Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Niecałe 2 lata temu kupiłem przez Allegro 2 dyski twarde. Dyski miały być "powystawowe" objęte 2 letnią gwarancją. Okazało się że dyski to śmieci z przebiegiem 35 tys godzin i badsektorami. Napisałem mu że dyski grubo mijają się z opisem i nie mam czasu na takie bzdury z opisami, bo dla mnie dysk powystawowy jest dyskiem niepracującym. Napisał mi że to wina jego dostawcy a nie jego. Miałem odesłać mu te dyski, jak tylko uporam się z zakończeniem prac które przedłużyły się z powodu śmieciowych dysków. Czas na odesłanie minął, więc pomyślałem że pozostała mi tylko wysyłka na gwarancji. Czas mijał, ja zapomniałem o nich, aż do inwentaryzacji. Dyski się znalazły i postanowiłem je odesłać do naprawy. Dziś sprzedawca mi napisał że gwarancja była tylko na rok bo kupiłem na firmę. No ale w opisie nie było o tym mowy.
Jak się pisze w nagłówku 2 lata gwarancji, to 2 lata gwarancji. Kupowałem na FV dyski z Allegro od innych firm na 3 letniej gwarancji i nikt nie kombinował by coś sobie pooszukiwać.
Co mam o tym myśleć?
@Zba72 Pomyśl o tym tak, że sprzedawca nie jest uczciwy, bo zmienia zasady po sprzedaży. Zgłoś problem do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i poproś o pomoc. Sprzedający otrzyma odpowiedni komunikat, więc powinien zająć się Twoją reklamacją.
Niestety Allegro skróciło kilka lat temu czas na wystawienie komentarza do 90 dni, dlatego sprzedawcy pozwalają sobie po tym czasie na takie numery. Dawniej komentarz można było wystawić bezterminowo.
„Kupowałem na FV dyski z Allegro od innych firm na 3 letniej gwarancji i nikt nie kombinował by coś sobie pooszukiwać.”
Co o tym myśleć 🤔
Zawsze tak kupujesz, że dyski sobie popracują, a potem je zwracasz? Z tego co napisałeś wynika, że masz już doświadczenie w takich zwrotach.
To o tym myśleć że nigdy ich nie oddawałem na gwarancji, pomimo tego że dostawałem 3 lata gwarancji. I jeszcze jedno. Zaraz po zakupie otwarłem dyskusję ze sprzedającym w której wskazałem że dyski od razu trafiły na odczyt S.M.A.R.T gdy tylko wyskoczył błąd dysku.
A słyszałeś o rękojmi???https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
@LEW433 Nie ma obowiązku udostępniania rękojmi dla przedsiębiorców i sprzedawcy zazwyczaj ją wyłączają.
@LEW433 A słyszałeś, że rękojmia dla firm jest najczęściej na Allegro wyłączona??????
1.W opisie oferty jest podany ze dyski są używane, żadnej informacji ze są powystawowe.
2.Aktualnych ofertach sprzedawca ma podane:
https://allegro.pl/oferta/dysk-ssd-180gb-intel-2-5-sata-uniwersalny-10491493422#warranty
OKRES GWARANCJI
Kupiłeś za parę grosze 10 letnie dyski i chciałeś żeby śmigali jako nowe?
Opis oferty został zmieniony po około 2 tygodniach i moim kontakcie ze sprzedającym.
@Zba72 Liczy się opis z momentu Twojego zakupu, a nie po żadnych zmianach i nie w aktualnych ofertach, jak próbuje Cię tu ktoś wyżej wprowadzić w błąd.
@Zba72 Masz opis oferty w twoje wersji sprzed dwóch lat?
Nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, więc nie zrobiłem żadnego screenshota. Ale zobaczę na maila i postaram się czegoś poszukać bo co niektórzy zarzucają mi nieuczciwość. Można mi w tej sprawie zarzucić opieszałość i to dużą, ale na pewno nie brak uczciwości.
Szukam dalej ale znalazłem dyskusję.
No kolego i dlatego było w opisie "powystawowe". Cała rozmowa ze sprzedawcą tego dotyczyła. Może i leżakował sobie gdzieś w magazynie, albo na "wystawie". a po podłączeniu powinien śmigać i nie mieć 35tysięcy godzin pracy. Ja to tak rozumiem. Godziny pracy zostały, dalej jest 35tys godzin i ani jednej dłużej, no chyba że czas który wynikł z tego że się z nimi bujałem.
@Zba72 Na razie mamy opis oferty ze produkt jest używany.
"OKRES GWARANCJI
Nie wiem, najbardziej sugerowałem się nagłówkiem 24msc. Na pewno zmienił z powystawowy na używany po ok 2 tygodniach od wystawienia. Przeczytaj dyskusję. Zarzuciłem mu używany a nie powystawowy. Gdyby był używany to zaprzeczył by, pytając o jakim powystawowym piszę.
O teraz nawet doczytałem że sprzedawca przeprasza za nieścisłość w opisie. To właśnie tłumaczy sytuację. bardziej niż o dyski chodzi o słuszność. Dyski wysypały się o ile pamiętam po 3 dniach. Wczoraj zapytałem sprzedawcę o gwarancję i się zdziwiłem totalną nieuczciwością (wiedzą że sprzedają śmieci).
Gdzie w tej ofercie pisze o tej gwarancji że 12msc dla przedsiębiorców. Nie mogę się tego doszukać. O gwarancji 24msc pisze jedynie w tytule aukcji. I dlaczego dla przedsiębiorców miała by być gwarancja tylko rok. Co to jakiś gorszy sort? U przedsiębiorcy w komputerze zepsuje się szybciej niż u osoby prywatnej czy o co chodzi?....