anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Termin usunięcia wad towaru od momentu otwarcia sporu.

viktor_w
#8 Zapaleniec

Witam! Sprzedawca rozwiązał problem 41 dni od złożenia wniosku. Przez cały ten czas nie mogłem używać produktu. Teraz prosi o zamknięcie dyskusji. Czy to normalne?

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

KOGIEL_T
#20 Guru ⭐⭐

@viktor_w  jeśli rozwiązał problem, to chyba normalne, że prosi o zamkniecie dyskusji 🤔

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@KOGIEL_T  Chcesz powiedzieć 41 dni-czy to normalne, że sprzedawca rozwiązuje problem?

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#20 Guru ⭐⭐

@viktor_w  niestety nie wiemy jakiej to natury problem, więc trudno się ustosunkować, bo czasem można coś załatwić w 10 minut, a czasem trzeba dwa miesiące, nie zmienia to faktu, że jeśli problem został rozwiązany, to dyskusję należy zamknąć, a tak btw to Basia już Ci napisała jak wygląda to prawnie

oznacz moderatorów

RaBarbar_ka
Moderatorka
Moderatorka

@viktor_w zgodnie z prawem, sprzedający powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania - czyli wydać decyzję reklamacyjną. W przypadku czasu na realizację roszczenia, nie ma podanego konkretnego terminu - sprzedawca powinien dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową.

   Basia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@RaBarbar_ka Jest zrozumiałe. Wdzięczność. Sprzedawca działał świadomie. Odmówił roszczenia. A potem stworzył nowe. Dzięki temu układał się w wyznaczonych 14 dniach.

Pole 2. takiej odmowy poprosiłem o zwrot pieniędzy. Ale sprzedawca uparcie ignorował moje prośby i obawy.
Wszystko jasne. Rozumiem, że Allegro samo zamknie dyskusję?

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

Czekam na odpowiedź od Centrum Konsumenckiego. Zastanawiam się jednak, czy 41 dni można zignorować kupującego.

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! Miłego dnia!

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@viktor_w 
Ustawa mówi tylko, że sprzedawca powinien doprowadzić produkt do zgodności z umową w rozsądnym terminie, bez zbędnej zwłoki. Nigdzie zaś nie ma definicji co to jest ten "rozsądny termin". I teraz jak np sprzedawca musiał sprowadzić części (lub cały produkt) z zagranicy, to 41 dni nie jest aż tak nierealnym terminem. Innym powodem może być konieczność znalezienia serwisu, który naprawi usterkę (ustawa mówi, że naprawy ma dokonać sprzedawca, ale często ci po prostu się na tym nie znają i szukają kogoś, komu mogą to zlecić, przy czym nie musi to być autoryzowany serwis producenta) i potem czekanie na naprawę. Możliwości jest wiele.

Natomiast na podjęcie decyzji o tym sprzedawca zgadza się z roszczeniem kupującego, sprzedawca ma 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. 

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@pecela Czy dobrze zrozumiałem, że można było czekać rok? Sprzedawca stworzył u siebie roszczenie, a następnie odpowiedział na nie-nie może być zaspokojony. Sam wymyśliłem powody. Stworzył 4 takie roszczenia. Na 3 Sam odpowiedział....

Dobra!Zdałem sobie sprawę, że konsument nie ma ochrony w tym przypadku!
Dzięki za odpowiedź!

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#15 Entuzjasta

@viktor_w teraz daje ci przykład od kupującego : )  zgłosił zwrot miał na to 14 dni, teraz czekam ponad miesiąc na to żeby to zwrócił.. niestety też nie ma tego unormowanego w prawie mogę mu odliczyć jedynie za korzystanie z produktu przez ten czas.. aczkolwiek grozi to negatywem z jego strony... więc myślę, że sprzedający miał problem może z rozwiązaniem twojego problemu 

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@sklep_solpio Allegro mnie zablokuje za to, że nie zamykam dyskusji?

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@pecela 
Moim zadaniem po długich opóźnieniach było już odzyskanie pieniędzy.
Towar został zwrócony po naprawie dzisiaj.
Ale nie chcę zamykać dyskusji! Moim ostatnim żądaniem był zwrot pieniędzy.
Allegro samo zamknie dyskusję?

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

@viktor_w Możesz dostać upomnienie lub blokadę od Allegro, bo Twoje żądanie jest niezgodne z prawem. Wg ustawy przy pierwszej reklamacji to Sprzedawca decyduje w jaki sposób doprowadzi produkt do zgodności z umową - to on decyduje czy zwróci pieniądze, naprawi lub wymieni.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@drekenzes Allegro mnie zablokuje za to, że nie zamykam dyskusji?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@viktor_w Jeśli to była pierwsza reklamacja to sprzedający decyduje o sposobie jej realizacji - wymiana/naprawa/zwrot.

Przy drugiej reklamacji masz prawo żądać zwrotu i wtedy już sprzedający odmówić nie może.

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@komis-bell 

Dziękuję!
2 lata przed nami. Wszystko może się zdarzyć.
Pozdrawiam!

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@viktor_w 

Czasem lepiej skorzystać z gwarancji (jeżeli produkt ją ma) niż z niezgodności z umową (czyli potocznie rękojmii). Ty wybrałeś to drugie i niestety czasem naprawa może potrwać

A jeżeli chodzi o zwrot gotówki, to ustawa o prawach konsumenta nie przewiduje zasadniczo takiego rozwiązania. W art 43d ust 1 mamy napisane: "Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany". Masz więc tylko te dwie opcje do wyboru i żadnej innej.

 

A tu masz cały przepis

Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@pecela Jednak sprzedawca musi zapłacić za pocztę.

Dziękuję! 2 lata przed nami. Wszystko może się zdarzyć. Pozdrawiam!

 

oznacz moderatorów

viktor_w
#8 Zapaleniec

@RaBarbar_ka Allegro mnie zablokuje za to, że nie zamykam dyskusji?

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

@viktor_w Wszystko zależy co tam masz w dyskusji, zazwyczaj po prostu zamkną za ciebie dyskusję. Ale były już na forum różne przypadki, po prostu w pewnym momencie twoje żądania mogą być uznane za nękanie. Pamiętaj, że przy pierwszej reklamacji to sprzedawca decyduje w jaki sposób doprowadzi przedmiot do zgodności z umową. 

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów