Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłem na allegro towar. Od dnia 31.01.22 tj daty zapłaty do dnia planowanej dostawy czyli 02.02.22 ze strony sprzedawcy była cisza. Całkowita. Ostatecznie otworzyłem spór że Sprzedawcą z udziałem allegro który nadal trwa i efektem tego jest to że owszem sprzedawca podał numer listu przewozowego ale towar wysłał dziś tj 11.02.2022. pytania do allegro:
1)jaki to rodzaj standardu że sprzedawca nie ma zobowiązania wysyłki po zaksięgowaniu zapłaty? I wysyła towar dopiero w obliczu zagrożenia blokady pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących?
2)jaka mam pewność że otrzymam po 11 dniach (14kalendarzowych - wg aukcji max czas dostawy 3dni) towar zgodny z opisem ?
3)jeśli podjąłem decyzję że chce zrezygnować z tego zakupu, bo w mojej ocenie ten sprzedawca nie jest zbyt uczciwy - a opieram to na fakcie że na żadne moje pytanie nie odpowiedział, czy mogę odmówić przesyłki i jej nie przyjmować?
@Neo__Mc Przykro mi, że tyle czekasz za swoim zamówieniem. Nałożyliśmy na konto sprzedającego ograniczenia. Jeśli nie chcesz przyjmować przesyłki, to prześlij sprzedającemu swoje odstąpienie od umowy.
Droga Pani Moderator.
Sprzedawca w mojej ocenie świadomie nadaje przesyłkę w ostatnim dniu przed weekendem abym nie mógł zmieścić się w terminie 14o dniowym odstąpienia od umowy. Poza tym bo byc może tego nie wiem lub się mylę - czy umowa zawarta na odległość i odstąpienie od niej (które złożyłbym przez otwarty spór ze Sprzedawcą) a w konsekwencji brak odbioru przesylki - planowana dostawa w poniedzialek - obowiązuje w swym zastosowaniu w taki sam sposób dla osób fizycznych jak dla firm?
Na odstąpienie masz 14 dni od chwili odbioru i 14 dni na odesłanie.
@Neo__Mc
Sprzedawca w mojej ocenie świadomie nadaje przesyłkę w ostatnim dniu przed weekendem abym nie mógł zmieścić się w terminie 14o dniowym odstąpienia od umowy.
W mojej ocenie wysuwasz zbyt daleko idące wnioski - prawdopodobnie wynikające z Twojej niepełnej wiedzy na temat Twoich praw.
Konsumenckie prawo do odstąpienia od Umowy (z Art. 27 UoPK) określa 14-dniowy termin na złożenie oświadczenia liczony od daty wydania rzeczy konsumentowi.
odstąpienie od niej (które złożyłbym [...] a w konsekwencji brak odbioru przesylki
Art. 34 p1 Ustawy o Prawach Konsumenta :
"Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz."
Aby rzecz zwrócić - należy najpierw wejść w jej posiadanie (nieodbierając przesyłki - w posiadanie jej nie wejdziesz)
Słusznie A3dam, masz rację.
Dziękuję za zwrócenie mi uwagi - trochę za dużo w tej mojej sytuacji zdarzeń zbiega się na datę 14.02 tj 14 dni od zakupu.
Dziękuję za sprostowanie mojego błędnego podejścia. 😉
@Neo__Mc
czy umowa zawarta na odległość i odstąpienie od niej [...] - obowiązuje w swym zastosowaniu w taki sam sposób dla osób fizycznych jak dla firm?
Art. 38a. UoPK
Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym [4 - przypis mój] rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sprzedawca ewidentnie zawalił . Nie tak wyglądają standardy ,pewności nie masz ale zawsze po dostawie możesz reklamować towar i zwrócić na koszt sprzedawcy jak nie będzie zgodności z opisem .Możesz anulować zakup a sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu kosztów.
1 sprzedawca powinien nadać zgodnie z umową ale ustawowo ma max 30 dni po przekroczniu tego terminu możesz odstąpić od umowy 🙂
2 nie masz ale zawsze możesz reklamować jak będzie coś nie tak 🙂
3 to po co walczyłeś żeby teraz nie przyjmować paczki ? pokryjesz koszty wysyłki w obydwie strony a jak odstąpisz ( zakup od firmy ) to po kryjesz koszt powrotu paczki 🙂
A tę planowaną wysyłkę i dostawę to sprawdzałeś tak jak sprzedający podał czy to co Allegro podaje ? Bo to są 2 różne rzeczy. Do tego, mnie kupiłeś na Allegro tylko za pośrednictwem Allegro towar od niezależnego sprzedawcy który wystawia swoje towary dzięki tej platformie. . Warto o tym też wiedzieć .
Monitoruje to wg śledzenia inpostu - na szczęście podawane są tu dość precyzyjne czasy statusów.
Ja sie nie pytam co inpost i Allegro podaje. Ja sie pytam jaki czas wysyłki towaru zadeklarował sprzedawca . Tego pewnie też nie czytałeś ?
Sprzedawca deklarował max 3 dni na dostawę.
Czy na wysyłkę ? I czy to sprzedawca deklarował ? Czy Allegro sie wtrąciło i po raz kolejny błędnie poinformowało kupującego że takie są czasy dostawy ?
To czas wskazany w ofercie na allegro. Po upływie tego terminu i otwarciu przeze mnie sporu sprzedawca w odpowiedzi utworzył list przewozowy i podał go (03.02.2022) przesyłka nadana został jednak dopiero dziś tj 11.02.2022
Może uproszczę żeby nie dyskutować w nieskończoność o oczywistych rzeczach. TAK termin planowanej dostawy wyliczany przez Allegro i TAK ten wskazywany przez sprzedawcę był przeze mnie brany pod uwagę. W obu przypadkach nie przekraczał max 3 dni na pewno zaś nie 15dni jeśli literalnie potraktujemy termin do złożenia zamówienia zapłaty do dostawy bo w ofercie o takim terminie sprzedawca nie informował. A wracając do moich pytań do niego kierowanych co się dzieje z zakupionym towarem - na żadne z pytań nie odpowiedział.
@Neo__Mc może uczy się od właściciela portalu Allegro? To tylko wybrane 3 komentarze z kilku z 2 dni tylko, dotyczących opóźnień dostawy, pozostałe dotyczą m.in. braku w ogóle zrealizowania zamówienia.
"sprzedawca opóźnia się z wysyłką..."
"Obsługa klienta-tragedia.Żenujący poziom, niekompetentni ludzie, którzy ewidentnie nie potrafią sprostać oczekiwaniom klientów. Poprosiłam o szybszą wysyłkę-nie udało mi się przez kilka dni uzyskać informacji, kiedy paczka zostanie nadana (która finalnie przyszła z opóźnieniem). Czytałam tylko wiadomości,że termin wysyłki jeszcze nie minął. Nie polecam. Wielce dbacie,żeby inni sprzedający wywiązywali się z terminów i byli frontem do klienta, a sami nie reprezentujecie swoją postawą zupełnie nic."
"Niedotrzymany termin dostawy z zamieszczonej oferty który spowodował reperkusje u kupującego, brak jakiejkolwiek informacji ze strony sprzedawcy w tym temacie."
@ko_alka a co zrobicie z tym sprzedawcą, co codziennie ma kilka negatywów dotyczących czasu wysyłki? 😄