Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, chciałem sie zapytać, co zrobić. Otóż odesłałem do sprzedawcy przedmiot z tytułu niezgodności z umową, (zwrot inna wada bądź niezgodność towaru z umową), przesyłka nie została odebrana przez sprzedającego (zasłania się, że to wina poczty, a miał 7 dni na odbiór, było awizo)i wraca teraz do mnie. Oczywiście dyskusja jest otwarta, wkońcu allegro napisało, żeby sprzedawca mi zwrócił pieniądze, sprzedawca coś tam odpisał, nie chciał sie dostosować do tego, na co ja odpisałem sprzedawcy żeby sie dostosował do allegro i teraz mi allegro pisze i zmienia zdanie "specopsbarton Przykro mi, ale zgodnie z prawem, sprzedający może odrzucić reklamację do momentu otrzymania przedmiotu.", a przecież to on nie odebrał paczki. W razie czego, mogę napisać więcej szczegółów. Jakby to było 100 zł, to bym machnął ręką i sie nie bawił w zwroty, ale to jest kwota 1174,09 więc 😞
Proszę o pomoc.
@specopsbarton Oczywiście jak Ci go udostępnią, wypełniaj.
Wniosek wypełniony.
@kostas11 allegro już by o tym napisało, prawdopodobnie otwierając dyskusję zaznaczył opcję, że chce zwrot środków ... a wtedy co prawda przedmiot i tak w pierwszej kolejności podlega wymianie/naprawie ale allegro nie każde go odebrać od kupującego 🤣
Złożyłem wniosek do allegro protect i teraz zobaczymy.
Czyli jednak nakręciles. Tak czułam jak ktoś pisze Że ktoś coś tam kiedyś odpisał
@specopsbarton sprawa jest skomplikowana, ponieważ najpierw złożyłeś reklamację później zmieniłeś to na zwrot (czyli odstąpienie od umowy).
Paczka zwrotna była awizowana - sprzedający napisał, że nie było próby doręczenia i nie mogli jej odebrać.
W takiej sytuacji możemy skontaktować się z Tobą, aby złożyć reklamację na działanie przewoźnika (zwrot smart!).
Jeśli odstąpiłeś od umowy bez podania przyczyny (wypowiedź 15.02.2024 17:36 na to wskazuje) - sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem do otrzymania towaru - deklaruje w dyskusji odbiór na swój koszt więc powinieneś wydać towar.
- jeśli zgłosiłeś reklamację i Twoim roszczeniem jest zwrot pieniędzy to powinieneś nadać paczkę zwrotną na swój koszt. Przekroczenie terminu 14 dni nie skutkuje uznaniem reklamacji.
Jeśli sprzedający chce odebrać towar, to powinieneś go wydać.
Poprosiłam o wypowiedź naszego pracownika w dyskusji.
Nie @la_nika Jeśli sprzedający chce odebrać towar, to powinieneś go wydać. także nie musi odsyłać na swój koszt jeśli zgłosiłeś reklamację i Twoim roszczeniem jest zwrot pieniędzy to powinieneś nadać paczkę zwrotną na swój koszt. Sprzedający zgodnie z obowiązującym prawem ma sobie sam odebrać reklamowany towar.
@la_nika Jeśli odstąpiłeś od umowy bez podania przyczyny (wypowiedź 15.02.2024 17:36 na to wskazuje) - sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem do otrzymania towaru - deklaruje w dyskusji odbiór na swój koszt więc powinieneś wydać towar.
Nie do końca bo jest nadane i kupujący ma potwierdzenie, sprzedawca powinien oddać kasę do 14 dni od odstąpienia i złożyć reklamacje do Was lub przewoźnika z upoważnieniem bo towar nie należy już do kupującego 🙂
Ale fakt sam namieszał i to pewnie przez ten Wasz cudowny formularz 😄
Kilka razy zostałem wprowadzony w błąd, więc nie wiedziałem, czy mam zwracać czy reklamować, tak czy siak, sprzedawca nie odebrał towaru, a ja teraz co mam zrobić, co jest dla mnie najkorzystniejsze, żebym odzyskał pieniądze?
@specopsbarton Reklamujesz- sprzedający ma sobie odebrać , Ty masz mu udostępnić, sprzedajacy moze naprawić albo zwrócić śrdoki, zwrot to sprzedający musi przyjąć i zwrócić Ci śrdoki, ma prawo do obniżenia zwrotu o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, tu Ty robisz zwrot z Allegro Smart więc to na sprzedającym i Allegro spoczywa na obowiązek dostarczenia i odebrania przesyłki.
Napisałem im w dyskusji, ZWROT allegro smart, bo w końcu chyba tą opcję wybrałem, lekko wprowadzony w błąd...tak czy siak, sprzedawca nie odebrał towaru, a zakup był z allegro smart.
I przy zwracaniu wybrałem opcję: Zwrot: Inna wada bądź niezgodność towaru z umową, Poczta Polska
Prześpij się z tym i jutro w dyskusji napisz co chcesz, odznacz ją jako nierozwiązaną po 14dniach, ważne.
Dyskusja jako nierozwiązana, wniosek allegro protect wypełniony. Wybrałem, Allegro Smart ZWROT ostatecznie, żeby znowu nie było zamieszania, zresztą, taką opcję wybrałem na allegro, choć troszkę zostałem wprowadzony w błąd w dyskusji z tą reklamacją.
Krótka aktualizacja:
Allegro powiedziało mi, żeby odebrać paczkę zwrotną, którą nie odebrał sprzedający i tak też uczyniłem. Potem zadecydowano, że sprzedający wyśle kuriera po odbiór paczki ode mnie na co oczywiście się zgodziłem. Niestety, ale po oględzinach paczki okazało się, że ma ona uszkodzenia w niektórych miejscach, nawet znaczne. Czy mogą mnie za to obarczyć odpowiedzialnością?
@specopsbarton tak odpowiadasz za paczkę do chwili odbioru przez sprzedawcę. Czym to odsyłałeś i czy sam na swój koszt czy jakimś smartem?
Jak mogę odpowiadać, jak to jest przesyłka zwrotna, sprzedający jej nie odebrał.
Ale miałeś ją w rękach
@specopsbarton no właśnie słowo klucz odebrał sprzedawca firma odpowiada za paczkę do momentu odebrania przez ciebie, a ty odpowiadasz za zwrot do momentu odebrania przez sprzedawcę fizycznie do łapy
@specopsbarton rozpakuj i rób protokół szkody z nakręconym filmikiem z odpakowania w razie czynienia problemów przez przewoźnika z filmiku wyciągniesz screenshooty na potrzeby protokołu i reklamacji miejmy nadzieję że zawartość nieszkodzona