anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie chce uznać reklamacji

Client:118444016
#1 Nowicjusz#

Drodzy poradźcie,

 

w marcu 2024 r. kupiłem iMaca, 19 kwietnia złożyłem reklamację. W reklamacji podałem, że chce zwrot pieniędzy i zwrócić komputer. Sprzedawca odpisał, że mam złożyć reklamację na ich wewnętrznym formularzu. Tego samego dnia, zadałem pytanie sprzedawcy: czy jest możliwość zwrotu albo obniżki ceny. Odpowiedział, że nie. 19 kwietnia sprzedawca napisał, że sprzedawca jest zobowiązany sprawdzić sprawność produktu tak aby był zgodny z opisem. Na tym rozmowa się zakończyła.

Do rozmowy wróciłem w październiku i napisałem sprzedawcy, że nie wydał decyzji reklamacyjnej i reklamacja została uznana. Nie dostałem decyzji czy reklamacja została odrzucona czy uwzględniona. Nie dostałem wiadomości: odrzucam reklamacje albo uwzględniam. Wkurzyłem się i mu napisałem, że 14 dni, ze uznana, ze termin 14 liczy się od zgłoszenia reklamacji a nie od dostarczenia towaru.

I wiecie co? Sprzedawca odpowiedzał, że zlożyłem nieskuteczną reklamację bo nie złożyłem na jego formularzu. Później odpisał, że nie dostarczyłem produktu, a w ogóle to teraz odmawia zapłaty.

 

Rozumiem, że trzeba dostarczyć towar, ale termin 14 dni na wydanie decyzji liczy się od zgłoszenia reklamacji a nie od dostarczenia towaru. Teraz mam kłopot, bo sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy. Jeżeli nie zwróciłem produktu to OK, ale wtedy sprzedawca powinien wydać decyzję o odrzuceniu reklamacji z powodu niedostarczenia produktu. Teraz sprzedawca zarzuca mi ze to nie ja jestem staranny.

 

Temat 14 dni i jak ten termin liczyć już przerabiałem, więc mogę podeslać przepisy z których wynika, że liczy się od daty zgłoszenia reklamacji. Rozumiem, że nie dostarczyłem towaru, ale uważam, że to sprzedawca ponosi odpowiedzialność za to, że jak sam określił, pozwolił mi na "niestaranne" działanie i to on powinien zadbać o to czy produkt został dostarczony czy nie i wydać decyzję o odrzuceniu w terminie 14 dni.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

milka1234567890
#18 Luminarz#

Niczego nie rozumiesz, nie musi być na jego formularzu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:118444016  Otwórz dyskusje i wstaw w ja to co tu opisujesz, masz pomoc Allegro nie musisz niczego odsyłać to sprzedający ma odebrać sobie jak chce, ale zacznijmy czy to zakup od firmy czy prywatnego sprzedającego?

oznacz moderatorów

Client:118444016
#1 Nowicjusz#

mogę tutaj wkleić wiadomości ktore pisałem ze sprzedawcą? jako przedsiębiorca, ale:

 

Art.  3855.  [Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą]
§  1. 
Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 3851-3853, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
oznacz moderatorów

Client:118444016
#1 Nowicjusz#
 

 

 
 
7 października 2024 13:25
lantre_pl informuje, że brak podjęcia decyzji w ciągu 14 dni od zgłoszenia roszczenia, uznaje się za zasadną. Nie widzę w dyskusji, aby została podjęta decyzja w kwietniu, odnośnie reklamacji. lantre_pl proszę o rozwiązanie problemu, z jakim zgłosił się Client:118444016.
7 października 2024 12:32
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

7 października 2024 12:32

Odpowiedz nie została udzielona w sposób jednoznaczny. Proszę zastosować się do zaleceń Sprzedawca_pl 7 października 2024 12:12
W przypadku chęci zgłoszenia reklamacji, prosimy o skorzystanie z poniższego formularza: https://lantre.pl/serwis
 
 
Sprzedawca_pl 7 października 2024 12:12
Dzień dobry, Odpowiedź została już udzielona dnia 19 kwietnia b.r.
 
Sprzedawca_pl 5 października 2024 22:10
Dzień dobry, zgłoszenie zostało zarejestrowane w naszym systemie. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe. Pozdrawiamy.
 

5 października 2024 22:10

Kupujący: proszę pamiętać o przelewie środków na rachunek bankowy podany przeze mnie. Komputer został zakupiony na raty ale kredyt został spłacony. Potwierdzeni spłaty mogę przesłać. Niemniej, preferuję opcję zwrotu komputera oraz wyboru innego sprzętu za dopłata
Jagoda Jarzabek
 
5 października 2024 15:46
Client:118444016, przykro mi, że rozwiązanie sprawy się przeciąga. Sprzedawca, ponieważ nie wydali Państwo decyzji reklamacyjnej w terminie, reklamacja została uznana za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę o zlecenie odbioru sprzętu od kupującego oraz niezwłoczny zwrot pieniędzy. Proszę również o udzielenie się w dyskusji do 07.10.2024 do 15:45.
5 października 2024 12:20
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
Sprzedawcae_pl 5 października 2024 12:20
Dzień dobry, zgłoszenie zostało zarejestrowane w naszym systemie. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe. Pozdrawiamy.
 

5 października 2024 12:20

Niemniej, chce zaproponowac polubowne rozwiązanie. Albo zwracam komputer i otrzymuje zwrot całej ceny albo zwracam komputer, Państwo nie zwracacie mi kwoty 6500k, tylko wybieram lepszy model i do niego dopłacam różnice

5 października 2024 12:18

Reklamację zgłosiłem 19 kwietnia, do dnia 5 października nie otrzymałem jednoznacznej decyzji czy reklamacja została odrzucona czy uwzględniona. W przepisach kodeksu cywilnego jest mowa o terminie 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji w sposób nie budzący wątpliwości

5 października 2024 12:16

Dzień dobry, na podstawie art. 561(5) Kodeksu cywilnego Lantre nie odpowiedział na moje zadanie w terminie 14 dni. Skutkiem tego jest zaakceptowanie żądania w całości.
 
5 października 2024 12:13
Powód ponownego rozpoczęcia Dyskusji: wada wykryta podczas używania
Client118444016_0-1728317016065.jpeg

 

Apple iMac 24 M1 8GB 512GB Srebrny


Opis problemu: Dzień dobry, kupujący zgłasza, że chciałaby zwrócić produkt, ponieważ niezgodność jest istotna. Client:118444016 zgłosił również problem sprzedającemu w kwietniu, natomiast nie otrzymał konkretnej decyzji w tej sprawie. lantre_pl proszę odnieść się do niezgodności wskazanej przez kupującą i wydać decyzję reklamacyjną.
Oczekiwane rozwiązanie: zwrot pieniędzy

 


19 maja 2024 08:11
Minęło już 30 dni od rozpoczęcia Dyskusji, a Kupujący nie określił, czy udało mu się rozwiązać problem. W związku z tym uznaliśmy sprawę za rozwiązaną i zakończyliśmy ją.
Wiadomość automatyczna
 
3 maja 2024 08:09
Dyskusja trwa już 14 dni.
Client:118444016, czy udało Ci się porozumieć ze Sprzedającym?

Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect.
Wiadomość automatyczna
 
28 kwietnia 2024 10:31
Sprzedający poprosił o zakończenie Dyskusji. Jeśli Kupujący uzna sprawę za wyjaśnioną - proszę, aby oznaczył Dyskusję jako rozwiązaną.
Sprzedawca_pl 25 kwietnia 2024 10:22
Możliwości zgłoszenia reklamacji zostały przedstawione.
 
25 kwietnia 2024 10:22
Sprzedający poprosił Kupującego o potwierdzenie, że problem został rozwiązany.
Sprzedawca_pl 19 kwietnia 2024 14:00
Regulują to przepisy prawne. W sytuacji zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi, sprzedawca zobowiązany jest (po uprzednim potwierdzeniu występowania wady) przywrócić sprawność produktu tak aby był zgodny z opisem oferty obowiązującym w momencie zawierania umowy kupna-sprzedaży.
 
Sprzedawca 19 kwietnia 2024 13:57
Dzień dobry, zgłoszenie zostało zarejestrowane w naszym systemie. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe. Pozdrawiamy.
 

19 kwietnia 2024 13:52

Dlaczego? Chce zwrócić sprzęt który działa nieprawidłowo
Sprzedawca_pl 19 kwietnia 2024 13:31
Nie ma takiej możliwości.
 
Sprzedawca_pl 19 kwietnia 2024 11:56
Dzień dobry, zgłoszenie zostało zarejestrowane w naszym systemie. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe. Pozdrawiamy.
 

19 kwietnia 2024 11:55

A czy jest możliwość zwrotu albo obniżki ceny?
Sprzedawca_pl 19 kwietnia 2024 11:34
Dzień dobry, W przypadku chęci zgłoszenia reklamacji, uprzejmie proszę o skorzystanie z poniższego formularza: https://sprzedawcae.pl/serwis Sprzęt zostanie przekazany do oficjalnego dystrybutora na diagnozę celem ustalenia przyczyn usterki oraz ewentualne wyeliminowanie wady.
 
lantre_pl 19 kwietnia 2024 08:11
Dzień dobry, zgłoszenie zostało zarejestrowane w naszym systemie. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe. Pozdrawiamy.
 

 

oznacz moderatorów

Client:118444016
#1 Nowicjusz#

Client118444016_0-1728317805568.png

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:118444016  Otwórz dyskusję, masz rację po 14dniach reklamacja jest uznana, sprzedający wprowadza Cię w błąd ze jakieś formularze itd: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

wayne55
#9 Pomysłodawca#

A jaki jest problem ze sprzętem, co dokładniej działa nieprawidłowo? 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@Client:118444016 Czyli zakup firma-firma, a czy zakup miał charakter zawodowy, to ustala sprzedawca na podstawie wpisów PKD (rozumiem że chodzi o prawo do reklamacji). I tutaj zaczynają się schody, kto ma rację w sporze raczej na forum nie ustalimy. Allegro zapewne nie będzie się wtrącać.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

resistdj
#10 Popularyzator#

@LEW433  Nie do końca. Zakupiłem szafkę. Jedna z płyt (a dokładniej górna płyta szafki, ta najbardziej widoczna) była ułamana w jednym rogu. Pracownik Allegro w otwartej dyskusji stwierdził że to JA mam obowiązek odesłać wadliwy produkt a nie sprzedawca go odebrać ode mnie. Z tego też względu że sprzedawca wyznaczył sobie że tylko od takiej a nie innej firmy odbierze towar (połowa kosztów szafki za wysyłkę) towaru nie odesłałem bo taniej wyszło mi u stolarza zamówienie nowej płyty niż wysyłanie uszkodzonej i oczekiwanie na rozpatrzenie reklamacji, wobec czego Program ochrony kupujących odrzucił moje zgłoszenie. Można sobie go wsadzić tam gdzie światło nie dociera i wychodzi na to że Allegro nie zna się na obowiązujących przepisach.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@resistdj A to był zakup  firma -firma?

oznacz moderatorów

resistdj
#10 Popularyzator#

Nie. Ja jako osoba prywatna, sprzedawca jako firma.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@resistdj  napisał(a):

Nie. Ja jako osoba prywatna, sprzedawca jako firma.


Skoro zakup jako osoba prywatna, to reklamacja jest uznana, żadnych dziwnych formularzy wypełniać nie musiałeś. Zacząłeś pisać tak, że nawet ja czytając posty myślałem że to transakcja firma-firma, to było niepotrzebne. Nie rozumiem po co w ogóle poruszałes tą kwestię:

"mogę tutaj wkleić wiadomości ktore pisałem ze sprzedawcą? jako przedsiębiorca, ale:

Art.  3855.  [Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą]
§  1. 
Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 3851-3853, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej."
 
Skoro zakup jako osoba prywatna, to po co odwołujesz się do przepisów dotyczących firm? Coś namieszałeś i wynikł problem.
_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

resistdj
#10 Popularyzator#

@drekenzes Chyba pomyliłeś mnie z autorem tematu.

oznacz moderatorów