Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, kupiłem na allegro urządzenie które po odebraniu okazało się zepsute - z urządzenia poszedł dym kilka sekund po pierwszym uruchomieniu - Skontaktowałem się ze sprzedawcą, i dostałem niezbyt zadowalającą odpowiedź że mam zadzwonić do serwisu producenta i z nimi to załatwiać.
Jako kupujący płacąc pełną cenę za nowy i nieużywany produkt spodziewał bym się natychmiastowej wymiany na produkt w stanie takim za jaki zapłaciłem, natomiast sytuacja wygląda tak że czekam już drugi tydzień, aż serwis naprawi urządzenie, zero kontaktu ze strony sprzedającego, nawet głupiego "Przepraszamy za zaistniałą sytuację" nie wysłali - Zdecydowałem się więc na wystawienie kciuka w dół, z opisaniem sytuacji - Co oczywiście zaskutkowało otrzymaniem prośby o usunięcie opinii, w treści której sprzedawca udaje że nie wie o co chodzi. Kilka dni później otrzymałem wiadomość z informacją że firma wstrzyma procedurę reklamacji jeśli "nie ustosunkuję się do wystawionego komentarza".
Co sądzicie o tej sytuacji?
Czy można żądać rozwiązania umowy, jeśli przedmiot trafił do serwisu?
Pozdrawiam.
@-jmw- Może sobie żądać co chce, reklamacje musi rozpatrzeć.
znając życie, mogą mieć wątpliwości co do powodu uszkodzenia urządzenia. Wiem to z doświadczenia bo nie jednemu klientowi udowodniliśmy, ze zostało uszkodzone z winy jego instalacji elektrycznej 😉 Oczywiście nie twierdzę, ze u Ciebie także może tak być. Prosiłbym po prostu na Twoim miejscu o informacje co się dzieje z urządzeniem, ewentualnie warto pytać o dodatkowy kontakt do serwisu lub przełożonego i pytać 😉
Relatywnie nowe mieszkanie, odkąd mieszkamy nic się nie spaliło, na pracy zdalnej non stop pracują 4 komputery i też się nie spaliły - a analogowe ustrojstwo z dmuchawą i grzałką puściło dymek, bo dmuchawa się nie włączyła, co spowodowało natychmiastowe przepalenie grzałki - Teoria o wadliwej instalacji to mi się tutaj raczej nie klei - prędzej marna kontrola jakości u producenta. No ale Jak ktoś chce po złości to można próbować wszystkiego...
@-jmw-jedna rada to rozpocznij dyskusje i opisz całą sytuacje. Zamiast do serwisu mogłeś reklamować z tytułu rękojmi.
@-jmw- sprzedawca nie ma prawa ani żądac rozwiązania umowy, ani żądać usunięcia komentarza.
Zdaje sie że na przebieg naprawy sprzedawca w ogóle nie ma wpływu skoro urządzenie jest u producenta wiec dla mnei "wstrzymanie procedury reklamacyjnej" jest wyssane z palca
Nalezy Ci sie w pełni sprawny przedmiot jaki zakupiłeś .Jeżeli tak sprzedawca napisał w aukcji
W razie problemów ze strony sprzedawcy pamietaj że przysługuje Ci prawo do założenia sprzedającemu dyskusji w której może wypowiedzieć sie allegro. Jesli nie otrzymasz przedmiotu zgodnego z umową bedziesz mógl sie ubiegać o zwrot z Programu Ochrony kupujących.
Chodziło mi o możliwość zwrotu bez podania przyczyny - Wolał bym odzyskać pieniądze i kupić u kogoś kto uczciwie podchodzi do sprawy - szczególnie że urządzenie miało być na konkretny dzień jako prezent, i ten dzień już dawno minął.
@-jmw- Jednym słowem pytasz, czy jest dla Ciebie stworzony jakiś przepis prawa który pomija procedury reklamacji i daje Ci od razu zwrot kasy? 😉 Chyba masz niewłaściwe podejście z tego co można zauważyć.
@-jmw- Zapomnij. Nie możesz oddać bez podania przyczyny zepsutego urządzenia.
@-jmw- nalezało zgłośić usterke z tytułu rękojmi. Wówczas sprzedawca sam aby nie generować dodatkowych kosztów napraw i przesyłek czesto proponuje po prostu zwrot kasy.
Jesli masz już urządzenie w serwisie i rozpoczeła sie naprawa z tytułu gwarancji to nic nie zrobisz. Za gwarancje odpowiada producent nie przedawca.
Jeśli serwis nie usunie usterki ewentualne kolejne zgłoszenie zrób z tytułu rękojmi u sprzedającego. To powinno pójśc szybciej i sprawniej.
@-jmw- Tu masz opisaną reklamację: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@-jmw- Jeśli nie minęło 14 dni od odebrania towaru od sprzedawcy, możesz też odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Proces reklamacji nie powoduje utraty prawa do odstąpienia. Jak najbardziej możesz odstąpić także wtedy, gdy sprzęt jest zepsuty - ktoś wyżej wprowadza Cię w błąd.
@-jmw- Należało reklamować z rękojmi, odpowiada sprzedawca za towar, musi on w ciągu 14 dni odnieś się do tego, teraz to otwórz dyskusję opisz problem, pomoże Ci w tym ALL: https://allegro.pl/dyskusje/nowa Możliwy jest także wniosek (po 14 dniach od zakupu) do POKu:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
I tutaj właśnie był błąd - Po opisaniu problemu sprzedawcy, sprzedawca odpisał:
"Dzień dobry.
Bardzo proszę kontaktować się bezpośrednio z serwisem"
i link do strony internetowej serwisanta... Należało od razu pisać o rękojmi, a tak jestem zdany na łaskę albo niełaskę :(.
@-jmw- Sprzedawca nie ma prawa za Ciebie decydować, czy reklamujesz w serwisie z gwarancji, czy u niego z rękojmi. To Ty decydujesz, nie on.
@-jmw- Niepotrzebnie oddawałeś urządzenie do jakiegoś serwisu, należało reklamować z rękojmi u sprzedawcy i do niego towar odesłać. Przy ewentualnej drugiej reklamacji z rękojmi, gdy rzecz była już naprawiana, masz prawo całkowicie odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy. Absolutnie nie usuwaj komentarza - nie może on też być powodem żadnego wstrzymywania reklamacji. Jeśli sprzedawca nadal będzie Ci stwarzał problem, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i po 24 godzinach poproś tam o pomoc Allegro. Zobaczysz, jak szybko stanie się bardziej ugodowy.
Witamy użytkownika XYZ96🤣
cześć Leszeki1 🤣