anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie chce uznać reklamacji.

Client:41701681
#7 Wielbiciel#

Zakupiłem od firmy [edycja] buty Nike 720 ,jest to duży wydatek ,drogie buty, w putach tych są poduszki air ,nie stety w prawym bucie pod wpływem ćwiczeń siłowych, zeszło powietrze z poduszki air,więc zareklamowałem buty,bo to chyba jasne że wynika z wady buta,a więc producenta, firma palazo kazała mi jako reklamację przesłać co ciekawe nie same buty z wadą,ale zdjęcia buta,na których nie ma możliwości sprawdzić waściwie wadę.Po niby rozpatrzeniu reklamacji przesłali domnie odpowiedź tylko na podstwie oględzin zdjęć,na których w ogóle nie widać wady air,że jest to wada mechaniczna,i że jej nie uwzględniają.Kiedy poszukałem opinni o tej fimie,okazuje się że są to wyrafinowani złodzieje,i w podobny sposób potraktowali innych,jeśli chodzi o wadliwe buty które sprzedają,czyli chińszczyznę najgorszego sortu.Bardzo proszę o pomoc, abym mógł odzyskać swoje pieniądzie,ktore zapłacilem za wadliwy towar.Sławomir Nowakowski.

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:41701681 A reklamacja w ramach gwarancji czy rękojmi ???

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Bo jest to wada mechaniczna, powstała na skutek użytkowania, i to nieodpowiedniego z ich przeznaczeniem, gdyż ten model butów z poduszką Air nie służy do treningów siłowych lecz do biegania.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte A skąd Ty to wiesz  i na jakiej podstawie rozpatrujesz nie swoją reklamację?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Nie rozpatruje reklamacji, stwierdzam jedynie fakty. Rozumiem, że buty otrzymał w pełni sprawne, a powietrze zeszło dopiero po użytkowaniu, a z opisu wynika że nie właściwego. W takiej sytuacji raczej ciężko o reklamacje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:41701681 Już wcześniej pisałem że rękojmia i musi wymienić i @xyz96 bardzo dobrze ci podpowiada !!!!😀

oznacz moderatorów

w19c
#10 Popularyzator#

Sprzedawca w takiej sytuacji nie musi nic wymieniać, jakaś podstawa prawna?

@Client:41701681  Gdy nie zgadzasz się z decyzją sprzedawcy (gdy reklamacja została już formalnie odrzucona) to możesz udać się do rzeczoznawcy obuwia który wyda niezależną opinie, koszt to ok 30 zł 

Gdy sprzedawca mimo korzystnej dla ciebie opinii ( o ile taką otrzymasz) odrzuci twoje odwołanie to twoim ostatnim krokiem jest batalia sądowa lub kontakt z rzecznikiem konsumenta który w praktyce wyślę prośbę o wyjaśnienie przez sprzedającego i nic poza tym.

Trzeba pamiętać że w przypadku walki sądowej koszt pokrywa przegrany i na ten ruch należy się zdecydować tylko wtedy gdy mamy 100% pewność co do swojej racji.

Moim zdaniem, które jest wyrobione doświadczeniem w sprzedaży wiem, że w przypadku twojego problemu reklamacja będzie odrzucona. No chyba że sprzedający pójdzie na rękę. Natomiast gdy sprzedający zdecyduje się wysłać  twoje obuwie w ramach gwaranta b2b to NIKE tym bardziej odrzuci reklamacje. Buty nie są do wszystkiego, tym bardziej gdy chcemy je wykorzystywać do ćwiczeń siłowych... poduszka air nie jest do podnoszenia sztangi, do tego są płaskie buty.

Btw ''chińskie najgorszego sortu'' to Cie rozczaruję ale NIKE to jedna wielka chińszczyzna, nawet podróbka w większości przypadków jest produkowana w tym samym miejscu. 

 

@xyz96  sprzedawca musi udowodnić, że powstała z Twojej winy

W tym wypadku sprzedawca nic nie musi udowadniać ponieważ kupujący samodzielnie pochwalił się sposobem użytkowania obuwia, ponadto kupujący nie przedstawił jakichkolwiek dowodów na wadę m.in brak porównania z fabrycznym produktem.

Allegro w niczym nie pomoże, nie wiem po co więc kierujesz tam ludzi, to tylko powoduje większe kolejki i zapychanie BOK bzdurami. Decyzja sprzedającego jest decyzją ostateczną allegro nie może ingerować w proces rozpatrywania reklamacji oraz jakkolwiek wpływać na decyzje końcową obu stron.

Zarzucanie celowego działania sprzedawcy jest niestosowne, gdyby padła tu nazwa firmy to równie dobrze może rościć sobie do ciebie problem, mniejszy wiekszy ale może.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@w19c Znam to, znam. Pocałować sprzedawcę w pierścień i stulić uszy - nic nam się na należy, nic nie możemy, żadnych dyskusji, rzecznik też nic nie zrobi, sprzedawca nic nie musi udowadniać, jego decyzja jest święta, a  w sądzie przegramy. 😄

oznacz moderatorów

w19c
#10 Popularyzator#

 

Chętnie bym udzielił ci dłuższej wypowiedzi dlaczego tak jest a nie inaczej no ale patrząc jakie porady dajesz również innym kupującym to wiem że z biznesem nie masz nic wspólnego.  Więcej dedukcji allegro a jeszcze szybciej się odrealnisz.

 

@LEW433  Nikt nie jest poddenerwowany,  post czysto informacyjny. Ale jak widzę głupoty wypisywane w internecie i chore pomysły nic nie dające prócz stratę czasu to trzeba reagować.  

Realizuje tysiące zamówień w miesiącu, setki reklamacji  i wiem że tego typu reklamacja to bzdura kompletna. Ja  osobiscie odrzucam ok 98% reklamacji głównie z powodu uszkodzeń mechanicznych a gdy klient jest ułomny to wysyłam produkt do producenta który zreszta wydaje taka sama opinie. W przypadku chinskich butów nike sprawa jest jeszcze bardziej przejrzysta, po prostu takich butów się nie kupuje na lata, one są na kilka miesięcy by wyglądały. Każdy kto współpracował z podmiotami od nike w Polsce to wie o co chodzi 😀

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@w19c A ja nie potrzebuję Twojej dłuższej wypowiedzi i porad, daję sobie radę. Ty rób „biznes”, ja już nie muszę robić biznesu i pomagam ofiarom „allegrowych biznesmenów”.

oznacz moderatorów

w19c
#10 Popularyzator#

Pomocą nazywasz odsyłanie do sekcji dyskusji ze sprzedającym ? a wiesz że ta sekcja nie różni się niczym prócz restrykcją odpowiedzi 24h od korespondencji mailowej ?  Allegro nie jest stroną umowy  może doradzić w postaci zaproponowania przekazania sprawy do sądu lub poprosić o terminowe odpowiedzi  nic poza tym.

Nie wiem gdzie tu widzisz ofiary, ja widzę za to klasyczny typ Polskiego klienta który myśli że wydajać za buty 200 zł może nim przybijać gwoździe i biegać po górach.

Nie można kupić butów do wszystkiego, tak samo nie można samochodu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@w19c A ja wiem, że sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata, i nieważne, czy to najki, srajki, czy młotek do wbijania gwoździ.

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

producent odpowiada 24 miesiące, sprzedawca 12 chyba że w warunki gwarancji to zmieniają

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

producent odpowiada 24 miesiące, sprzedawca 12 chyba że w warunki gwarancji to zmieniają

 

oj, chyba coś tutaj pokręciłeś panie kolego...

 

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

24 miesiące od daty produkcji... czyli producent, 12 miesięcy sprzedawca od daty sprzedaży... taki jest standard gwarancji

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Nie ma czegoś takiego jak standard gwarancji. Gwarancja to dobrowolnie świadczenie i jej warunki mogą być dowolnie kształtowane. Gwarant je ustala. Może w ogóle przecież nie być gwarancji na dany towar. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@exoryna Ale jest rękojmia

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Sprzedawca zawsze odpowiada za towar przez 2 lata na podstawie ustawowej rękojmi, nie żaden producent. Gwarancja nie jest obowiązkowa i w ogóle może jej nie być - nie zmienia to faktu, że kupujący ma 2-letnią ochronę z rękojmi. To są podstawy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@xyz96 Masz rację już tu pisaliśmy o tym . Temat jest emocjonalny ze względu na kupującego

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@w19c Strasznie żeś poddenerwowany Gość kupił sobie drogie obuwie i chciał się nim cieszyć ,może źle użytkował ale zakładając z góry  że sprzedawca odrzuca bo taki zwyczaj jest trochę dziwne

oznacz moderatorów