Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Produkt: Karma dla psa
Sprzedawca wysłał nie ten produkt co trzeba. Po jego zwrocie przez inPost (zdjęcie oryginalnie zapakowanego produktu przed wysyłką załączone w dyskusji), sprzedawca twierdzi, że produkt otworzyłam nożyczkami i załącza swoje zdjęcie uszkodzonego towaru.
Co w takiej sytuacji?
Nie jesteśmy w stanie tego rozstrzygnąć. Sprzedawca ma prawo pomniejszyć zwrot jeżeli odbiorca zmniejszył jego wartość. Pewnie jeżeli otworzysz dyskusje i skorzystasz z POKu to otrzymasz wszystkie pieniądze od allegro.
Czy w POK powinnam skorzystać z opcji "towar niezgodny z opisem" czy "nie otrzymałam zwrotu" ?
@ninapiko Niezgodny z opisem.
ninapiko drochę mało napisałaś . Jeśli chodzi o otwarte opakowanie sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zwrotu z tego powodu . W dyskusji poproś pracownika o pomoc , wyjaśni sprzedawcy jakie masz prawa .
Produktem jest karma dla psa
@ninapiko uszkodzone czy otwarte ? bo to dwie różne sprawy !
Karma dla psa, więc otwarte i jednocześnie uszkodzone - tak napisał sprzedawca
@ninapiko a otwierałaś ? bo jeśli nie to nie ma podstaw do nie przyjęcia towaru i wymiany na poprawny 🙂
nie otworzyłam naprawdę! mój pies nie może tej karmy jeść... ale sprzedający zrobił swoje zdjęcie na którym jest karma otwarta - równie dobrze podczas rozpakowywania sobie mogli uszkodzić albo kurier rzucić paczką i pękło
@ninapiko Tak niestety postępują niektórzy sprzedawcy. Były tu już opisywane przypadki, gdy sprzedawca w Dyskusji wklejał zdjęcia innego produktu, tak samo wyglądającego, niby uszkodzonego przez kupującego lub w transporcie. Kupujący finalnie otrzymał rekompensatę z POK. Działaj, nie daj się oszukać.
dziękuję bardzo za otuchę... idzie się czasem załamać i mam nauczkę, żeby robić cała dokumentację przesyłek od zdjęć po może filmiki relacjonujące otwieranie paczki i pakowanie ich z powrotem do odesłania 😞
@ninapiko Tak, przy zakupach wysyłkowych to już dochodzi do paranoi, wszystko trzeba filmować, fotografować, świadków szukać 🙂 Najlepiej jest kupować normalnie, w zwykłym sklepie - wtedy nie ma tego wariactwa, a często jest taniej.
@ninapiko Dokładnie tak, bo czasem wychodzi, ze nie jest winny ani sprzedawca ani kupujący, firma kurierska. Każdy mając swój dowód stanu przesyłki może reklamować i się starać o pokrycie kosztów uszkodzenia od firmy kurierskiej.
@ninapiko, widzę, że poprosiłaś w Dyskusji o wypowiedzenie się pracownika Allegro. Proszę Cię o chwilę cierpliwości. Mam nadzieję, że uda Wam się dojść do porozumienia.
@ninapiko To nie był zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja z powodu niezgodności z opisem, a w takiej sytuacji sprzedawca nie ma prawa Ci niczego potrącać przy zwrocie całej wpłaty. Poza tym musi też zwrócić koszt odesłania. Może też wymienić produkt na zgodny z opisem, ale na własny koszt, oddając Ci też koszt odesłania. W Dyskusji proś o pomoc pracownika Allegro za każdym razem po odpowiedzi sprzedawcy. Nie zamykaj Dyskusji. Jeżeli sprawa nie zostanie mimo to załatwiona, wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia To powinno postawić na baczność sprzedawcę i Allegro.
@ninapiko dobrze że zrobiłaś zdjęcie oryginalnie zapakowanego przedmiotu przed odesłaniem [edycja] (czyt. drobny przedsiębiorca z branży handlowej) myślał że cię wyroluje , a tymczasem to on się wkopał . zrób jak ci radzi xyz96 i złóż wniosek o rekompensatę z programu ochrony kupujących i wystaw właściwy komentarz do transakcji . ostrzeżesz innych [edycja] (czyt. drobnym przedsiębiorcą z branży handlowej) .