Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedawca nie odpowiada konkretnie na zadane pytanie: „Czy zegar tyka?”. Zegary, albo tykają, albo nie. Odpowiada bezsensownie, że „trudno ocenić” i że „to jest kwestia subiektywna”. Takie mataczenie może wprowadzić w błąd klienta. Czy to jest zgodne z zasadami Allegro?
@Client:42244632 może sprzedawca nie wie co to znaczy "tyka", a może ma problem ze słuchem, on może nie słyszeć "tykania", klient może usłyszeć, więc nie chce wprowadzać w błąd
Zapytałam go, czy możliwy niedosłuch stoi na przeszkodzie, ale odpowiedział wymijająco. To niepoważne podejście do klienta. Mógł poprosić kogoś innego o ocenę obecności tykania.
Niezgodne z zasadami kupieckimi.
@Client:128117527 A jakie to zasady "kupieckie"?
@Client:42244632 skoro sprzedawca odpowiada wymijająco to wymiń tą ofertę i szukaj dalej, po co robić sobie problemy
Tak, istnieją zasady kupieckie, które to zbiór norm i zwyczajów handlowych ułatwiających prowadzenie działalności gospodarczej. W historii zasady te były rozwijane przez kupców i stosowane w handlu międzynarodowym, zanim jeszcze wprowadzono nowoczesne prawo handlowe. Dziś można je rozumieć jako nieformalne reguły lub dobre praktyki biznesowe, które wspierają zaufanie i uczciwość w relacjach handlowych.
Ty jest inny swiat
o zasadach kupieckich nikt nie słyszał a gdyby nawet to tutaj nawet regulacje ustawowe są przeinaczane więc nic by to nie dało
Tak, istnieją zasady kupieckie, które to zbiór norm i zwyczajów handlowych ułatwiających prowadzenie działalności gospodarczej. W historii zasady te były rozwijane przez kupców i stosowane w handlu międzynarodowym, zanim jeszcze wprowadzono nowoczesne prawo handlowe. Dziś można je rozumieć jako nieformalne reguły lub dobre praktyki biznesowe, które wspierają zaufanie i uczciwość w relacjach handlowych.
@Client:42244632 Dla Allegro ważne jest udzielenie odpowiedzi w terminie > jej treść jest mało ważna > co do zasady > zegary z mechanizmem wskazówkowym z wskazówka sekundową tykają > choć od każdej reguły są odstępstwa.
Nie bo od dawna są płynne sekundniki- nie zatrzymujące się co sekundę tylko idące jednostajnie i te nie tykaja
moim zdsaniem sprzedawca nie wie a nie che odpakowywać i wkładać baterii bo już nie będzie to nowy egzemplarz albo sprzedaje w dropie
zapytanie hurtowni lub producenta nie zawsze jest możliwe i nie zawsze uzyskuje się odpowiedz
Bardzo możliwe, że to było przyczyną takiej postawy sprzedawcy.
Jednak sprzedawca powinien udzielić jasnej i rzetelnej odpowiedzi na pytania dotyczące sprzedawanego produktu, zwłaszcza jeśli pytanie dotyczy jego funkcjonalności. Jest to zgodne z dobrymi praktykami handlowymi i zasadą uczciwego obrotu gospodarczego. W Polsce obowiązują też przepisy konsumenckie, np. Ustawa o prawach konsumenta, które nakładają na sprzedawcę obowiązek udzielania pełnych informacji o produkcie, jeśli takie pytania zostaną zadane.
Jeśli sprzedawca unikał odpowiedzi lub nie wyjaśnił dokładnie, czy zegar tyka, można to uznać za brak rzetelności. Ostatecznie, jako konsumentka mam prawo do pełnej informacji o cechach produktu przed dokonaniem zakupu.
Sprzedawca nawet nie wspomniał o możliwościach zwrotu, jeśli zegar nie spełnia oczekiwań.
Po co ma informować? Zasady zwrotów są w zakładce o zwrotach
zobacz czy ten zegar ma inny sprzedawca
nikogo siłą nie zmusisz a my tu ci nic nie pomożemy
@Client:42244632 po mojemu zadałeś sprzedawcy nieprecyzyjne pytanie , dlatego otrzymałeś wymijającą odpowiedź
zegar to zegar , a tyka to tyka , może sprzedawca nie znalazł związku pomiędzy tymi dwoma przedmiotami .