anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie chce uznać reklamacji

konto zamknięte
Nie dotyczy

Drodzy poradźcie,

 

w marcu 2024 r. kupiłem iMaca, 19 kwietnia złożyłem reklamację. W reklamacji podałem, że chce zwrot pieniędzy i zwrócić komputer. Sprzedawca odpisał, że mam złożyć reklamację na ich wewnętrznym formularzu. Tego samego dnia, zadałem pytanie sprzedawcy: czy jest możliwość zwrotu albo obniżki ceny. Odpowiedział, że nie. 19 kwietnia sprzedawca napisał, że sprzedawca jest zobowiązany sprawdzić sprawność produktu tak aby był zgodny z opisem. Na tym rozmowa się zakończyła.

Do rozmowy wróciłem w październiku i napisałem sprzedawcy, że nie wydał decyzji reklamacyjnej i reklamacja została uznana. Nie dostałem decyzji czy reklamacja została odrzucona czy uwzględniona. Nie dostałem wiadomości: odrzucam reklamacje albo uwzględniam. Wkurzyłem się i mu napisałem, że 14 dni, ze uznana, ze termin 14 liczy się od zgłoszenia reklamacji a nie od dostarczenia towaru.

I wiecie co? Sprzedawca odpowiedzał, że zlożyłem nieskuteczną reklamację bo nie złożyłem na jego formularzu. Później odpisał, że nie dostarczyłem produktu, a w ogóle to teraz odmawia zapłaty.

 

Rozumiem, że trzeba dostarczyć towar, ale termin 14 dni na wydanie decyzji liczy się od zgłoszenia reklamacji a nie od dostarczenia towaru. Teraz mam kłopot, bo sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy. Jeżeli nie zwróciłem produktu to OK, ale wtedy sprzedawca powinien wydać decyzję o odrzuceniu reklamacji z powodu niedostarczenia produktu. Teraz sprzedawca zarzuca mi ze to nie ja jestem staranny.

 

Temat 14 dni i jak ten termin liczyć już przerabiałem, więc mogę podeslać przepisy z których wynika, że liczy się od daty zgłoszenia reklamacji. Rozumiem, że nie dostarczyłem towaru, ale uważam, że to sprzedawca ponosi odpowiedzialność za to, że jak sam określił, pozwolił mi na "niestaranne" działanie i to on powinien zadbać o to czy produkt został dostarczony czy nie i wydać decyzję o odrzuceniu w terminie 14 dni.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

milka1234567890
#18 Luminarz#

Niczego nie rozumiesz, nie musi być na jego formularzu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  Otwórz dyskusje i wstaw w ja to co tu opisujesz, masz pomoc Allegro nie musisz niczego odsyłać to sprzedający ma odebrać sobie jak chce, ale zacznijmy czy to zakup od firmy czy prywatnego sprzedającego?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

mogę tutaj wkleić wiadomości ktore pisałem ze sprzedawcą? jako przedsiębiorca, ale:

 

Art.  3855.  [Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą]
§  1. 
Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 3851-3853, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  Otwórz dyskusję, masz rację po 14dniach reklamacja jest uznana, sprzedający wprowadza Cię w błąd ze jakieś formularze itd: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

wayne55
#10 Popularyzator#

A jaki jest problem ze sprzętem, co dokładniej działa nieprawidłowo? 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte Czyli zakup firma-firma, a czy zakup miał charakter zawodowy, to ustala sprzedawca na podstawie wpisów PKD (rozumiem że chodzi o prawo do reklamacji). I tutaj zaczynają się schody, kto ma rację w sporze raczej na forum nie ustalimy. Allegro zapewne nie będzie się wtrącać.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

resistdj
#10 Popularyzator#

@LEW433  Nie do końca. Zakupiłem szafkę. Jedna z płyt (a dokładniej górna płyta szafki, ta najbardziej widoczna) była ułamana w jednym rogu. Pracownik Allegro w otwartej dyskusji stwierdził że to JA mam obowiązek odesłać wadliwy produkt a nie sprzedawca go odebrać ode mnie. Z tego też względu że sprzedawca wyznaczył sobie że tylko od takiej a nie innej firmy odbierze towar (połowa kosztów szafki za wysyłkę) towaru nie odesłałem bo taniej wyszło mi u stolarza zamówienie nowej płyty niż wysyłanie uszkodzonej i oczekiwanie na rozpatrzenie reklamacji, wobec czego Program ochrony kupujących odrzucił moje zgłoszenie. Można sobie go wsadzić tam gdzie światło nie dociera i wychodzi na to że Allegro nie zna się na obowiązujących przepisach.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@resistdj A to był zakup  firma -firma?

oznacz moderatorów

resistdj
#10 Popularyzator#

Nie. Ja jako osoba prywatna, sprzedawca jako firma.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@resistdj  napisał(a):

Nie. Ja jako osoba prywatna, sprzedawca jako firma.


Skoro zakup jako osoba prywatna, to reklamacja jest uznana, żadnych dziwnych formularzy wypełniać nie musiałeś. Zacząłeś pisać tak, że nawet ja czytając posty myślałem że to transakcja firma-firma, to było niepotrzebne. Nie rozumiem po co w ogóle poruszałes tą kwestię:

"mogę tutaj wkleić wiadomości ktore pisałem ze sprzedawcą? jako przedsiębiorca, ale:

Art.  3855.  [Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą]
§  1. 
Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 3851-3853, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej."
 
Skoro zakup jako osoba prywatna, to po co odwołujesz się do przepisów dotyczących firm? Coś namieszałeś i wynikł problem.
_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

resistdj
#10 Popularyzator#

@drekenzes Chyba pomyliłeś mnie z autorem tematu.

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@konto zamknięte Rozumiem że kupiłeś na firmę i sam też przez pół roku olałes reklamacje i nagle sobie przypomniałeś o sprzęcie, napisz jaka była reklamowana wada?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@konto zamknięte   Czytałem ten temat wczoraj i był   wklejony wpis od Allegro w dyskusji żebyś  zamknął  dyskusję jako nierozwiązaną i złożył wniosek do Protect.  Dlaczego tego nie zrobiłeś?

Uczepiłeś się tego zwrotu niczym.....  

Zgłoś ponownie reklamację to już druga (a może trzecia?)  reklamacja tego przedmiotu, domagaj się zwrotu wpłaconych pieniedzy.  O zwrocie  laptopa nie myśl,  jeśli sprzedający dojdzie do wniosku że  chce tego zwrotu, to  sam o zwrot poprosi, lub kuriera wyśle.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@kostas11 Post z zapisem dyskusji został usunięty na prośbę kupującego.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów