anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca notorycznie nie realizuje zamówień

hansin1
#9 Pomysłodawca#

Sądziłem, że podobne praktyki należą już do przeszłości, a tu proszę:

Sprzedawca notorycznie nie realizuje zamówień

W przeciągu ostatnich 30 dni ponad 200 negatywów (łącznie ponad 900!)

przykłady kilku ostatnich:

"W ogóle nie otrzymałam zamówienia. Od dwóch tygodni sprzedający mnie zwodzi ze kolejnego dnia wysyłka. Kontakt żaden. Wiadomości chyba wysyła automat bo za każdym razem przepraszamy opóźnienie jutro wysyłka. A koszy jak nie było tal nie ma."

"Zamówienie z 23.08, dziś jest 13.09 i towaru brak....."

"Zamówiony towar w ogóle nie doszedł, dobrze ze przesyłka była za pobraniem. Nie ma kontaktu ze sprzedającym, nawet po otwarciu dyskusji przez allegro nic nie zmieniło. Nie Polecam"

"towar nie został wysłany od ponad 10 dni brak kontaktu tylko jakiś śmieszny bot odpisuje negatyw w pełni zasłużony"

 

itd.....

Kupuję na allegro regularnie od wielu lat, ale z czymś podobnym nie spotkałem się od lat.

Sprzedający nie wysyła towaru. Dyskusja jest celowo przedłużana przez sprzedawcę poprzez zapewnienia w stylu "jutro wysyłka"... itd. aż do ostatniego momentu na zwrot środków przed uruchomieniem programu ochrony kupujących. Sprzedawca Jest w ewidentnie nastawiony na przetrzymywanie wpłat od kupujących ( w jakim celu można się oczywiście domyślać).

Ewidentnie allegro pozwala na te praktyki. Świadczy o tym rozmiar oraz czas trwania procederu, a także brak reakcji ze strony serwisu. Allegro ogranicza się do zdawkowych wpisów w dyskusjach nie przynoszących żadnych rezultatów.

Efekt jest następujący:

Kupujący dokonuje wpłaty, nie otrzymuje towaru. Po upływie terminu wysyłki zakłada dyskusje, sprzedawca przedłuża dyskusje tygodniami, aż do ostatniego momentu na zwrot środków. Kupujący zostaje bez pieniędzy i towaru przez wiele tygodni. Sprzedawca nie ponosi żadnych konsekwencji (kilkaset przypadków).

Trzymajcie tak dalej allegro!

 

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

xyz96
#21 Demiurg#

Ważne, że rachunki za usługi Allegro płaci, inaczej już dawno by wisiał 🙂

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@hansin1 Naprawdę bardzo mi przykro, że spotkała Cię taka sytuacja. Sprzedający, którego dotyczy problem, ma zablokowaną sprzedaż - zatem jak najbardziej ponosi konsekwencje swoich działań. Możesz złożyć wniosek w Programie Ochrony Kupujących i otrzymasz rekompensatę. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

hansin1
#9 Pomysłodawca#

Niestety z tego co widzę olaj_garden  nadal "sprzedaje" w najlepsze. 

oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

A co sprzedaję ogólnie ? To jak dostał 900 negatywów to i tak pewnie góra 20% co mu wystawiła, to tak pewnie minimum 5000 tysięcy osób oszukał i Allegro tego nie widziało 🤔

oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

Nic nie zrobią bo to negatywy przez rok te 900 to 3 na dzień maks, na 45000 około pozytywów i zauważyć idzie dużo negatywów w dniach jak po wypłatach wtedy mieli pewnie setki zamówień dziennie, i przy takiej ilości kilka dziennie pomyłek może się zdarzyć albo wysyłali coś innego, albo towaru za kilka złotych u niektórych, to na takie drobniaki na pewno by nie robili oszustw, winni to mogą być nie ogarnięci pracownicy za pewne. 

oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

Ja mam setki takich oszustów, sprzedają dosłownie wszystko podrobione co się da, Allegro im czasami zawiesi konto, a oni towaru już nie wyślą bo idzie on z Chin. I kto tysiącom oszukanym wtedy pokrywa, jak nie Allegro w Programie Ochrony Kupujących. A tacy po kilku dniach wracają na innych kontach. Większość nawet Allegro ich nie usuwa, a sprzedają już tak widoczne podróbki różnego rodzaju, że prawie każdy to zobaczy. Ostatnio to jest plaga tutaj na elektronikę i jeden model znanych słuchawek jest w 100% sprzedawany tutaj w 250-300 ofertach podrobiony, nie ma ani sztuki oryginalnej. I cena wacha się tej podróbki od 80 do 400 zł, 400 zł to większe pół oryginału. Tak samo zegarki tysiącami idzie znaleźć podrobionych, nawet drogie zestawy do makijażu pełno podróbek, o odzieży i bieliznach nie ma co wspominać, bo tego się da zliczyć, ale to pikuś do tej elektroniki, bo nawet procesory do komputerów nie podrobione może, a inne oszukane sprzedają, a karty graficzne podrabiane są i ich jest nie mało. I dlaczego Allegro nie usuwa jeszcze takich co ładują  tysiącami podróbek i wysyłają to z Chin. Na  ALI-EX pr-Ess już nie ma tylu kilkakrotnie procent co tutaj podróbek, bo tam większość jest nie podróbek, a replik przypominający jakiś sprzęt czy znanej odzieży  na wzór na przykład. Bo tam się wzięli ostro za nich i za inne serwisy co sprzedają z Chin. 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@WiolkaButik Zdecydowanie nie chcemy na Allegro przedmiotów nieoryginalnych i robimy wiele, aby temu przeciwdziałać. Dbamy o to, aby wszystkie transakcje były bezpieczne, na czym zyskują zarówno producenci, jak i Sprzedający oraz Kupujący. Już od kilku lat realizujemy program Współpracy w Ochronie Praw (WOP), którego głównym celem jest eliminowanie ofert sprzedaży przedmiotów niezgodnych z prawem. Przyłączyło się do niego już ponad 1,6 tys. marek, które wspólnie z naszym zespołem ekspertów dbają o to, aby do sprzedaży nie trafiały przedmioty nielegalne. Pamietajmy, że jednym z największych wyzwań jest skala działalności Allegro. W tej chwili w naszym serwisie wystawionych jest ponad 200 milionów ofert, dlatego też w całym procesie mocno liczymy na Wasze wsparcie. Jeśli trafisz na ofertę, która budzi Twoje wątpliwości, prześlij ją do nas przez "Zgłoś naruszenie zasad". Weryfikujemy wszystkie zgłoszenia, które do nas napływają, więc na pewno je sprawdzimy. 

 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Dobre 🙂 Spróbuj zgłosić podróbkę z innego swojego konta, albo poproś, aby ktoś ze znajomych zgłosił. DBT będzie robił wszystko, aby nie podjąć działań. Będą 100 razy powtarzać, że nie mają 100% pewności, czy oferowany towar jest nieoryginalny nawet wtedy, gdy sprzedawca w aukcji oświadcza, że sprzedawany przedmiot nie jest oryginalny. Będą też odmawiać dlatego, że zdaniem Allegro zgłaszać takie towary mogą wyłącznie przedstawiciele marki lub właściciele znaku towarowego. Przerabiane wiele razy, mam długotrwałą korespondencję.

oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

Zgłaszane 50 jedno usuwają, albo dla statystyk po jednym  przedmiocie dosłownie 😁

A takich z towarem z Chin są tysiące i tysiące dziennie różnych przedmiotów sprzedają, bo każdy prawie się rzuca bo taniej. Czas oczekiwania nawet do miesiąca jak z Chin przyjdzie, a przy takiej ilości nielegalnej sprzedaży często nawet takie konto nie ma miesiąca bo zawieszą, ale wtedy oni podwójnie zarobią, bo już z Chin ten towar do połowy osób co najmniej nie dociera bo konto zawieszone. A po tygodniu już po zawieszeniu konta są na innym koncie bo nawet opisy zdjęcia i danę niektóre lub loginy podobne wymyślają do poprzednio zawieszonego i od razu ich się poznaje no i towar ten sam 🤣

oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

Widzę takich co chwile konta usuwane za 2 dni mają nowe z tym samym towarem i nawet opisami, jak taki : " Indywidualne podejście Bezproblemowy zwrot pieniędzy, każdy klient musi być w 100 % zadowolony z zakupów"  co od razu widać, że to ta sama osoba, czasami na takich zgłaszanie zajmuję kilka dni bo na ogół nic nikt z nimi nie robi. 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

"W tej chwili w naszym serwisie wystawionych jest ponad 200 milionów ofert" - niestety, nie jest to powód do żadnej dumy. Jest wręcz przeciwnie. Przestawię jedynie kilka efektów takiej ilości aukcji:

1. - Firmy wystawiające po kilkadziesiąt - kilkaset tys. aukcji po prostu je dublują. Gdyby zlikwidować ten chory proceder, to ilość ofert na Allegro spadłaby grubo poniżej 50 mln. Rozumem, że ie jest to możliwe, gdyż statystyki są najważniejsze.

2. - Wyszukiwarka  Allegro to w obecnej chwili jeden wielki "bubel".

3. - To samo dotyczy "produktyzacji". To jest dopiero jeden wielki "bubel i przekręt". Jeden produkt - ilość w bazie danych ogromna. Najpierw Allegro podłącza sobie ofertę do jakiegoś produktu z bazy, a potem ją odłącza. Lub nie chce połączyć z jakichś absurdalnych powodów. Z drugiej strony - dobrze sprzedają się produkty, dla których sprzedawcy wymyślają własne kody EAN oraz fikcyjne kody producenta. Po prostu wtedy na aukcji nie wyświetla się im, że ktoś ma taki sam produkt w niższej cenie.

"Jeśli trafisz na ofertę, która budzi Twoje wątpliwości, prześlij ją do nas przez "Zgłoś naruszenie zasad"." - Niema problemu. Sęk w tym, że na Allegro nie ma nic za darmo. Weryfikacja aukcji należy do pracowników Allegro.

Więcej? - proszę pisać, za odpowiednią opłatą wskażę kolejne problemy oraz sposoby ich rozwiązania.

Pytanie jest bardzo proste : 

- Ile Allegro płaci za pracę wykonaną przez osobę zgłaszającą aukcję niezgodną z regulaminem Allegro?

- Ile Allegro płaci za taką samą pracę wykonaną przez zgłaszającego, gdy np. po 2-tygoniach od pierwszego zgłoszenia sprzedający nie poprawił swojej aukcji? -czyli kolejna weryfikacja przez zgłaszającego.

Odpowiedź typu "Ku chwale Ojczyzny" (czyt. dla poprawy funkcjonowania serwisu)- niestety jest błędna,  to nie jet ten temat, to nie ten serwis i nie te czasy.... Żaden pracownik serwisu Allegro nie pracuje za darmo dla poprawy jego "funkcjonalności".

Pytanie :

Dlaczego użytkownicy Allegro (sprzedający i kupujący) mają za darmo "odwalać" robotę za pracowników Allegro.?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

hansin1
#9 Pomysłodawca#

Zrzut ekranu 2021-09-15 142910.jpg

oznacz moderatorów

hansin1
#9 Pomysłodawca#

Itd......

Zabawa trwa

Allegro nas w .....poważaniu ma....

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@hansin1 

Nie, Allegro nie ma kupujących "w poważaniu". Ani trochę.

Ten konkretny sprzedawca ma 97 procent komentarzy pozytywnych, czyli tylko trzy osoby na sto były w ostatnim roku niezadowolone z zakupu. To nie jest rewelacyjny wynik, ale i koszmarny też nie.

W ostatnim miesiącu sprzedawca dostał procentowo znacznie więcej negatywnych komentarzy - to sugeruje, że sobie nie radził - w efekcie ma zablokowaną sprzedaż i spore kłopoty.

Oficjalny sklep Allegro ma niemal dwa razy więcej negatywów niż opisywany przez Ciebie sprzedający - czy to powód, żeby wnioskować o zamknięcie przez serwis swojego własnego sklepu?

Przy dużej sprzedaży sprawdzaj PROCENTY, a nie SZTUKI.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Kasiulki2 
Oficjalny sklep Allegro ma niemal dwa razy więcej negatywów ...
"Dołożymy wszelkich starań, aby nie miały one miejsca w przyszłości."

I tak przez ostatni rok przynajmniej kilkadziesiąt razy każdego miesiąca czytają Kupujący w odpowiedzi do swoich komentarzy.

czy to powód, żeby wnioskować o zamknięcie przez serwis swojego własnego sklepu?
To raczej obraz rzeczywistego poziomu szacunku dla Kupujących.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

trochę przesadzasz

cyt

Po upływie terminu wysyłki zakłada dyskusje, sprzedawca przedłuża dyskusje tygodniami, aż do ostatniego momentu na zwrot środków. Kupujący zostaje bez pieniędzy i towaru przez wiele tygodni. Sprzedawca nie ponosi żadnych konsekwencji (kilkaset przypadków).

tak z ciekawości wg Ciebie wiele tygodni to ile?

pok działa po 2 tygodniu

a typ piszesz wiele ile 10 15 tygodni?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@hansin1 To to jest już przegięcie p....ły ,rozumiem że każdemu sprzedawcy może trafić się jakiś negatyw raz na jakiś czas ,słusznie lub bez powodu ale żeby tak dostawać po łbie negatywami to wstydził bym się nazywać sprzedawcą a allegro powinno się wstydzić że na to pozwala i nie eliminuje takich handlarzyków ,bo sprzedawcami to bym takiego nie nazwał .

oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

Nic nie zrobią bo to negatywy przez rok te 900 to 3 na dzień maks, na 45000 około pozytywów. I wysyłali połowie ale pomyłki coś innego, pracownicy jacyś zamuleni 😁

oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

Nic nie zrobią bo to negatywy przez rok te 900 to 3 na dzień maks, na 45000 około pozytywów i zauważyć idzie dużo negatywów w dniach jak po wypłatach wtedy mieli pewnie setki zamówień dziennie, i przy takiej ilości kilka dziennie pomyłek może się zdarzyć albo wysyłali coś innego, pewnie pracowników mieli do D. i mają bo tam połowę z tych negatywów wysyłali ale pomyłki, a drugiej osobie pewnie coś innego i 5 pomyłek przykładowo, a 10 mogło być poszkodowanych. Tak samo bazy się zdarzają, u kurierów co mylą często wysyłki, albo ktoś źle nadaję i kieruję dalej paczki i trafiają w inne miejsce Polski u mnie to jakiś czas się często zdarzało u jednych z Inpostu, albo na poczcie 😉

oznacz moderatorów