Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam !1 kupiłam blender ponad 1.5 rokutemu! miałam na niego gwarancje na dwa lata .W styczniu 2023 zrobiłam reklamacje bo przestał mi blendować ,Zareklamowałam wszystko zgodnie z wymogami sprzedawcy ale ten robi uniki a to ze moi proces reklamacyjny juz sie dawno zakończył a to ze oni kontaktuja sie z producentem i nie wiadomo co a to ze powinnam dostac jakąs wiadomośc tylko niewiadomo kiedy i gdzie ta wiadomośc została o ile wogóle została wysłana i dzis kobieta "radzi mi " abym przeszukała spamy i moze coś znajde a jak nie to oni maja to w dupie bo wg sprzedawcy proces moj reklamacyjny został zakończony??
pytam wiec jak został zakończony ?
czemu ja nie zostałam tym w jakikolwiek sposób poinformowana ??
nie dostałam ani jak ani kiedy to sie zakonczyło
a sprzedawca pisze:..... ze to juz dawno zakończone ze oni nic nie wiedza i koniec .bardzo prosze ALLEGRO o POMOC w rozwiazaniu sprawy bo sprzedawca zwala wine na producenta !! ale ja nie kupowałam od producenta tylko od MINIMMAGDY
IWONA [edytowano]
PS rekalmacja odbyła sie w dopuszczonym czasie zapakowany w oryginalne pudełko z paragonem wszystko z wymogami sprzedawcy sprzedawcy !!a sprzedawca zwala wine na producenta
@iwona9005 najpierw powinnaś bardzo dokładnie zapoznać się z warunkami gwarancji. W międzyczasie załóż spór/dyskusje i poproś o pomoc Allegro. Handlarze ciągle lecą w kulki jesli chodzi o reklamacje 😞
@Client:104371448 co ma sprzedawca do gwarancji producenta?
@Client:96810784 to ma sprzedawca, że często jest tak, że w ramach gwarancji nalezy dostarczyć wadliwy sprzet do sprzedawcy/sklepu.
Np. byl tutaj juz wątek poświecony lodówce gdzie serwis gwarancyjny WYMAGAŁ aby reklamacje zlozyc najpierw poprzez sklep.
Tak samo producent anteny DVB-T2 spławił mnie do sprzedawcy/MM żebym u nich złożył reklamacje. Oni nie przyjmowali anten bezpośrednio od klientów. Pomijam, że w ogóle nie bylo dołączej karty gwarancyjnej. A, że "producent" olał temat od razu zwróciłem to badziewie. W ogóle napisałem e-maila z dwoma pytaniami, i zamiast mi odpowiedziec na nie od razu mi napisali, ze mam zareklamowac u sprzedawcy 😄
Gwarancji udziela gwarant, sprawdź kto jest wpisany na karcie gwarancyjnej. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, i ma na nowy sprzęt 2lata ale w tym jak zawsze jak jest coś ukrytego: https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/
zawsze takie rzeczy załatwiaj przez Allegro, masz pomoc i dowody na złożenie takowej reklamacji: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@iwona9005 Cześć. Bardzo mi przykro, że spotkała Cię taka sytuacja. W tym przypadku zachęcam Cię do rozpoczęcia dyskusji ze sprzedającym: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa. Jeśli złożyłaś reklamację, to należy Ci się decyzja reklamacyjna.
Sprzedający będzie miał w niej 24 godziny na odpowiedź, a w razie potrzeby pracownik Allegro będzie mógł pomóc Wam rozwiązać problem.
@iwona9005 reklamowałaś z tytułu gwarancji - tu poczytaj jakie są zasady w karcie gwarancyjnej, tego nie reguluje żadna ustawa 😞
@kostas11 już to wcześniej napisałem 😉
@iwona9005 składałaś reklamację z tytułu gwarancji to pytaj gwaranta co w twojej sprawie bo sprzedawca tylko pośredniczy w przekazaniu towaru do gwaranta. Karta gwarancyjna w dłoń i dowiedzieć się kto jest gwarantem i się kontaktować.
@az1rael chyba zartujesz? 😮
jesli autorka skladala reklamacje do sprzedawcy to sprzedawca odpowiada za reklamacje 😮
@Client:104371448 jakby składała reklamację z tytułu rękojmi to tak ale nie z tytułu gwarancji, za gwarancję odpowiada gwarant nie sprzedawca
@az1rael to przeczytaj sobie Kodeks Cywilny jesli chodzi o gwarancje. Pouczająca lektura.
@Client:104371448 nie potrzebuję
tu masz dokładnie według ue
Odpowiedzialny względem konsumenta, może nim być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Zakres odpowiedzialności gwaranta powinien być określony w dokumencie gwarancyjnym. Widzisz kolejność? Składasz reklamację do gwaranta a czas rozpatrzenia reklamacji z tytułu gwarancji jest określony w gwarancji inaczej wynosi 14dni
Czas gwarancji może być różny – zależy od woli gwaranta. Oznacza to, że może wynosić rok, 7 lat, a nawet obowiązywać dożywotnio. Informację nt. okresu trwania gwarancji powinny się znajdować w karcie gwarancyjnej. Jeżeli nie określono czasu obowiązywania gwarancji, termin ten wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy kupującemu.
Czas na naprawę gwarancyjną powinien być określony w karcie gwarancyjnej. Jeżeli go nie wskazano – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni.
cyt założycielkę posta "witam !1 kupiłam blender ponad 1.5 rokutemu! miałam na niego gwarancje na dwa lata " to mogła sobie gwarancję najpierw przeczytać zanim złożyła reklamację z tytułu gwarancji. A i w sprzedaży b2c masz przede wszystkim ustawę o prawach konsumenta a kc w transakcjach b2b lub c2c.
jakby złożyła reklamację z tytułu rękojmi to by miała dawno już odrzuconą przez sprzedawcę bo wada wykryta po 1,5roku ciężar dowodu stoi po stronie kupującej (zakup nie po 1 stycznia 2023 według nowych przepisów)
Chcesz powiedziec @az1rael że nasz polski Kodeks Cywilny po nowelizacji w 2022r mozna sobie wlozyc tam gdzie slonce nie dochodzi? 🤔
@Client:104371448 obowiązuje ustawa o ochronie konsumentów w transakcjach firma / konsument na allegro mylisz pojęcia kc obowiązuje pomiędzy umowami konsumenckimi / umowami między firmami
Klient może zgłosić reklamację z tytułu niezgodności z umową (dawniej rękojmia) lub z tytułu gwarancji. W pierwszym przypadku zastosowanie będą miały przepisy ustawy o sprzedaży konsumenckiej oraz kodeksu cywilnego (w zakresie nieuregulowanym ustawą o sprzedaży konsumenckiej). W drugim przypadku (gwarancja) obowiązują postanowienia zawarte w karcie gwarancyjnej i prawo nie wtrąca się w jej treść (zgodnie z zasadą swobody zawierania umów).
Małe sprostowanie.
Czas na rozpatrzenie roszczenia gwarancyjnego to owszem 14 dni (o ile warunki nie stanowią inaczej), ale termin naprawy nie jest już dokładnie określony (niezwłocznie to może być i pół roku, sam spotkałem się z terminem do 3 miesięcy w razie konieczności sprowadzenia części z zagranicy). Poza tym jakby na naprawę i decyzje było tyle samo czasu, to nie miałoby to sensu (serwis musiałby najpierw usunąć usterkę, a potem wydać decyzję lub zrobić to w tym samym czasie). Praktycznie niewykonalne i nieopłacalne.
@pecela dlatego twierdzę że skoro złożono reklamację z tytułu gwarancji to trzeba było sobie najpierw gwarancję przeczytać bo nikt nie wie co tam było napisane nawet widocznie autorka, sklep tylko przekazał sprzęt do gwaranta i nic nie będzie rozpatrzał bo to nie reklamacja z tytułu rękojmi
Ja zawsze radziłem klientom (a swojego czasu pracowałem w lokalnym sklepie komputerowym na serwisie), że jak chcą zgłaszać reklamację z tytułu gwarancji, to robili to bezpośrednio na adres podany w karcie gwarancyjnej, bo tak będzie i szybciej i wygodniej (zazwyczaj serwis przysyła swojego kuriera (spotkałem się nawet, z tym że kurier przywoził własne opakowanie na dany produkt) po sprzęt lub przysyłają serwisanta).
ps. Do dzisiaj pamiętam klienta, który zadzwonił ze zgłoszeniem usterki (zazwyczaj nie odbieram zgłoszeń) kompa. Przyjąłem zgłoszenie i poinformowałem, że serwisant powinien jeszcze dzisiaj podjechać. Nie minęło nawet 5 minut, jak ten sam gość dzwoni ponownie i sypie **piiip**ami, dlaczego jeszcze nikogo u niego nie ma.
Tyle masz tu pomysłów że trudno coś wybrać, zacznij od dyskusji a zobaczysz co z tego wyniknie.