anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Tkanina nie zgodna z zdjęciem z oferty - zwrot towaru

loopman1
#8 Zapaleniec#

Hej,

Kilka dni temu zamówiłam dwie rodzaje tkanin u sprzedającego ( kupowane na sztuki, 1 szt. = 1 m tkaniny). Tkanina, którą otrzymałam różni się od tej na zdjęciach, jest totalnie inny odcień koloru, np. na zdjęciach jest nasycony, a otrzymałam wyblakły. Wygenerowałam kod zwrotu, napisałam że jest to produkt niezgodny z tym w ofercie i odesłałam paczkę. Otrzymałam od sprzedającego informację:

- zwrot mi nie przysługuje, bo jest to materiał cięty na metry tzw. towar nieprefabrykowany i jeśli chcę go otrzymać z powrotem to mam zapłacić za przesyłkę

- sprzedający stwierdził, że kolor się wcale nie różni, że to są moje ustawienia ekranu 

Niestety nie zrobiłam zdjęć przed odesłaniem paczki. Co byście zrobili teraz na moim miejscu? Czy rzeczywiście muszę zapłacić by odesłali mi ten towar? Chcę pokazać, że jest rzeczywiście niezgodny z aukcją. Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

xyz96
#21 Demiurg#

Sprzedawca nie może sam kwalifikować towaru jako zwrot bez podania przyczyny, to była reklamacja z powodu niezgodności z opisem. W przypadku zasadnej reklamacji sprzedający zwraca całą wpłatę i koszt odesłania rzeczy lub na własny koszt wymienia towar na zgodny z ofertą.  Przy reklamacji nie ma znaczenia, że towar był "cięty na metry". On wprowadza Cię w błąd, rozpocznij z nim dyskusję przez Allegro. W dyskusji ma 24 godziny na odpowiedź i w razie konieczności pomoże Ci pracownik Allegro.

https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Otworzyłam dyskusję i sprzedający twierdzi, iż materiał się wcale nie różni. Tylko ja nie mam jak pokazać zdjęcia materiału, ponieważ go zwróciłam. I teraz sprzedawca mówi, iż produkt od odeśle na mój koszt.

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Czy jeśli sprzedawca odrzucił reklamację to teraz wysyła ją na mój koszt?

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Z tego co ja sie orientuje to konsument nie ma prawa odstąpić od umowy jeśli zamawia towar dostosowywany do jego potrzeb lub jest produkowany na jego indywidualne zamówienie.

docinanie materiału włókienniczego jak najbardziej podlega pod indywidualne zamówienie

Jestem niemal pewien, ze sprzedawca ma racje.

Pozostaje kwestia koloru.Tutaj tez sprzedawca moze miec racje.Ja sam korzystam przy wystawianiu aukcji z 3 roznych monitorów i na kazdym mam inne odcienie.

Odesłanie towaru na koszt kupującego

 

Sprawdzala Pani jak jego aukcja wyglada np na telefonie czy innym tv/monitorze ? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie wiadomo, czy na koszt kupującego, brak podstawy prawnej. To nie było odstapienie, to była reklamacja. 

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Tak sprawdzałam, kolor różni się 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Allegro nie może zmusić sprzedawcy do uznania reklamacji. Kwestia odesłania towaru po odrzuceniu reklamacji nie jest prawnie rozwiązana, nie ma przepisu, który zmusza Cie do zapłaty za przesyłkę powrotną. Najlepiej poproś w dyskusji pracownika Allegro o pomoc w rozstrzygnięciu tego sporu. 

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Dziękuje za odpowiedzi ktoś z allegro ma do mnie wieczorem przedzwonić. Dam znać jak sytuacja została rozwiązana

 

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@loopman1 czekam na informacje od Ciebie 🙂

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Wczoraj zadzwoniła do mnie Pani z Allegro i przestawiłam jej sprawę. Przeczytała ona dyskusje oraz zapoznała się z aukcją i wypowiedziała się w dyskusji, dodatkowo zauważyła, iż sprzedający cały czas pisał że nie przysługuje mi zwrot, mimo iż zgłaszałam reklamacje.

Pani z Allegro w dyskusji upomniała sprzedającego, że "ma ustawowy obowiązek rozpatrzyć reklamację" i że ma"przedstawić decyzje reklamacyjną w tej sprawie wraz z merytorycznym uzasadnieniem" i, że czeka na "pilną i rzeczową odpowiedź".   Sprzedający odpisał w dyskusji, że osoba z Allegro która wypowiada się w dyskusji i próbuje rozwiązać problem nie zapoznała się ani z treścią aukcji ani nie zna branży tekstyliów.

Sprzedający przedstawił zdjęcia materiału, gdzie już widać, że on się różni od tego z aukcji. Wypisałam różnice i pokazałam porównanie jego zdjęć z zdjęciami z aukcji, gdzie już widać różnicę, mimo iż w rzeczywistości jest jeszcze gorzej 😞 Materiał bardzo się błyszczy, ma inny odcień, jest ciemniejszy. W aukcji jest jaśniejszy i nie ma takiego połysku.

Niestety ja cały czas proszę go o wydanie decyzji, a sprzedający cały czas mi odpisuje, że ja się nie znam na materiałach, w pewnym momencie zaczął mi sugerować, że nie wiem co zamawiałam. Mam wrażenie, że próbuje jakby zrobić ze mnie głupią i konsultanta Allegro, ponieważ właśnie napisał " nie wiem czy Pani też dostała już informację od serwisu - gdzie konsultant allegro nawet nie zapoznał się z aukcją ... Odpisałam właśnie im z prośbą o opinię gdyż sprawę zakończyli bez żadnej informacji." -- A to przecież Allegro upomniało go o odpowiedź dotyczącą reklamacji, a to użytkownik upomina Allegro o opinie.

Sprzedający cały czas "obraca kota ogonem." Uważam, że jest to nieuczciwe, poprosiłam Allegro by ponownie wypowiedziało się w dyskusji ponieważ sprzedający mnie nie słucha.

 

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Po części dziwie sie sprzedającemu bo mógłby przyjąć zwrot i prędzej czy później sprzedać ponownie.

 

Z drugiej strony widać, że jest bardzo pewny swych działań

 

Czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój wydarzeń 🙂 

To jest wlasnie prawdziwy spór transakcyjny, powód dla zakladania dyskusji.

Z jednej strony kupujaca może miec racje, z drugiej sprzedający

i..

kto pokryje koszta wysylki ?

Jak wspomnial  @xyz96 "Kwestia odesłania towaru po odrzuceniu reklamacji nie jest prawnie rozwiązana, nie ma przepisu, który zmusza Cie do zapłaty za przesyłkę zwrotną."

ale trzeba zauwazyc, że sprzedającego tez nikt nie zmusza do pokrycia kosztów ( chyba, że sie myle )

Widać, że sprzedający to twardy zawodnik, wiec radze zastanowić sie dwa razy zanim wystawi sie negatywny komentarz mimo niezadowolenia.

 

A próbowali sie panstwo jakoś dogadać ? pójść na pewne ustępstwa ? Przypuszczam, że nie i kazdy chce wyjść z tej transakcji bez straty.

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Napisałam komentarz zgodny z prawdą, że tkaniny są inne niż na zdjęciach i że przestrzegam przed zakupem, bardziej właśnie, aby przestrzec innych kupujących. Ja raczej pieniędzy swoich nie odzyskam, ponieważ kończy mi się energia. Nie wiem czy warto się kłócić o te 120 zł, ale tu chodziło po prostu o to, że jest to niesprawiedliwe. Zdjęcia w ofercie powinny przedstawiać to jak wygląda produkt. Nie można ludzi wprowadzać w błąd. Tkanina w aukcji jest bardzo ładna, a otrzymujemy coś innego i nie możemy tego zwrócić, zareklamować. 

"A próbowali sie panstwo jakoś dogadać ? pójść na pewne ustępstwa ? Przypuszczam, że nie i kazdy chce wyjść z tej transakcji bez straty."

Raczej chyba będzie ciężko, skoro Pani nawet powiedziała, że odeśle mi paczkę i że ja poniosę koszt odesłania

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@loopman1 Kontynuuj dyskusję, proś pracownika Allegro o pomoc. Temat zwrotu bez podania przyczyny już odpadł, pozostaje reklamacja. Sprzedawca musi jednoznacznie przyjąć reklamację lub ją odrzucić. Jeśli nie odrzuci w ciągu 14 dni, reklamacja z mocy prawa jest uznana za zasadną. Reklamujesz na podstawie rękojmi. Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK. Przy uznanej reklamacji towar powinien być wymieniony na koszt sprzedawcy lub sprzedawca zwraca wpłatę + koszt odesłania.

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

@xyz96 dziękuje, Twoje odpowiedzi są bardzo pomocne

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

Zapytaj czy ma inny materiał który by Tobie odpowiadał i czy może wymienić. Może trzeba będzie dopłacić za wysyłkę ale będziesz mieć co chcesz. A jak nie to masz spór ślepego z głuchym o kolorach. Zapowiada się długa telenowela.

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Allegro pouczyło sprzedającą, że zdjęcia są elementem oferty i powinny dokładnie oddawać zamówiony produkt. 

Toczy się sprawa. Być może odzyskam pieniądze.

Sprzedająca często wprowadza w błąd np. przed chwilą do mnie napisała:

"To proszę poszukać paragonu - bez dokumentu ani reklamacja ani zwrot nie jest możliwy. "
 
Czytałam kiedyś o tym, że można zwrócić towar i reklamować bez paragonu. Tylko trzeba potwierdzić zakup innymi dokumentami. Ja paragonu w paczce nie widziałam, ale możliwe ze mógł się np. schować za folią bo paczka była jakby wysłana w formie czarnej foli. 
 
Chodzi mi o to, że ta Pani lubi wprowadzać w błąd kupujących. To trochę przerażające
 

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@loopman1nie musisz mieć paragonu do zwrotu, czy reklamacji.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@loopman1 Napisz w dyskusji, że sprzedawca niezgodnie z prawem żąda paragonu. Wystarczy Ci jakikolwiek dowód zakupu, potwierdzenie przelewu, wydruk z aukcji, już sama dyskusja na Allegro w tej sprawie jest dowodem zakupu. Dziwię się, że on to w dyskusji napisał. Niech Allegro interweniuje.

oznacz moderatorów

loopman1
#8 Zapaleniec#

Tak odpisałam "Proszę Pani, zwrot bez paragonu i reklamacja jest możliwa co zostało potwierdzone przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów." I wtedy odpowiedź sprzedającego :

"Jeżeli Pani zna prawo to pozostałe wymogi dotyczące zwrotu bez paragonu zapewne są również znane - czy napisać co w takim przypadku potrzebujemy?

Proszę Pani - protokół musimy mieć podpisany odręcznie nie skan - bo tego żaden urząd nie przyjmie (wysłany pocztą na adres firmy). Taki protokół po otrzymaniu również musi być podpisany przez nas - nawet w sprzedaży wysyłkowej. Potwierdzenie płatności (wyciąg). Dokumentów do złożenia do US w sprawie korekty takiego zamówienia jest sporo - bo na kasie fiskalnej niestety nie ma opcji "zwrot".
 
To jest chyba pierwszy raz, gdy napisała coś tak "normalnie". Ja dokumenty podpisane wysłałam na mail, ale muszę jutro iść na pocztę i wysłać też drogą pocztową, bo tak sprzedająca mi napisała by wysłać na adres firmy, jak rozumiem to do urzędu skarbowego.
oznacz moderatorów