam komplety i otrzymuje zwrot pieniędzy za towar niepełnowartościowy
  • 3.zgadzam sie na zwrot pieniedzy za perfumy ale tylko w przypadku gdy otrzymam 50% rabatu na prodykty wadliwe

Sprzedawca bez konsultacji ze mną zwrócił pieniądze za brakujące perfumy i zażądał zwrotu wszystkich zakupionych produktów.. Nie jest to możliwe poniewaz prezenty już skompletowałam i wysłałam-wiec nie posiadam towaru który był wolny od wad..a tylko te 2 komplety które na prezent sie nie nadawał.napisalam ze moge je odesłac na wymiane na pełnowartosciowe

Sprzedawca stwierdził że on już pieniądze zwrócił za brakujące perfumy.. I napisał żebym zwróciła rzeczy uszkodzone(nie całe komplety tylko te pojedyńcze sztuki) i wtedy bedziemy rozmawiać dalej.. 

  • Nie ustosunkował sie jasno do żadnego mojego rządania .. Podjął decyzje o zwrocie pieniedzy nawet sie ze mną nie konsultując - A ja niechce zwrotu środków ja chce otrzymac brakujący towar..jest on dalej dostępny u sprzedawcy.. Zwrócił kase zapewne żeby nie ponosic kosztów wysyłki a problem towaru niepełnowartosciowego początkowo zignorował całkowicie.. Teraz tez jasno nie potwierdzil ze towar wymieni kaze tylko odesłać i że później bedziemy rozmawiac.. 

I teraz moje pytanie.. Z tego co wiem wedlug przepisów sprzedawca nie może decydowac o sposobie rozstrzygniecia reklamacji w przypadku rękojmi bez konsultacji z kupującym.. A kupującego decyzja sprzedawcy nie zobowiązuje do niczego.. może się nie zgodzic na żądanie zwrotu pieniedzy lub zmniejszenia ceny jeśli bez zwłoki usunie wade lub wymieni towar.. A co gdy towaru wysłac niechce chociaż go posiada i niechce wymienic wadliwego towaru?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
xyz96
#21 Demiurg#

@Client:47247638 Sprzedawca po zgłoszeniu reklamacji może towar wymienić lub naprawić. Zwrócić wpłatę w ramach reklamacji może tylko wtedy, gdy kupujący zażąda zwrotu, czyli odstąpi od umowy w ramach reklamacji. Sprzedawca nie może zmuszać do odstąpienia od umowy. Odmówić naprawy lub wymiany może tylko wtedy, gdy towar lub części zamienne nie są już produkowane i nie są dostępne. Ze względu na nadmierne koszty sprzedawca może tylko zmienić żądanie kupującego z naprawy na wymianę i z wymiany na naprawę. O obniżenie ceny może wnioskować tylko kupujący, sprzedawca nie może sam zmniejszać ceny.

Masz skomplikowany problem, nie kontaktuj się ze sprzedawcą inaczej, tylko przez spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim ponownie złóż reklamację i po 24 godzinach poproś tam o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów
Client:47247638
#8 Zapaleniec#

Otworzyłam spór i rozmowa ze sprzedawcą toczy sie tam.. Masz racje co do zmuszenia do rezygnacji.. Nie myślałam o tym w ten sposób.. Poprosze o pomoc allegro i zobaczymy.. Dziekuje za pomoc

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:47247638  allegro będzie kazało sprzedawcy dosłać lub oddać kasę co zrobił 🙂

A towar reklamowany odesłać innej prawnej drogi nie ma 🙂

Podkładka do zwrotu kasy 🙂

art. 560

§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm02

Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:

  • łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
  • charakter wady – istotna czy nieistotna;
  • to, czy towar był wcześniej reklamowany.

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Nadmierność kosztów odnosi się do zamiany żądania z wymiany na naprawę lub odwrotnie, a nie do zmuszania do odstąpienia od umowy, gdy towar jest dostępny.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 w magazynie siedzisz u sprzedawcy ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Tak, siedzę. A nawet potrafię sprawdzić, czy sprzedawca zwleka ze zwrotem wpłaty dlatego, że akurat księgowa jest na zwolnieniu 🙂

oznacz moderatorów
Client:47247638
#8 Zapaleniec#

Przeczytaj to co napisales.. Chcialam zeby mi dosłano towar koszt wysylki ok 7 zł.. Za miast tego dostalam zwrot za perfumy.. Korzystniej bylo wysłac perfumy niz zwrócić pieniadze.. ALE SPRZEDAWCA SAM ZADECYDOWAL BEZ KONSULTACJI ZE MNA.. To nie jest dla mnie wiążące.. Nie na temat w mojej sytuacji.. I żadna to podkladka do zwrotu kasy jedynie to że ja moge wnioskowac.. Tyle ze ja niechce😂

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Client:47247638 jeśli sprzedający nie ma możliwości doprowadzenia zamowienia do pełnej zgodności z opisem zobowiązany jest do zwrotu  kwoty jaka zapłacił klient oraz pokrycia wszystkich dodatkowych kosztów jakie poniósl kupujacy .

oznacz moderatorów
Client:47247638
#8 Zapaleniec#

Wszystkie towary są dalej dostępne a sprzedawca nimi dysponuje.. Zarówno brakujące perfumy jak i wadliwe komplety..Wiec to mnie nie dotyczy

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Dokładnie, wtedy sprzedawca ma obowiązek wymienić lub naprawić towar, nie może zmuszać do odstąpienia od umowy i zwracać wpłaty.

oznacz moderatorów
Client:47247638
#8 Zapaleniec#

A oto odpowiedz niekompetentnego pracownika Allegro.. Który nawet nie doczytał co jest powodem założenia sporu😂

Screenshot_20201201-170635.png

oznacz moderatorów
Client:47247638
#8 Zapaleniec#

I całosc mojej wypowiedzi która sie nie zmiescila w poprzednim screenie

Screenshot_20201201-170617.png

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@Client:47247638 Nie widzimy screenów.. Dopóki mod nie zatwierdzi. Możesz wrzucić na jakiś hosting i podać linki. PS - możesz kopać się z koniem, jak chcesz - jak się  sprzedający uprze, to co prawda masz sporo możliwości, ale zastanów się, czy warto. Ja bym olał, kupił gdzie indziej, a temu sprzedawcy podziękował stosownym komentarzem.

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
Client:47247638
#8 Zapaleniec#

Masz racje.. Dyskutowac ze sprzedawcą już nie bede.. Roszczeń tez nie bede dochodzic o ile mi zwrócą kase..Ale sprawe zgłosze do UOKiK.. Do tego Pracownik Allegro nie zna przepisow.. Nie dosc ze mialam brak w paczce to jeszcze 2 uszkodzone komplety.. A on napisal ze z tego co widzi mialam brak w paczce ale dostalam za niego zwrot pieniedzy i ze sprzedawca mógl tak zrobic i tyle z jego pomocy..nawet nie doczytał ze byly w paczce 2 uszkodzone komplety..co za amatorszczyzna..Generalnie na to wyszło ze sprzedawca mi oddał - Odda kase więc mam nie dyskutowac tylko brać.. Takze super podejscie.. No i jestem ciekawa czy UOKiK zajmie sie równiez allegro .. Jakby nie bylo świadomie pozwalają sprzedawcom bezprawnie zrywac umowy kupna-sprzedaży.. Biorąc pod uwage ze allegro prowadzi oficjalny sklep to logicznym załozeniem jest ze w swoim sklepie rowniez stosuja taką praktykę.. Co jak wiemy wszyscy jest niezgodne z prawem..hmm.. Nie szczegolnie mi zalezy na wyniku tego ale zgłosić i tak zgłosze.. Ten sprzedawca bedzie sobie w brode pluł że chcial 5zł zaoszczędzić i wątpie żeby kogoś jeszcze tak potraktował hahaha

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:47247638 a może wystawia a ich nie ma kto mu zabroni 🙂

Teraz tez jasno nie potwierdzil ze towar wymieni kaze tylko odesłać i że później bedziemy rozmawiac.. 

odeślij na reklamację inaczej się nie da !

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów