Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
temat wygląda tak:
kupiłem sprzęt który po pewnym czasie się zepsuł. Gwarancji 2 lata, w momencie wystąpienia usterki miał mniej niż rok.
Napisałem do sprzedawcy, podał adres i sprzęt odesłałem. Minął już ponad miesiąc i ani słychu ani widu. Brak odpowiedzi na jakiekolwiek pytania.
Konto na allegro "nie istnieje", ale sklep stacjonarny wciąż działa, mało tego sprzedaje teraz z innego konta.
Jakie mam możliwości dochodzenia swoich praw od takiego sprzedawcy?
Pytanie czy wysłałeś towar rzeczywiście w ramach gwarancji czy rękojmi. Jeśli gwarancji, to trzeba ją było najpierw przeczytać 😄
Czasami jest zapis, że np. gwarant ma załóżmy 60 czy 90 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.
Więc nie wiemy co tam było napisane i z czego korzystałeś.
Natomiast jeśli wysłałeś w ramach rękojmi, to powinieneś to wyraźnie zaznaczyć i wówczas faktycznie w 14 lub maks. 30 dni (zależy od formy roszczenia), sprzedawca musi się ustosunkować.
Ew. jako pomoc zostaje Ci rzecznik prawa konsumenta dla Twojego rejonu zamieszkania. Allegro raczej nic nie pomoże skoro tamto konto już u nich nie istnieje. Na nowym nie mogą raczej kogoś pociągnąć do odpowiedzialności nawet jeśli podejrzewasz, że to ta sama osoba.
Wysłane w ramach gwarancji, nie ma w niej nic co by tyczyło się terminów. Gwarancja wg. karty producenta to 12 miesięcy, sprzedawca oferował 24 miesiące ale to bez znaczenia bo i tak nie przekroczyłem pierwszego terminu. Poza tym ja nie domagam się natychmiastowej naprawy czy coś w tym stylu a jedynie informacji na jakim jest etapie. Tym bardziej że jak już sprawdziłem za chwilę minie 2 miesiące. Tu już nawet nie chodzi o gwarancję bo widzę że z tym będzie ciężko ale o odzyskanie wysłanego sprzętu.
@geniusm Art. 580 Kc.
§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1.
Proś o pomoc Allegro lub rzecznika konsumentów.
@szejk-gmbh W tej sprawie poproś o pomoc Allegro; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów, który wyśle pismo do sprzedawcy. Rzecznik pomaga bezpłatnie.
@xyz96 Konto na allegro "nie istnieje" więc allegro nie ma żadnego bata na sprzedawcę i pewnie oleje to co napiszą 🙂
@kostas11 Spróbować nie zaszkodzi, najwyżej pomoże.
Znaczy się że można sprzedać na allegro masę sprzętu a później zamknąć stare konto i zrobić nowe, a reklamacje użytkowników którzy kupili na starym mieć w nosie? Genialne!