anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Termin dostawy - kto odpowiada

Jakub1406
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

zamowilem wczoraj produkt, który pilnie potrzebowałem tego samego dnia. Zaznaczyłem dostawę tego samego dnia, za która zapłaciłem ekstra. Towar nie został dostarczony wczoraj, przyjechał dopiero dziś. 
pytanie: do kogo mam zgłosić reklamacje? Do sprzedającego czy bezpośrednio do firmy kurierskiej? W moim rozumieniu powinienem kontaktować się ze sprzedającym (to on daje w ofercie dostawę tego samego dnia). Natomiast sprzedający twierdzi, ze mam złożyć reklamacje do firmy kurierskiej i umywa rece.

zaznaczam, ze oprócz tego, iż wybór dostawcy był spowodowany nie cena, tylko terminem dostawy, to dodatkowo zapłaciłem za dostawę tego samego dnia.

z góry dzięki za pomoc.

 

pozdrawiam

Jakub

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Jakub1406 taką reklamację powinieneś kierować do firmy kurierskiej. Sprzedawca nie ma wpływu na realizację dostawy. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Jakub1406
#8 Zapaleniec#

Ale jak to technicznie zrobić w Allegro? Bo nie widzę takiej opcji, jak "reklamacja do firmy kurierskiej". Miało być dostarczone do Allegro One Box, ale nie wiem jak złożyć taką reklamację.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Jakub1406 reklamację złożysz tutaj.

   Wiktoria
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@w_kiwi  Absolutnie nie akceptuję takiego podejścia do klienta.  Kupujący nie jest klientem firmy kurierskiej, nie ma z nimi żadnych umów, powiązań, często nawet nie wie która firma kurierska dostarczyła przesyłkę.

Na jakiej więc podstawie miałby składać reklamację firmie kurierskiej?

To Allegro organizuje sprzedaż i dostawy, to Allegro ma jakieś umowy z firmami kurierskimi.

Powinna być opcja złożenia skargi na dostawcę na stronie zakupów i możliwość rozpoczęcia formalnej dyskusji, tak samo jak ze sprzedającym.

Propozycja składania reklamacji do firmy kurierskiej przez klienta Allegro jest po prostu spychologią  z waszej strony. Prowizję z kosztu dostawy chętnie bierzecie, ale zero odpowiedzialności za realizację.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@br. sprzedawca w tym wypadku wywiązał się ze swojego obowiązku i nadał przesyłkę w terminie. Tutaj znajdziesz informacje na temat składania reklamacji przez kupującego. Tam jednym z powodów jest właśnie "Możesz reklamować usługę, jeśli: nie wykonamy usługi w terminie". Allegro One to nasza usługa, dlatego reklamacje kieruj bezpośrednio do nas. Oczywiście, gdyby to był inny przewoźnik lub kupujący nie wiedziałby do kogo ma kierować reklamację, chętnie pomożemy. 🙂

   Wiktoria
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma znaczenia czy nadal czy nie, zobowiązał się w swojej ofercie i on odpowiada za to czy towar dotrze czy nie, A jak to jest wasza usługa i wasz przewoźnik to tym bardziej, jesteście stroną a więc odpowiadacie skoro tak bardzo chcecie.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@w_kiwi  Dziękuję za linki, za szkolenie ale nie to jest przedmiotem rozmowy.  Tutaj nie chodzi o Allegro One lecz o dowolnych innych przewoźników. Rozumiem że nie chcecie odpowiadać za terminowość dostaw przez kurierów i popieracie zakupy  bez pośrednictwa Allegro?

Bo taki wniosek nasuwa się po instrukcji jak składać reklamacje,  albo inaczej: jak pozbyć się problemu z terminowością dostaw ale brać pieniądze za dostawy?

Pretendujecie do nagrody Nobla z ekonomii.

oznacz moderatorów

Jakub1406
#8 Zapaleniec#

Miał w ofercie: "zamówisz do 10:00, dostawa tego samego dnia". Zapłąciłem za tą usługę. Nie mam zamiaru teraz dochodzić jaką firmą kurierską wysyłał sprzedający i prosić ich o zwrot kosztów. Ja nie powinienem być stroną w tej sprawie. Nie dostałem towaruy zgodnie z umową - to sprzedający powinien rozwiązać ten probelm (reklamować w firmie kurierskiej, uzyskać zwrot kosztó doastawy, zwrócić kupującemu za niewykonaną usługę zgodnie z ofertą)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Jakub1406 I słusznie, nie daj się wciągać w żadne reklamacje, za ofertę odpowiada sprzedajacy, a że Allegro jakoś mu ją zmienia to także jego sprawa.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Jakub1406 Jak zakup od firmy nie masz obowiązku a nawet nie rób tego, za zakup do chwili odbioru odpowiada sprzedający i tam kieruj reklamację, Po co Ci kłopoty.

oznacz moderatorów

Jakub1406
#8 Zapaleniec#

Dlatego założyłem dyskusję na allegro. Oczekuję po prostu zwrotu kosztó dostawy, za które zapłąciłem. A sprzedający niech sam dochodzi zwrotu od firmy kurierskiej.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Zgodnie z regulaminem Allegro One operator ma dwa dni robocze na doręczenie przesyłki z dostawą tego samego dnia  (same day). Tak więc niestety twoja paczka została doręczona terminowo i praktycznie nie masz szans na jakieś odszkodowanie.

 

Fragment regulaminu

 

“Same Day” (“Dostawa Dzisiaj”) - Usługa świadczona z deklarowanym terminem doręczenia Paczki pocztowej kierowanej do Automatu Paczkowego lub Przesyłki kurierskiej w tym samym dniu roboczym, w którym Przesyłka została nadana (gwarantowany termin doręczenia wynosi dwa Dni robocze);

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pecela  Przynajmniej jedna sensowna odpowiedź.

Pieknie, dostawa dzisiaj czyli za dwa dni....  Kolejny pomysł reklamowy mający za cel zniechęcić klientów do kolejnych zakupów. Bo jeśli raz się klient sparzy...

To tak bywa jak zarządzający usiłuje administracyjnie wymusić rygor i posłuszeństwo podwładnych, użytkowników w/g swego widzimisię. Wszyscy  udają że jest Ok a mamy to co mamy. Zupełnie jak u Putina.

Zamówiłem zakup.   W ofercie było że przyjdzie za 9 dni. Nie jest pilne więc kupiłem. Przedmiot przyszedł wczoraj czyli po prostu nastepnego dnia, tak jak zazwyczaj.

Mnie akurat to wszystko jedno, ale ilu kupujących zniechęca taki zapis "dostawa za 9 dni" ?

A to jest właśnie efekt wymuszeń i prób dostosowania się sprzedających. Bez sensu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Jakub1406 odpowiada sprzedawca ale nie jest to jego wina o ile nadął poprawnie w zadeklarowanym czasie, ale pamiętaj że podana dostawa to przewidywana, sprawdź regulamin bo każdy ma że 2 dni ( pocztex24, paczkomat, onekurier w ten sam dzień ) taki chwyt marketingowy 😞

Jeśli zakup od firmy a towar doszedł z opóźnieniem, możesz odstąpić od umowy i poprosić o złożenie przez sprzedawcę reklamacji ale na nic nie licz 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Jakub1406
#8 Zapaleniec#

No więc jeżeli nie odpowiada sprzedający (a w ogłoszeniu daje taką opcję, za którą dodatkowo zapłąciłem), to jako konsument czuję się oszukany. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Jakub1406 gdzie napisałem że nie odpowiada ??? Odpowiada ale to jest bardziej skomplikowane bo czas przewidywany dostawy wpisuje allegro i wprowadza w błąd pisze że będzie jutro gdzie przewoźnik ma w regulaminie dostawę 2 dni 😞 

Masz prawo być oszukany ale to tak nie do końca wina sprzedawcy, zaznaczę o ile nadał w zadeklarowanym czasie bo tylko za to może odpowiadać 🙂

Ja np. nie udostępniam problematycznych przewoźników ale do czasu bo allegro od nas wymaga dodawania kolejnych na siłę, i nie mamy wyjścia 😞 A potem allegro umywa ręce a my świecimy oczami przed Tobą w takich sytuacjach 😞

Czy przypadkiem nie miałeś one kurier allegro ( to ich nowa usługa nie do końca dopracowana )

________
Κώστας
oznacz moderatorów