Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam szafę trzydrzwiową. Przesyłka dotarła w 9- ciu częściach.
Nie zdążyłam jej rozpakować, gdy zdecydowałam się na zwrot.
Poprzez allegro nie było opcji zwrotu takich dużych gabarytów.
Allegro zaproponowało mi zwrot poprzez paczkomat ( szafa 200 kg)
W związku z tym wynajęłam firmę przewozową na własny koszt( 400 zł)
Po dostarczeniu zwrotu do sprzedawcy towar został sprawdzony.
Stwierdzono w jednej części drzwi ubytek ok. 5-7 cm lustra na samym rogu. Cena szafy 1149 zł plus wysyłka do mnie 249 zł
Sprzedawca obliczył, że zwróci mi 50% cent szafy czyli 574 zł
Nie zgadzam się z jego decyzją, gdyż lustro znajdowało się na jednej z 9- ciu części. To nie jest 50% towaru.
Czy sprzedawca ma prawo na swój nieudokumentowany od rzeczoznawcy sposób potrącać tak dużą kwotę?
@Client:110012993 Sprzedający ma prawo pomniejszyć zwracaną kwotę według swoich wyliczeń (rzeczoznawca nie jest tu wymagany) a Ty oczywiście masz prawo się z tym nie zgodzić.
Porady i pomocy w tej sytuacji powinnaś poszukać u lokalnego rzecznika praw konsumenta i dalej ewentualnie na drodze sądowej.
Masz prawo się nie zgadzać, możesz iść do sądu, tak niestety nie wygrasz.☹️
ma prawo bo za zwrot odpowiadasz ty
po 1 nalezało sprawdzić co i w jakim stanie przyjechało i czy nie uszkodzone
w przypadku uszkodzenia po zgłoszeniu sprzedawcy należało sporządzić dla niego protokół uszkodzenia u kuriera / przewożnika
następnie wypełnić dokument zrzeczenia się roszczenia reklamacyjnego na sprzedawcę i wystąpić o zwrot kasy
wtedy nie zapłaciłabyś nic.
Nie dopełniłaś obowiązku sprawdzenia towaru odesłałaś praktycznie od razu bez sprawdzenia własnym przewoźnikiem wynika z tego
1 według ustawy za zwrot towaru odpowiada kupujący a sprzedawca może pomniejszyć kwotę zwrotu zgodnie z art 34 ustawy konsumenckiej co uczynił
2 przysługuje ci reklamacja u przewoźnika we własnym zakresie więc o nią wystąp a od sprzedawcy potrzebujesz: zdjęcia paragonu, zdjęcia uszkodzenia, zdjęcia paczki z zewnątrz i z wewnątrz, masz 7 dni na wniesienie reklamacji u przewoźnika co sugeruję zrobić bo na rozpatrzenie reklamacji przewoźnik ma 30 dni
3 w międzyczasie jak złożysz tą reklamację u przewoźnika napisz sprzedawcy by podał ci kalkulację na jakiej podstawie wyliczył ubytek ceny, niestety ale lustro wielkości na całe odrzwia w zależności od powierzchni tafli lustra będzie kosztować słono i nie zdziwię się jak ta kalkulacja będzie prawidłowa wystarczy mu odpowiedz na zapytanie do szklarza lub producenta ile za nowe całe lustro się należy za potwierdzenie
4 zgodnie z ustawą konsumencką koszty odesłania są po stronie kupującego czyli tych 400zł już nie zobaczysz