Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam kilka rzeczy u jednego sprzedawcy. Po otrzymaniu przesyłki, okazało się że towar jest słabej jakości. Zgłosiłam poprzez formularz że chcę zwrócić ten jeden przedmiot i wygenerowałam naklejkę.
W między czasie sprzedawca się do mnie odezwał i zapytał o powód. Odpowiedziałam zgodnie z prawdą że chcę zwrócić towar, bo nie spełnia moich oczekiwań.
Towar odesłany i dziś wrócił do mnie z informacją, że sprzedawca odmówił odbioru.
Co mam teraz zrobić? Oczywiście rozpoczęłam dyskusję na allegro.
@A3dam Obiektywnie, nie każda dyskusja jest kłótnia (wyjątek Polscy politycy), jest to najlepszy sposób na wyjaśnienie zakupu albo niedomówień w sprawie zakupu na Allegro, tu i sprzedający i kupujący mają czarno na białym napisane i nie ma wyzwisk, i w większości prowadzi do rozwiązania sprawy. Możesz sobie pisać, mówić co chcesz ja już nigdy przy takiej sytuacji jak ta, nie będę wydzwaniał, prosił sprzedającego, nie odebrał zwrotu niech sobie teraz wyjaśnia.
@LEW433
nie każda dyskusja jest kłótnia
Zgoda.
jest to najlepszy sposób na wyjaśnienie zakupu albo niedomówień w sprawie zakupu na Allegro
Tu się nie zgodzę.
Najlepszym sposobem na wyjaśnienie - jest porozumienie ze sprzedającym np. poprzez zadaj pytanie sprzedającemu. Jeżeli jednak sprzedający nie odpowiada wówczas jedynym sposobem na dochodzenie swoich praw bywa właśnie dyskusja.
Z chwilą otwarcia dyskusji (wszczęcia sporu), a zwłaszcza gdy nie podjęto wcześniej próby wyjaśnienia sprawy bezpośrednio ze sprzedającym lub gdy nie upewniono się z należytą starannością o np. faktycznym nie wyłączeniu dochodzonych praw - trudno mówić o chęci porozumienia ze strony Kupującego - co potwierdzają przytoczone przeze mnie definicje.
To narzędzie można wykorzystać (tak jak w tym przypadku) do wyegzekwowania swoich praw (np. odzyskania zwrotu środków) gdy inne sposoby porozumienia zawiodły, a nie do neutralnego (dla obu stron) "porozumienia".
tu i sprzedający i kupujący mają czarno na białym napisane i nie ma wyzwisk
Naprawdę ?
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/trudny-klient-i-problem-z-porozumieniem-w-...
Jakie porozumienie? masz odpowiedź @Kamilla-K2
Nie awanturuję się, chcę tylko skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość. To jest patelnia, nie używana, oryginalnie zapakowana i zwrócona.
@Kamilla-K2
Dziękuję. I wszystko jasne.
Tak jak napisali przedmówcy - w tej sytuacji sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci środki za towar (zachowaj jednak dowody na podjętą przez Ciebie próbę odesłania rzeczy - żeby w przypadku ew. konieczności ponownej wysyłki ten koszt poniósł już sprzedawca (może np. zamówić na swój koszt kuriera z etykietą na przesyłkę).
Informacji przez Ciebie przekazanych jest nie wiele więc ciężko tutaj o rzeczową poradę. Oczywiście założenie dyskusji jest dobrym krokiem bo wymusi od obu stron komunikację pod nadzorem Allegro.
Moje pytanie brzmi czy wysłany towar został na dobry adres?
Oczywiście bez pobrania?
No i tak jak przedmówcy pytali czy w ogóle zwrot był możliwy np. ze względu czy sprzedający to firma czy osoba prywatna, ze względu na typ i rodzaj produktu zakupiony przez Ciebie?
Towar odesłany na adres wygenerowany przez allegro. Dla opcji Smart bezpłatnie dla mnie.
@Kamilla-K2 Chcesz wyjaśnienia otwórz dyskusję, allegro ci pomoże i nic nie pisz sms, wszystko przez dyskusję.
Sprzedawca po wezwaniu allegro w końcu się do mnie odezwał. Wyjaśnił że podobno ma problem z kurierem poczty, ale przecież kurier nie jest winien, że sprzedawca po kilku moich wiadomościach nie odpisywał. Napisał że zwróci mi środki i że wyśle kuriera po odbiór przesyłki.
Nie mam powodu żeby nie wierzyć w jego zapewnienia zwrotu środków, ale mam wątpliwość czy czekać na potwierdzenie przelewu i dopiero zakończyć spór, czy zrobić to teraz?
Jeśli zamknę spór, a pójdzie coś nie tak, nie da się ponownie go otworzyć.
@Kamilla-K2 Nie zamykaj do czasu wyjaśnienia, otworzyć się da ale .... jeżeli nie odda ci w 14 dniach to możesz dyskusję zamknąć jako nierozwiązaną.
Hoho.... odpowiem ja Mikołaj.
Sporo odpowiedzi w tym wątku. Nie będę się do nich ustosunkowywał.
Powiem tylko tyle: przez 30 lat u mnie w domu funkcjonowały 3 patelnie.
Służyły one do wszystkiego. To były zwykłe "aluminiaki". Jak trzeba było zrobić naleśniki - to wiadomo - patelnie trzeba przesmarować słoniną, żeby ją natłuścić, żeby nie przywierała.
Z nastaniem "mody" - te patelnie poszły do wyrzucenia. Kolejne 20 lat - to era "rewelacyjnych" patelni teflonowych i ceramicznych. Przez ten czas - to już kilkadziesiąt sztuk tego "dziadostwa". Nawet nie chcę liczyć ile teflonu i tej ceramiki się zjadło. Do tego dochodzą stale "odkręcające się" uchwyty. Dwa lata temu udało mi się kupić zwykłą aluminiową patelnię. Ja na niej cały czas smażę, jest czysta, błyszcząca, w spożywanych produktach nie konsumuje teflonu ani ceramiki. Jeszcze usiłuje znaleźć patelnię żeliwną. Bądź INOX - też mam taką , lecz sprzed ponad 20 lat, a teraz takich już teraz nie ma...
@AGD-SERVICE bo "kiedyś to były czasy, a teraz nie ma czasów "....
Ale masz rację, żyjemy w erze produkcji dziadostwa i usilnego postarzania produktu....
Sprawa załatwiona. Dziś rano otrzymałam zwrot środków poprzez allegro.
Teraz czekam na kuriera żeby odebrał przesyłkę i na wiadomość od sprzedającego żeby wycofać negatywny komentarz.
Dziękuję za pomoc!