Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Kupiłem wczoraj pewien przedmiot na allegro (od firmy) z wysyłką w ramach Smart.
Po zakupie sprzedawca wysłał maila z takim oto zdaniem:
POLITYKA ZWROTÓW: Zgodnie z naszą polityką zwrotów i Prawem Podatkowym nie przyjmujemy zwrotów częściowych zamówień - tylko całe złożone zamówienia! Zwroty częściowe nie będą przyjmowane.
Czy takie podejście jest w ogóle zgodne z prawem? W prawdzie nie zamierzam robić zwrotu (poza tym zamówiłem tylko jeden przedmiot) ale wielokrotnie zdarzało mi się zwrócić tylko część zamówienia i to w różnych sklepach internetowych i nigdy nie było problemów...
Być może sprzedawca chce się tylko zabezpieczyć w ten sposób przed zamawianiem tanich produktów, dokładaniem czegoś droższego do darmowej wysyłki w ramach Smart i odsyłaniem tych droższych rzeczy ale czy ma prawo wprowadzać takie regulacje? Czy taki zapis jest w ogóle wiążący dla kupującego?
Pozdrawiam
no wyobraź sobie że jak coś funkcjonuje jako zestaw to chcesz oddać rozkompletowane? wtedy przedmiot funkcjonuje jako całość
a przeczytałeś zdanie z maila sprzedawcy? nie przyjmujemy zwrotów częściowych zamówień - tylko całe złożone zamówienia!
tu raczej nie chodzi o element danego produktu 😉
@Client:122214155 Zapis nie jest zgodny z prawem.Zwroty częściowe są dozwolone. Problem zaczyna się przy zwrocie częściowym jeśli coś było zestawem, ale wtedy sprzedawca ma prawo potrącić za zmniejszenie wartości (a może być taki zestaw bez małego elementu nawet bezużyteczny, a skompletowanie niemożliwe/drogie, i może to zaboleć kupującego finansowo). Tak to czasem jest, że maszyny warte milion dolarów nie mogą czasem pracować beż części za 2$ i dostanie głupiej uszczelki to mega problem.
To co piszesz w przykładzie (wyjęcie jakiegoś elementu z danego produktu) oczywiście jak najbardziej powinno być zabronione i w takim przypadku sam nie przyjąłbym zwrotu 🙂
po prostu z tego co zrozumiałem to zamawiający w opisanym przeze mnie przypadku wymaga zwrotu całego zamówienia.
np. kupiłem 2 koszulki - każda z oddzielnej oferty - jedna jest ok, druga za mała i chciałbym odesłać jedną, ale z przytoczonego zdania jak dla mnie wynika, że muszę odesłać obie ("tylko całe złożone zamówienia!" ) 😉
@Client:122214155 napisał(a):
To co piszesz w przykładzie (wyjęcie jakiegoś elementu z danego produktu) oczywiście jak najbardziej powinno być zabronione i w takim przypadku sam nie przyjąłbym zwrotu 🙂
po prostu z tego co zrozumiałem to zamawiający w opisanym przeze mnie przypadku wymaga zwrotu całego zamówienia.
np. kupiłem 2 koszulki - każda z oddzielnej oferty - jedna jest ok, druga za mała i chciałbym odesłać jedną, ale z przytoczonego zdania jak dla mnie wynika, że muszę odesłać obie ("tylko całe złożone zamówienia!" ) 😉
W takim przypadku można zlecić zwrot częściowy i bezprawne jest żądanie zwrotu całego zamówienia. Jest to zapis abuzywny.
@Client:122214155 odsyłasz 1 koszulkę i czekasz ustawowe 14dni potem się firma zdziwi