Telefon na raty, zwrot z tytułu rekojmi

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry, mam pewien problem.
Otóż ponad dwa miesiące temu dokonałem zakupu telefonu na raty poprzez opcje rat na Allegro, w opisie telefonu była informacja odnosnie stanu telefonu - „nowy”/kondycja baterii 100%, brałem pod uwagę to, ze takie telefony z nadwyżek magazynowych nie zawsze są w pełni nowe, ale użytkując mój wydawało mi się ze wszystko jest w porządku. Do czasu aż w pewnym momencie bateria zaczęła dosłownie znikać i jej kondycja spadła do 89%, napisałem post na grupie tematycznej związanej z Iphonami i dostałem odpowiedz, ze na 99% bateria była „podbita” poprzez specjalny programator, dzięki któremu parametry zostały tymczasowo „podbite”. Moje pytanie brzmi, jeśli wystosuje pismo o zwrot z tytułu rekojmi, to sklep zwróci pieniądze na moje konto i będę miał nadal raty do spłacania, czy zwrot nastąpi w strone banku, który udzielił pożyczki? Z góry dziekuje za odpowiedzi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:99072780 Jeśli zgłosisz reklamację z rękojmi, sprzedawca nie musi od razu zwracać wpłaty, może telefon naprawić lub wymienić, a wtedy raty nadal będą do spłacenia. Gdyby nawet sprzedawca zwrócił wpłatę, to nie trafi ona na Twoje konto, tylko do banku. Otrzymałbyś w takiej sytuacji powiadomienie e-mail od Allegro o zwrocie wpłaty. Wtedy mógłbyś skontaktować się z bankiem i rozwiązać umowę kredytową. Jeśli to raty Od.nowa nie trzeba rozwiązywać umowy, zwracana kwota zasili Twój limit odnawialny, który będzie do wykorzystania na kolejne zakupy.
Dopiero przy drugiej reklamacji z rękojmi, gdy sprzęt już raz był naprawiany lub wymieniany, a wada jest istotna, sprzedawca musi zwrócić wpłatę. Jeżeli będziesz miał problem z reklamacją, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o pomoc pracownika Allegro.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziekuje za odpowiedz, wiec wystosuje do sprzedawcy pismo odnosnie zwrotu, pytanie czy ma to być mailowo?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
jakiego zwrotu? Chyba pismo reklamacyjne wystosujesz, tak, może być mailem. Przy pierwszej reklamacji sprzedawca nie musi oddawać pieniędzy - wszystko masz napisane wyżej.
Zwrot konsumencki po dwóch miesiącach już Ci nie przysługuje.
Co innego zwrot w ciągu 14 dni, a co innego reklamacja.
Tu poczytaj; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/zwrot-i-reklamacja-to...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Chodziło mi o reklamacje, zrozumiałem treść pierwszej wiadomości ale pomyliłem teraz słowo tylko, dzięki za odpowiedz
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość