Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, po 17 latach bytności na Allegro w końcu mam problem ze sprzedającym. Kupiłem telewizor na Allegro, przywiózł go kurier. Opakowanie było całe ( nigdzie nie rozerwane ). Rozpakowałem telewizor,( nadmieniam, że kupiłem taki sam 3 miesiące wcześniej na Allegro i nie było problemu - ten kupiłem dla rodziców ) i okazało się, że jest popękany. Zgłosiłem sprzedającemu problem, wysłałem zdjęcia uszkodzenia telewizora, Wygenerowałem zwrot i odesłałem w tym samym dniu. Teraz sprzedawca robi problemy, chce np. protokołu uszkodzenia podpisanego przez kuriera. Problem zgłosiłem jako TOWAR USZKODZONY - OPAKOWANIE CAŁE . Opakowanie było całe, jak się potem przyglądnąłem, to jeden róg opakowania był lekko zagięty ( skąd miałem wiedzieć, że muszę spisywać protokół jak nic nie widziałem - opakowanie przecież było całe , nigdzie nie rozerwane ) Nie czuję się winny a sprzedawca utrudnia zakończenie sprawy. Proszę, głownie Allegro o pozytywne zakończenie sprawy ( zwrot pieniędzy lub dostarczenie telewizora nieuszkodzonego) Pozdrawiam Robert
@zevaco ma rację zrobiłeś podstawowy błąd, było spisać protokół i wtedy odesłać na reklamację, a tak pozbawiłeś sprzedawcę możliwości dochodzenia odszkodowania 😞
tu masz interpretację sądu http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...
Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
Powód zgłoszenia reklamacji był :
Jak już pisałem wcześniej:
Witam, po 17 latach bytności na Allegro w końcu mam problem ze sprzedającym. Kupiłem telewizor na Allegro, przywiózł go kurier. Opakowanie było całe ( nigdzie nie rozerwane ). Rozpakowałem telewizor,( nadmieniam, że kupiłem taki sam 3 miesiące wcześniej na Allegro i nie było problemu - ten kupiłem dla rodziców ) i okazało się, że jest popękany. Zgłosiłem sprzedającemu problem, wysłałem zdjęcia uszkodzenia telewizora, Wygenerowałem zwrot i odesłałem w tym samym dniu. Teraz sprzedawca robi problemy, chce np. protokołu uszkodzenia podpisanego przez kuriera. Problem zgłosiłem jako TOWAR USZKODZONY - OPAKOWANIE CAŁE . Opakowanie było całe, jak się potem przyglądnąłem, to jeden róg opakowania był lekko zagięty ( skąd miałem wiedzieć, że muszę spisywać protokół jak nic nie widziałem - opakowanie przecież było całe , nigdzie nie rozerwane ) Nie czuję się winny a sprzedawca utrudnia zakończenie sprawy. Proszę, głownie Allegro o pozytywne zakończenie sprawy ( zwrot pieniędzy lub dostarczenie telewizora nieuszkodzonego) Pozdrawiam Robert-----------------------teraz sprzedawca odpowiada, że nie może uznać z powodu rozpakowania nóżek czy kabla --------------- Kupiłem taki sam telewizor wcześniej dlatego wiedziałem, że trzeba telewizor po wyciągnięciu z pudła położyć na łóżku tyłem w celu zamontowania kabla itd - po zamontowaniu nóżek razem z ojcem przeniosłem na komodę telewizor i dopiero teraz zauważyłem uszkodzenie matrycy. ------oto zakup takiego samego wczesniej :
Twój zakup: opłacony z dnia 2 marca 2022 Telewizor SAMSUNG UE55TU7022K SmartTV WiFi 4K (11514109584) 1899,00 zł
oraz ten teraz z uszkodzeniem - to ten sam model - dlatego rozpakowałem nóżki, kabel pilota - a sprzedawca nie chce uznać reklamacji dlatego że rozpakowałem nóżki, kanel
| ||
| ||
Kiedy kupiłeś drugi telewizor? Ile czasu minęło od dostawy?
kiedyś ktoś kupił telewizor, po kilku miesiącach kot mu go strącił, więc kupił drugi taki sam i powiedział że ten drugi przyszedł uszkodzony...tak było onegdaj
@katarzynab1712 nie my tu od wydawania wyroków 😀 tylko od snucia domysłów 🤣
@katarzynab1712 Sprzedający powinien mieć numery seryjne każdego telewizora który wysyła - nie powinno być problemów z weryfikacją.
Ten uszkodzony nie był podłączony do prądu, skonfigurowany - dlatego ciężko komentować podmianę - po prostu kupiłem taki sam rodzicom - bo jest wystarczający
Ten uszkodzony nie był skonfigurowany, podłączony do prądu - pozdrawiam
Odesłany, uszkodzony nie był włączony jeszcze do prądu a co za tym idzie skonfigurowany - ten kupiłem rodzicom, bo wydaje mi się o.k. Mam dwa koty ale ten kupiony wcześniej wisi dalej na ścianie - na stron na komodzie. Pozdrawiam
@Client:44052296 Chyba kupił jeden dobry a drugi potem utrącony.
Ten uszkodzony nie był podłączony do prądu, skonfigurowany, są numery fabryczne przecież - dlatego ciężko komentować podmianę - po prostu kupiłem taki sam rodzicom - bo jest wystarczający - Pozdrawiam
Uszkodzony kupiłem rodzicom, nie podmieniłem go jeśli już mi się to podnosi. W Marcu kupiłem taki sam jak teraz, bo uważam że jest o.k. - zresztą jak nie był odpalony do prądu - to jak mógł być podmieniony?
@zevaco Odpowiadasz tu w większości sprzedającym i zapędzą ciebie w kozi rój, otwórz dyskusje, warto także było wcześniej przez odesłaniem się zapoznać z regułami, w dyskusji napisz tak tu napisałeś że zwrot bo uszkodzony a więc można podciągnąć pod reklamację i z tytułu rękojmi.
@LEW433 A Ty jak zwykle nie czytasz całego wątku ani nawet dokładnie tego co napisał kupujący. Dyskusja już jest otwarta od 13.06.
@zevaco Spisania protokołu szkody z kurierem rzeczywiście nie masz obowiązku ale protokół to dowód, że produkt przyjechał do Ciebie uszkodzony. W tej chwili sprzedawca ma tylko Twoje słowo więc bez problemu może taką reklamację odrzucić i napisać, że telewizor został uszkodzony po odebraniu paczki od kuriera. Ty czujesz się oszukany ale chcesz żeby sprzedawca oddał pieniądze lub wysłał nowy produkt na swój koszt? On nie będzie w takim przypadku pokrzywdzony? Zarówno sprzedawca jak i kupujący mają swoje obowiązki i wypadało by je wypełniać.
@ares_ Błędem było odesłanie bez porozumienia ze sprzedającym, masz rację przeoczyłem 😎, właściwie to po co ten wątek?
Odesłany, uszkodzony nie był włączony jeszcze do prądu a co za tym idzie skonfigurowany - ten kupiłem rodzicom, bo wydaje mi się o.k. Mam dwa koty ale ten kupiony wcześniej wisi dalej na ścianie - na stron na komodzie. Pozdrawiam ps. W marcu kupiłem taki sam, ten teraz.
@zevaco Spokojnie, zbadałeś towar niezwłocznie, czyli po włączeniu. Sprzętów elektronicznych (i np. betoniarki) nie da się kompletnie zweryfikować podczas odbioru. Pamiętaj też że roszczenia wobec przewoźnika z tytułu prawa przewozowego może mieć sprzedający, który przewoźnika opłacił. Ty masz wobec sprzedającego roszczenia z tytułu KC i dalej jeszcze idącej ustawy o prawach konsumenta.
Nie czujesz się bić ze sprzedawcą samodzielnie: spór przez Allegro i POK lub poiwatowy rzecznik konsumenta za darmo.
Witam, nawet nie był włączony, skonfigurowany. Pozdrawiam