Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Kupiłem telefon 30 wrzesnia 2019 roku.
Dnia 11 marca 2020 wysłałem sprzedającemu zgłoszenie reklamacyjne na jego zgłoszeniu reklamacyjnym- w telefonie przestawał działać dotyk.
16 marca sprzedający poinformował mnie:
Dzień dobry , uprzejmie informujemy o otrzymaniu smartfona do reklamacji . Towar ze względu na date zakupu (usterka miala miejsce powyzej 30 dni od daty zakupu) i zgodnie z regulaminem sklepu Led Flash zostaje przekazany do serwisu dystrybutora celem sprawdzenia przyczyn usterki oraz jej usunięcia . Szczegółowe zasady gwarancji oraz postępowanie w przypadku reklamacji dostępne są przy kazdej aukcji w zakładce : "GWARANCJA" . O dalszych postepach reklamcji będą Państwo informowani droga mailową .
Informacja o gwarancji od sprzedającego jako załącznik do e-maila po kupnie:
GWARANCJA §1 Określenie Gwaranta 1. Gwarantem jest: Led Flash Remigiusz Szeflinski z siedzibą
przy ul.Tischnera 1A, 58-570 Jelenia Góra NIP: 6112124288 REGON: 021784175 Tel. +48 609828910
E-mail: nikos1710@autograf.pl §2 Postanowienia ogólne 1. Klient jest to osoba/podmiot/organizacja
dokonująca z Gwarantem czynności prawnej. 2. Gwarancja jest to dobrowolne oświadczenie
dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę 3. Czas trwania gwarancji określony jest
indywidualnie w opisie przedmiotu. 4. Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. 5.
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów
o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. §3 Warunki gwarancji 1. Klient składając reklamacje z tytułu
gwarancji powinien przedłożyć potwierdzenie zakupu (np. paragon, fakturę vat, umowę). Dokument
może być kserokopią. 2. Klient składając reklamacje z tytułu gwarancji powinien skorzystać z
formularza reklamacyjnego stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu. 3. Roszczenia z
tytułu gwarancji powinny zostać złożone w terminie 30 dni od momentu wykrycia wady. 4. Klient
powinien odesłać reklamowany towar wraz z dokładnym opisem niezgodności. Klient winien
odesłać towar na adres podany w paragrafie 1 z dopiskiem „Reklamacja”. 5. Gwarant
ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni od momentu zwrotu towaru wraz z
opisem niezgodności. 6. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi
nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Gwarant. 7. Klient może zażądać
od Gwaranta: - wymiany towaru na nowy; - naprawy towaru; Gwarant ustosunkuje się do żądań
Klienta w ciągu 14 dni od momentu otrzymania żądania. Gwarant rozpatrzy żądania Klienta, biorąc
pod uwagę następujące okoliczności: - łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru; - charakter
wady – istotna czy nieistotna; - to, czy towar był wcześniej reklamowany. 8. Gwarant może odmówić
żądania Klienta dotyczących wymiany bądź naprawy towaru pod warunkiem, że wymiana bądź
naprawa towaru jest niemożliwa do zrealizowania (np. ze względu na zaprzestanie produkcji
określonych części zamiennych lub całego towaru), lub w porównaniu z drugim z możliwych żądań,
wymagałaby nadmiernych kosztów (np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli
uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.). 9. Usunięcie wady, wymiana towaru na
nowy lub naprawa towaru trwa do 90 dni roboczych. 10. W przypadku podania przez Klienta
niepełnych, sprzecznych, bądź niejasnych informacji Gwarant skontaktuje się z Klientem w celu
usunięcia błędów. W przypadku braku odpowiedzi na wezwanie Gwaranta, reklamacja zostaje
odrzucona. §4 Wykluczenia 1. Gwarancji nie podlegają: - kable, - ładowarki, - uszkodzenia
mechaniczne, - wady powstałe poprzez użytkowanie towaru niezgodne z jego przeznaczeniem, -
zalanie sprzętu, - spalenie sprzętu, - wady powstałe w wyniku przepięć, - uszkodzenia powstałe
podczas transportu. 2. Baterie urządzeń elektronicznych podlegają gwarancji ograniczonej czasowo
do 6 miesięcy. Załącznik nr 1 FORMULARZ REKLAMACYJNY Led Flash Remigiusz Szeflinski
ul.Tischnera 1A 58-570 Jelenia Góra nikos1710@autograf.pl Ja ___________________________niniejszym
informuję o wykryciu wad w następujących produktach: 1. _____________________________________________
____ Data wykrycia wady: _______________________________________ Szczegółowy opis wykrytych wad:_____
_____________________________________________ Data zawarcia umowy/dostawy:____________________________
________________________ Imię i Nazwisko Klienta:______________________________________________________
Adres Klient:_______________________________________________________________ Żądania Klienta: wymiany
towaru na nowy/naprawy towaru* *niepotrzebne skreślić Informacje dodatkowe:____________________
_____________________________ Podpis Klienta*:_____________________________________________________________
Data: __________________________________________________
17 kwietnia po zapytaniu co z telefonem, dostałem odpowiedź:
okres trwania reklamacji wynosi do 90 dni roboczych :
Nigdy nie reklamuj z żadnych gwarancji, których warunki ustala sprzedawca, producent lub inny gwarant i które są zazwyczaj mniej korzystne od warunków rękojmi, które są regulowane odpowiednimi przepisami. Poczytaj o rękojmi; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=9225c771-efb6-4de8-8580-76bd8d7c77eb To obowiązkowa, 2-letnia ochrona, gdzie za towar odpowiada sprzedawca, a nie żaden serwis, czy ktokolwiek inny. Czym prędzej odbierz ten sprzęt lub zakończ w inny sposób to postępowanie reklamacyjne z gwarancji i ponownie złóż pisemną reklamację z rękojmi. Sprzedawca będzie miał 14 dni na ustosunkowanie się. Napisz do Allegro i poproś o pomoc w zaistniałej sytuacji; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Jest z tytułu rękojmi, poniżej druga informacja o reklamacjach od sprzedającego:
Poniżej znajdziesz informacje od sprzedającego, które były widoczne na stronie oferty w momencie zakupu. Są one integralną częścią umowy kupna-sprzedaży zawartej między Tobą a sprzedającym i mogą stanowić podstawę ewentualnych przyszłych roszczeń. Reklamacje Czas na reklamację z tytułu rękojmi: 2 lata (dla firm rękojmia wyłączona) Adres do reklamacji: Led Flash Tischnera 1A 58-570 Jelenia Góra PL Dodatkowe informacje ADRES EMAIL DO KONTAKTU : led.flash01@gmail.com TELEFON DO KONTAKTU (OD PN DO PT 9-17) : 691582973 Reklamacje: Wszystkie towary jakie sprzedajemy są wolne od wad prawnych i fizycznych. Jeżeli wykryjesz niezgodność towaru z umową to powinieneś odesłać do nas reklamowany towar wraz z opisem niezgodności oraz określeniem swojego roszczenia. Adres, pod który należy odesłać towar: Led Flash Remigiusz Szeflinski ul.Tischnera 1A 58-570 Jelenia Góra Ustosunkowujemy się do Twojej reklamacji w terminie maksymalnie 14 dni od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. W przypadku gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, poniesiemy koszty dostaw. Pamiętaj, że możesz skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie spory powstałe na gruncie zawartych umów sprzedaży mogą być rozstrzygane w drodze mediacji (więcej informacji znajduję się pod adresem: https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595 ) oraz przez platformę internetową http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Jako sprzedawca odpowiadamy przed Tobą na podstawie prawa rękojmi, regulowanego przez Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) przez okres 24 miesięcy. Nasza odpowiedzialność za wady określona jest przez obowiązujące przepisy prawa, w szczególności art. 12 ust 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta ( Dz.U. 2014 poz. 827 z późniejszymi zmianami), art 556 oraz 5561-5563 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami). W momencie wystąpienia wady w dostarczonym towarze, możesz zażądać od nas: - wymiany towaru na nowy; - naprawy towaru; - obniżenia ceny; - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna. Ustosunkujemy się do Twoich żądań w ciągu 14 dni od momentu ich otrzymania. Rozpatrzymy je biorąc pod uwagę następujące okoliczności: - łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru; - charakter wady – istotna czy nieistotna; - to, czy towar był wcześniej reklamowany. Możemy odmówić Twojego żądania dotyczącego wymiany bądź naprawy towaru pod warunkiem, że wymiana bądź naprawa towaru jest niemożliwa do zrealizowania (np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru), lub w porównaniu z drugim z możliwych żądań, wymagałaby nadmiernych kosztów (np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.). Zaproponujemy w takim wypadku alternatywne rozwiązanie. Wzór formularza reklamacji: FORMULARZ REKLAMACYJNY Led Flash Remigiusz Szeflinski ul.Tischnera 1A 58-570 Jelenia Góra Ja ___________________________niniejszym informuję o wykryciu wad w następujących produktach: 1. _________________________________________________ Data wykrycia wady: _______________________________________ Szczegółowy opis wykrytych wad:_________________________________ _________________ Data zawarcia umowy/dostawy:____________________________________________________ Imię i Nazwisko Klienta:______________________________________________________ Adres Klient:______________ _________________________________________________ Żądania Klienta: wymiany towaru na nowy/naprawy towaru/obniżenia ceny/odstąpienia od umowy – (o ile wada jest istotna)*. *niepotrzebne skreślić Informacje dodatkowe:_________________________________________________ Podpis Konsumenta**:________ _____________________________________________________ **tylko wówczas, gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej Data: __________________________________________________
Ok, jest rękojmia, sprzedający miał 90 dni roboczych żeby naprawić telefon. Termin minął, co teraz ? W jaki sposób odzyskać pieniądze?
Ale reklamowałeś z gwarancji, dlatego Cię trzymają te 90 dni. To Ty wybierasz, na jakiej podstawie reklamujesz, trzeba było w piśmie reklamacyjnym wskazać rękojmię jako podstawę. Przy rękojmi nie ma 90 dni, naprawa ma być wykonana bez niedogodności dla kupującego, bez zbędnej zwłoki, nie może trwać w nieskończoność. Teraz napisz do Allegro przez wskazany wyżej formularz i poproś o pomoc. Zapewne serwis ma jakiś wpływ na sprzedawcę. Pieniędzy zwracać nie musi, ale musi oddać naprawiony sprzęt. Jeśli mimo to będzie problem, zgłoś się do rzecznika konsumentów - pomagają bezpłatnie, wyślą odpowiednie pismo do sprzedawcy.
Dziękuję Ci za pomoc!
W mojej pierwszej odpowiedzi jest podany błędny pierwszy link, ten o rękojmi. Tu masz właściwy; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Zwróć uwagę, co tam UOKiK pisz o terminie naprawy - ma być wykonana bez niedogodności dla klienta, w rozsądnym czasie, a jeśli sprzedawca tego nie realizuje, kupujący może mu ten czas wyznaczyć i po jego upływie odstąpić od umowy i zażądać zwrotu wpłaty. Na to wszystko są odpowiednie przepisy, ale trzeba reklamować z rękojmi, w gwarancji tego nie ma.