anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie chce uznać reklamacji.

Client:41701681
#7 Wielbiciel#

Zakupiłem od firmy [edycja] buty Nike 720 ,jest to duży wydatek ,drogie buty, w putach tych są poduszki air ,nie stety w prawym bucie pod wpływem ćwiczeń siłowych, zeszło powietrze z poduszki air,więc zareklamowałem buty,bo to chyba jasne że wynika z wady buta,a więc producenta, firma palazo kazała mi jako reklamację przesłać co ciekawe nie same buty z wadą,ale zdjęcia buta,na których nie ma możliwości sprawdzić waściwie wadę.Po niby rozpatrzeniu reklamacji przesłali domnie odpowiedź tylko na podstwie oględzin zdjęć,na których w ogóle nie widać wady air,że jest to wada mechaniczna,i że jej nie uwzględniają.Kiedy poszukałem opinni o tej fimie,okazuje się że są to wyrafinowani złodzieje,i w podobny sposób potraktowali innych,jeśli chodzi o wadliwe buty które sprzedają,czyli chińszczyznę najgorszego sortu.Bardzo proszę o pomoc, abym mógł odzyskać swoje pieniądzie,ktore zapłacilem za wadliwy towar.Sławomir Nowakowski.

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

Client:41701681
#7 Wielbiciel#

Podłuchaj kundlu z palazo,gdzie jest napisane że kupując buty sportowe ja nie mogę w nich ćwiczyć na siłowni.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:41701681 Sprzedawca może odrzucić reklamację, ale jeśli ją odrzucił na podstawie zdjęcia bez widocznego uszkodzenia, to wskazuje na jego celowe działanie. Wiele sklepów odrzuca takie reklamacje właśnie powołując się na niewłaściwe użytkowanie. Zgodnie z prawem przyjmuje się, że wada ujawniona w pierwszym roku tkwiła w produkcie od początku i to sprzedawca musi udowodnić, że powstała z Twojej winy. Spróbuj zareklamować na podstawie rękojmi (nie gwarancji) ponownie tędy; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

Zobaczysz, jak sprzedawca zareaguje. Przy takiej reklamacji pomaga pracownik Allegro.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Przecież już jest podana przyczyna, ćwiczenia siłowe

 

Cytat odnośnie użytku takich butów "w tylnej części podeszwy środkowej zastosowano poduszkę gazową, która rewelacyjnie absorbuje wszystkie wstrząsy powstające na pięcie podczas fazy lądowania stopy"

Na moje oko, bardziej to pasuję do koszykówki, deski itp. raczej branie na siebie sztangi z kilogramami nie współgra z poduszką powietrzną, ale to tylko moje zdanie

 

Dodatkowo od kiedy Allegro ma jakiekolwiek prawa do interwencji w słuszność reklamacji

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

popieram @Adekpol  nie znamy co prawda szczegółów, ale jesli ktoś w butach przeznaczonych do codziennego chodzenia (dodatkowo wyposażonych w poduszki) idzie np. na siłownię i robi ćwiczenia w ciągu ze sztangą, to jest to na tyle duże obciążenie, że nie dziwi mnie uszkodzenie buta.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

@xyz96cytuję "Sprzedawca może odrzucić reklamację, ale jeśli ją odrzucił na podstawie zdjęcia bez widocznego uszkodzenia, to wskazuje na jego celowe działanie." ... mam rozumieć że sprzedawca musi przyjąć reklamację nawet gdy nie ma uszkodzenia... co to za celowe działanie?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie, sprzedawca nie musi uznać reklamacji, ale jeśli chce zdjęcie wady i dostaje zdjęcie towaru na którym wady dostrzec nie można, a w rzeczywistości ona istnieje i sprzedawca odrzuca reklamację na podstawie tego zdjęcia ze względu na niewłaściwe użytkowanie, świadczyć to może o standardowym zlewaniu kupujących.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Co rozumiesz przez zwrot 'przyjąć reklamacje'?

Przyjąć i rozpatrzeć zgłoszenie reklamacyjne musi. Ale uznać jej na korzyść kupującego już nie musi. 

 

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

Zakładając po wypowiedziach typu

"Podłuchaj kundlu z palazo"

a takie i temu podobne zapewne się się pojawiły podczas składania reklamacji być może dołączone do zdjęcia to się nie dziwie sprzedawcy, a na jego miejscu zaproponował bym by wniósł sprawę do sądu.

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

Każdy produkt powinien być użytkowany zgodnie z przeznaczeniem. Jeżeli buty służą do biegania, to takie jest ich przeznaczenie. Przyznając wprost w reklamacji, że użytkowałeś je niezgodnie z zaleceniem producenta tylko ułatwiłeś "podjęcie decyzji" sprzedawcy o odrzuceniu Twojej reklamacji.

Jeżeli jesteś przekonany o słuszności swoich roszczeń odesłałbym te buty do producenta. Uważasz, że produkt jest nieoryginalny. Gwarantuje Ci, że na pewno to zweryfikują i otrzymasz opinię od źródła. 

Nie wierzę, że NIKE nie ma oddziału w Polsce, który odpowiada za reklamację. 

Jeżeli Twoje przypuszczenia okażą się słuszne, kieruj sprawę do sądu. Sprzedawca narobi sobie kłopotów a Ty z całą pewnością uzyskasz satysfakcjonujące zadośćuczynienie. 

 

Handel podróbkami to poważne oskarżenie i nie kierowałbym takich zarzutów publicznie wobec kogokolwiek. Nie dziwię się Twojej frustracji, ale trzeba na wszystko spojrzeć obiektywnie. Dla mnie jedynym sensownym produktem jest zgłoszenie do producenta. Mogła nastąpić wada produkcyjna, zniszczenie mogło być mechaniczne z Twojej winy a może też sprzedawca handluje niepełnowartościowym towarem. 

 

Nie ma co domniemać tylko trzeba działać. Poszukaj na stronie producenta informacji i zgłoś swoje podejrzenia. Gwarantuję, że podejdą poważnie do tematu. 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Buty przede wszystkim służą do chodzenia. Skoro kupujący przyznał, że w nich nie tylko chodził, ale też ćwiczył, to do czego było potrzebne sprzedawcy zdjęcie butów, po którym dopiero odrzucił reklamację? Bieganie to też ćwiczenie siłowe. Do jakiego producenta ma odsyłać i na jakiej podstawie i na czyj koszt, skoro za produkt zgodnie z prawem odpowiada sprzedawca? Za wszelkie wady, także produkcyjne, odpowiedzialność względem kupującego ponosi sprzedawca. Zmuszanie do odsyłania do producenta to jedna z klauzul niedozwolonych UOKiK. Po odrzuceniu pierwszej reklamacji złożonej na nie wiadomo jakiej podstawie, być może gwarancji, której warunki są zazwyczaj dla kupującego mniej korzystne, kupujący może reklamować ponownie z rękojmi, także przez Dyskusję na Allegro, w której pomaga kupującemu pracownik serwisu. Przyjmuje się, że wada ujawniona w pierwszym roku tkwiła w produkcie od początku, a przecież kupujący nie chodził w tych butach po wystających gwoździach.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

ten model obuwia faktycznie służy przede wszystkim do chodzenia. Nie są to buty do piłki nożnej, koszykówki, biegania, czy treningów siłowych. I tutaj widzę główny problem odrzucenia reklamacji. Umieszczenie w bucie dużej poduszki powietrznej ma na celu zapewne poprawę codziennego użytkowania i komfortu. Nike chwali się, że to jedna z największych poduszek jakie produkuje się w ich obuwiu i stąd mogą wynikać ograniczenia w użytkowaniu, gdzie nacisk na but jest dużo większy niż podczas tradycyjnego chodzenia.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Czy w opisie tej konkretnej oferty było podane, że w tych butach sportowych nie można uprawić żadnego sportu i można w nich wyłącznie chodzić?

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

zakładam, że jak ktoś kupuje buty za 600zł to nie kupuje kota w worku tylko dokładnie wie do czego mają mu służyć i do czego ma je użytkować. Zapewne kupuje konkretny model i orientuje się w jego specyfikacji.

To tak samo jakbym kupił zwykły rower bez amortyzacji i pojechał nim skakać po górkach zakładając, że nada się do tego w tym samym stopniu co amortyzowany profesjonalny sprzęt, bo nie zauważyłem w opisie, że nie można nim skakać po wertepach 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Mam podobny problem tylko,że nie buty tylko kubek ktory mi upadł.( graliśmy nim w kosza )

Pojawiło się pęknięcie i kubek przecieka

Czy nawiązując do przepisu w ktorym przyjmuje się, że wada ujawniona w pierwszym roku tkwiła w produkcie od początku powinienem reklamować ww produkt ?

Jakie mam szanse na pozytywne rozpatrzenie mojego problemu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, mas prawo reklamować. Sprzedawca może odrzucić Twoją reklamację, ale jeśli pójdziesz z tym do sądu, będzie musiał Ci udowodnić, że kubek sam uszkodziłeś i nie było w nim żadnej wady tkwiącej od początku. Jeśli tego nie udowodni, masz spore szanse na wygraną.

Art. 5562 Kc https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

@xyz96 

Te buty służą przede wszystkim do BIEGANIA, tak jest napisane w większości opisów aukcji, które przed chwilą przeglądałem. To tak jakbyś buty trekkingowe założył  na plażę, i na odwrót. Sandały czy japonki do chodzenia po górach.... 

Albo piłką do siatkówki zaczął grać w nogę . 

Czujesz różnicę, czy nie bardzo ?! 

Jeżeli buty mają poduszki powietrzne, to moim zdaniem przy przesadnym obciążeniu, może ona ulec uszkodzeniu. 

 

Odrzucenie tej konkretnej reklamacji na podstawie zdjęcia to farsa, tutaj zgadzam się w 100%. 

Kupujący powinien od razu wysłać buty do sprzedawcy i zażądać pisemnej ekspertyzy z wyjaśnieniami.  Oczywiście cały czas ma prawo to zrobić i to zalecam. 

 

Sugerując się jednak domniemaniami kupującego o możliwości handlowania przez sprzedającego nieoryginalnymi produktami zasugerowałem bezpośrednią reklamację u producenta. Sprzedawca i tak odsyła produkt do producenta, a ten ustosunkowuję do załączonej reklamacji. 

Jeżeli buty pochodzą z nielegalnego źródła producent z pewnością do tego dotrze. Serio, takim markom zależy na renomie. 

 

Pomiędzy zmuszaniem a sugestią jest zasadnicza różnica. Przeczytaj sobie ze zrozumieniem to co napisałem powyżej, a nie stwarzasz własną interpretację. 

 

Koszta wysłania produktu na reklamację ponosi kupujący, dopiero po pozytywnym ustosunkowaniu się gwaranta otrzymuję on pełen zwrot poniesionych kosztów. I nie ma znaczenia czy zapłaci za przesyłkę do sprzedającego czy do producenta. Dziwi mnie to, że nie wiesz tego 🙂 

 

Reklamacja bezpośrednio u producenta tyczy się zdecydowanej większości jak nie wszystkich dużych marek, i nie wiem co Cię tu zaskakuję. 

Sam reklamowałem w ten sposób wiele produktów. Jest to sprawniejsza droga i często bez dodatkowych kosztów dla kupującego. Dodatkowo mamy pewność, że ekspertyza będzie z wiarygodnego źródła. 

 

W dyskusji, pracownik allegro zasugeruję, żeby kupujący odesłał reklamowany produkt do sprzedawcy, aby ten mógł szczegółowo się z nią zapoznać. 

( Znam to z autopsji, ze strony sprzedającego jak i kupującego) 

Tak czy inaczej kupujący poniesie koszty wysyłki.

Oczywiście jest zapis, o którym wspominasz. " Przyjmuje się, że wada ujawniona w pierwszym roku tkwiła w produkcie od początku " 

Wybór przez klienta sposobu reklamowania towaru na zasadach rękojmi czy reklamacji nic by nie zmieniło. Bo teoretycznie sprzedający wykazał iż wada powstała w skutek niewłaściwego użytkowania. To, że sposób w jaki to udowodnił jest niewiarygodne to już druga sprawa. 

 

Prościej jednak chyba skontaktować się z producentem, zamiast od razu generować sobie koszty pozwami sądowymi i walkę ze sprzedawcą, który jak widać nie ma zamiaru uwzględnić reklamacji. 

 

Jeżeli producent, również negatywnie ustosunkuję się do roszczeń kupującego, to wtedy można pomyśleć nad rzeczoznawcą, UOKiK i ostatecznie sądem. 

 

 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lopes1990 Taaak, buty sportowe służą tylko do biegania, a kubek ceramiczny służy tylko do picia kawy 🙂
Mylisz się, że koszty odesłania towaru do reklamacji ponosi kupujący. Z przepisów wynika wprost, że towar do reklamacji jest dostarczany na koszt sprzedawcy. Poszukaj sobie podstawy prawnej, a jeśli nie znajdziesz, wskażę Ci ją. Poza tym nie ma przepisu, zgodnie z którym koszt dostarczenia do reklamacji jest zwracany kupującemu dopiero po jej uznaniu – dziwi mnie, że nie znasz podstaw. Nie ma przepisu, zgodnie z którym nawet po odrzuceniu reklamacji koszt dostarczenia do reklamacji ponosi kupujący.
Reklamacja bezpośrednio u producenta jest niezgodna z prawem, ponieważ za produkt odpowiada sprzedawca i do niego należ składać reklamacje – to jest podstawa przy rękojmi. Żaden producent nie musi przyjmować i rozpatrywać reklamacji od klienta sprzedawcy, a sprzedawca musi.
Kupujący wysyłający buty do sprzedawcy nie ma prawa żądać żadnej ekspertyzy, sprzedawca uznaje lub odrzuca reklamację.

Ten sprzedawca jeszcze niczego nie wykazał, nie udowodnił, tylko odrzucił reklamację, a kupujący może nadal dochodzić swoich praw wszelkimi dostępnymi metodami, na podstawie rękojmi będzie mu dużo łatwiej.
Poza tym ja nie rozpatruję tej reklamacji, nie przesądzam o niczyjej winie czy racji, wskazuję tylko metody działania, natomiast udzielający się tu sprzedawcy już dawno ją rozpatrzyli na niekorzyść kupującego.

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

@xyz96 

Tak oczywiście art 561 k.c. 🙂 

UOKiK piszę również , że w przypadku reklamacji odrzuconej, koszt wysyłki pokrywa kupujący 🙂 Jest to wyraźnie napisane na ich stronie. 

 

cytat z dyskusji allegro: 

 

"Sprzedający może warunkować rozpatrzenie reklamacji wcześniejszym otrzymaniem towaru, gdzie zwyczajowo to Kupujący pokrywa koszt odesłania przedmiotu. Jeżeli Sprzedający uzna reklamację, jest zobowiązany do zwrócenia wszystkich kosztów jakie poniósł Kupujący. Zachęcam więc Kupującego do odesłania reklamowanych łożysk aby Sprzedający mógł ocenić stan przedmiotu i odnieść się rzeczowo do zgłaszanych zastrzeżeń."

Idąc Twoim tokiem myślenia wszyscy kupujący przed upływem 12 miesięcy od zakupu produktu powinni występować do sprzedającego z tytułu rękojmi z roszczeniami , najlepiej do wymiany produktu na nowy 🙂 

Jeżeli reklamacja u producenta jest bezprawna, dlaczego jest to w ogóle możliwe, i bardzo dobrze funkcjonuje ?! 

I nie masz racji, każdy produkt ma swoje przeznaczenie. Kubek służy do spożywania z niego wody czy napoi, ewentualnie może robić za prowizoryczną doniczkę. Na pewno jednak producent/sprzedawca nie przewidział, że ktoś będzie nim grać w koszykówkę. 

Gaci na głowę też chyba nie zakładasz prawda?! Chociaż po tym co piszesz to już wcale taki pewien nie jestem. 

 

Poza tym nikt ze sprzedających nie zakwestionował praw kupującego.  Osobiście podsunąłem wg. mnie najlepsze rozwiązanie, które pomoże rozwiać wątpliwości kupującego co do oryginalności produktu. Tak uznane marki na rynku, są uczulone na podróby i na pewno Pan Sławek uzyskałby pomoc. 

 

Dyskusja w allegro do niczego sprzedawcy nie zmusi co udowodnił prędzej któryś z przedmówców oraz ja wklejając oficjalne stanowisko allegro w tej kwestii. 

 

Sugerowane przez Ciebie pozwy sądowe i wyceny rzeczoznawcy na pewno będą obarczone wyższymi kosztami niż kontakt z producentem, poza tym na pozew zawsze jest czas 🙂 

 

PS. Jeżeli uważasz, że postanowienia UOKiK nie mają mocy prawnej , to proszę nie przywołuj ciągle tej instytucji. 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lopes1990 Nie 561 tylko 5612. Zgodnie z tym artykułem Kc i stanowiskiem UOKiK towar do reklamacji jest dostarczany na koszt sprzedawcy. W rejestrze klauzul niedozwolonych pod pozycją 916 znajduje się zapis, w którym firma próbuje obciążyć kosztami konsumenta po niezasadnej reklamacji. Żaden przepis nie zobowiązuje kupującego do pokrycia kosztów dostarczenia i odesłania rzeczy po odrzuceniu reklamacji, a wypowiedzi Allegro w dyskusji mi nie cytuj, bo znam setki takich, które są niezgodne z przepisami i wprowadzają w błąd, choć akurat ta wprost w błąd nie wprowadza. Oczywiście, że kupujący odsyła reklamowany towar płacąc za odesłanie, ale ten koszt zgodnie z przepisami finalnie pokrywa sprzedawca – odbywa się to na jego koszt. Tak, moim zdaniem najlepiej reklamować z rękojmi, a żądać można naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Sprzedawca może reklamację odrzucić lub uznać. Nie ma sensu tego powtarzać setki razy, wszystko jest tu; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Ponadto jak najbardziej, Dyskusja na Allegro w dużym stopniu pomaga kupującym w rozwiązywaniu problemów transakcyjnych.

Nie pisz więcej o tej reklamacji u producenta, bo wprowadzasz kupujących w błąd.

A tekst o zakładaniu gaci na głowę przemilczę, choć pamiętam ze starego Cafe ataki na osoby wspierające kupujących, nawet wyzwiska padały.

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

to ze strony UOKiKto ze strony UOKiK

oznacz moderatorów