anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

szukam archiwum z grudnia 2019 r., gdzie znajdę sprzedawcę.

tosiach79
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie reklamacji zepsutego sprzętu. A mianowicie... szukam sprzedającego którego nie mogę odszukać po komentarzach które są niestety nie widoczne, a one pomogły by mi namierzyć sprzedającego. Chodzi mi o zakup na raty z grudnia 2019 r. , a była to szczoteczka soniczna firmy PHILIPS za około 750zł. Dodam że był to zakup na raty. Chciałbym się skontaktować ze sprzedającym i otrzymać od niego informacje w jaki sposób i gdzie mogę złożyć reklamację gdyż przedmiot przestał działać po niespełna pół roku użytkowania. Z poważaniem.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

Reklamację składasz na adres do reklamacji podany w ofercie lub na adres firmy. Nie masz danych kontaktowych w mailu od Allegro? Nie korzystaj przy reklamacji z żadnych gwarancji, powołuj się na 2-letnią ustawową i obowiązkową dla firm rękojmię - to znacznie bardziej korzystne w wielu przypadkach. Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK. Jeśli nie masz nic, żadnego adresu, maila do sprzedawcy, napisz do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=e9a08961-adcb-41a5-8cd9-142dd478e1fc&subjectId=d728d057-e...

oznacz moderatorów

tosiach79
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziękuję za wszelką informację. Jednak mam pytanie odnoście tej rekpjmy...jak z tego skorzystać i gdzie to zgłosić taki sposób rozwiązania problemu. Chce jeszcze raz zaznaczyć że byl to zakup na raty i nie mam paragonu (prawdopodobnie się gdzieś zgubił lub wyrzucony został) był to zakup na prezent świąteczny. Czy nadal jest szansa reklamacji? 

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@tosiach79 dla ułatwienia:

Prawo konsumenckie - definicje

Konsument

Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca

Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 33 § 1 KC, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

Niezgodność przedmiotu z umową

Wada towaru, czyli jego niezgodność z umową, to nie tylko uszkodzenia przedmiotu, o którym Sprzedający nie wspomniał w opisie oferty. To również brak cech lub właściwości, które dana rzecz powinna posiadać lub o których zapewniał Sprzedawca.

W szczególności towar uznawany jest za niezgodny z umową (wadliwy), jeśli:

  • nie posiada właściwości, jakie powinny cechować towar danego rodzaju,
  • nie odpowiada on opisowi umieszczonemu w ofercie przez Sprzedającego,
  • został nieprawidłowo zamontowany lub uruchomiony przez sprzedającego lub według instrukcji, którą Kupujący od niego otrzymał.

W przypadku otrzymania towaru niezgodnego z umową, masz prawo złożyć reklamację. Możesz powołać się na rękojmię lub gwarancję, jeśli została ona udzielona. W ramach rękojmi możesz żądać naprawy, wymiany towaru na wolny od wady, obniżenia ceny. Możesz nawet żądać zwrotu środków (o ile wada jest istotna) - chyba, że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni rzecz niezgodną na wolną od wad lub usunie tę niezgodność (ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wcześniej wymieniany lub naprawiany).

Rękojmia

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności, gdy towar nie ma właściwości, które powinien posiadać lub o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, czy też nie nadaje się do celu, o którym kupujący został poinformowany. Ponadto z wadą fizyczną mamy do czynienia, gdy rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym lub w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia przez sprzedawcę lub przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy.

Sprzedawca jest również odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa.

Umowa na odległość

Jest to umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Odstąpienie od umowy

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014, kupujący ma 14 dni od daty otrzymania towaru na przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a jeśli sprzedający nie poinformował o prawie do odstąpienia – 12 miesięcy.

Zwrot przedmiotu przez konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty przesłania oświadczenia, podobnie jak zwrot środków przez Sprzedającego. Sprzedający może jednak wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Umowa jest uważana za niezawartą, a konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Wada fizyczna

Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

  • nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
  • nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
  • nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
  • została kupującemu wydana w stanie niezupełnym;
  • jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoby, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent;
  • rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy.
Wada prawna

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@tosiach79 Piszesz normalne pismo reklamacyjne do sprzedającego - data zakupu, swoje dane, dane firmy, nazwa towaru, ujawnione wady i swoje żądania - naprawa, wymiana, zwrot wpłaty. Na zwrot wpłaty sprzedawca nie musi się godzić przy pierwszej reklamacji, może towar wymienić lub naprawić, ale na własny koszt, pokrywa także koszty wysyłek do reklamacji. Gdyby wada powstała po raz drugi, wtedy można żądać zwrotu wpłaty. W piśmie zaznacz, że to reklamacja na podstawie rękojmi. Paragon nie jest potrzebny, możesz do pisma dołączyć jakikolwiek dowód zakupu - wydruk aukcji, dowód wpłaty, mail od Allegro o zakupie itp.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów