Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dałem się nabrać na przesyłkę kurierem Allegro. Dziadostwo do kwadratu! Sprzedawca wysłał 9go a do dzisiaj ani śladu przesyłki - ani u mnie, ani w śledzeniu, To Poczta Polska. Więcej nie będę taki głupi, żeby wybierać kuriera Allegro.
Zakup prywatny czy od firmy, sadzę że konsumencki a więc to nie kurier odpowiada za przesyłkę tylko sprzedajacy i tam kieruj żale.
@LEW433 Zastanawia mnie jaki masz interes w tym aby jątrzyć? Przepisy przepisami ale każdy logicznie myślący bardzo dobrze wie, że od momentu nadania przesyłki, Sprzedający nie ma najmniejszego wpływu na to w jakim czasie przewoźnik dostarczy ją do odbiorcy.Owszem, Sprzedający odpowiada za przesyłkę i jej zawartość ale za czas dostawy odpowiada przewoźnik.Kupujący wyraźnie napisał, że przesyłka została nadana 9-tego .No chyba że Klient polega tylko i wyłącznie na informacji od Sprzedającego i od tego należałoby zacząć wyjaśnienie sprawy, a nie od razu wpis "kieruj żale do Sprzedającego". Dobrze że chociaż raz nie zaproponowałeś od razu otworzenia dyskusji.
@jrom Czy otrzymałeś od Sprzedającego nr nadania przesyłki ? Czy numer został wprowadzony do sytemu w serwisie Allegro?
Zastanawia mnie co wy tak nie znacie przepisów i chcecie zawsze odsunąć wszystko od sobie, zapłać i spieprzaj, tyle macie do zaoferowania, aż tyle! Może miej pretensje do tych co tworzą prawo.
@LEW433 napisał(a):
Zastanawia mnie co wy tak nie znacie przepisów i chcecie zawsze odsunąć wszystko od sobie, zapłać i spieprzaj, tyle macie do zaoferowania, aż tyle! Może miej pretensje do tych co tworzą prawo.
To Ty nie znasz przepisów. Za przesyłkę do momentu odbioru odpowiada NADAWCA. "Moja" firma nadaje przesyłki Allegro bez umowy własnej z przewoźnikiem, poprzez WzA. A nadawcą jest... Allegro, bo to oni mają umowę z przewoźnikiem.
I przykład z życia wzięty:
1. Kupujący otwiera dyskusję, bo dostał uszkodzony towar.
2. Każemy mu zareklamować po odbiorze do przewoźnika. Tym bardziej, że przyjął z widocznymi uszkodzeniami z paczkomatu (Allegro Inpost).
3. Kupujący staje okoniem i prosi o pomoc Allegro.
4. Allegro każe nam przyjąć reklamację Kupującego i złożyć reklamację do przewoźnika.
5. Każemy Allegro gonić się, ponieważ nie my, wg prawa pocztowego, jesteśmy nadawcą.
6. Allegro przeprasza i informuje Kupującego, że składa reklamację do przewoźnika i potrwa to 30 dni.
The End
A ty tak co chwila pod innym nickiem i sam sobie odpowiadasz, coś nie w porządku, otworzy dyskusję to zobaczymy kto odpowie, jak masz pretensje to nie sprzedawaj na Allegro. 👨⚕️
@LEW433 ja tu mam tylko jeden nick. I nie wypisuję bzdur w pogoni za okejkami i niby-rozwiązaniami. Tobie przez tą gonitwę za tym, zabiło resztę szarych komórek chyba.
Pretensje? Chyba tylko do Ciebie za pisanie bzdur. Później wpada taki wyedukowany użytkownik po "pomocy" od Ciebie do dyskusji i jest zdziwiony, że przepisy mówią co innego, a sprzedawca ma w nosie straszenie negatywami.
A co do Allegro - sprzedaję tu, bo taka moja praca. Pracuję w firmie handlującej na Allegro i nie zamierzam zmieniać pracy bo tak sobie umyślił naczelny "pomagacz" AG. Mogę jedynie cieszyć się, że pracuję u ludzi, którzy nie trzęsą portkami przed negatywem, czy też "wyrokami" słabo wyedukowanych pracowników Allegro. Których jedyna wiedza, to mniej więcej jaki skrypt wkleić w odpowiedzi na dyskusję lub zgłoszenie.
A jeszcze co do ewentualnych alter ego, to xyz96 naprawdę nie musisz się ukrywać pod jakimiś lwimi nickami.
Nie no coś Ty 😀 Lewy jako wcielenie xyz? Z tym swoim bełkotem? A dajże spokój 😂
@Kaliope_Brzeg to tryb z włączonym maskowaniem 😜
@LEW433 A czy Ty znasz jakiś inny tekst niż "odpowiada sprzedawca - otwórz dyskusję" > bo jeżeli tylko na tym ma polegać Twoja "pomoc" na AG > to coraz bardziej zbliżasz się do "naczelnej" > może niedługo dostaniesz nawet rangę #25NaczelnaAG
Chyba mnie nie przeczytano uważnie: 1. Jestem kupującym i wybrałem sposób dostawy – kurier Allegro. 2. Przesyłka nadana następnego dnia po zakupie, Allegro potwierdziło to przysyłając numer przesyłki. Zarazem w tym momencie – poprzez link – dowiaduję się że „kurier Allegro” do będzie dostawa Pocztą Polską. Wcześniej, tj. przy decydowaniu w zakupie Allegro to był „kurier Allegro” i tyle. 3. Od 9go grudnia ta przesyłka „wisi” na stronie Poczty Polskiej jako „w transporcie”. I nic się nie zmienia. Trudno winić sprzedającego – nadał szybko. Allegro jest dla mnie przewoźnikiem. To Allegro decyduje, komu powierza przesyłkę. No i na koniec – moim zdaniem, może pośrednio, ale jednak czytelnie zawarłem to w pierwszym wpisie. Większość komentarzy w tym wątków w ogóle nie ma związku z ta sytuacją.
Za dostawę odpowiada sprzedawca i on może złożyć reklamację by zwrócić Ci pieniądze za paczkę, gdy ta zaginie. Jednakże nie kieruj żali do sprzedawcy bo to nie jego firma spedycyjna, tylko Allegro.
niestety ale to jest wyjątek bo to allegro zapewnia wysyłkę w postaci kurier allegro na smarcie czy do zielonego paczkomatu a nie sprzedawca, więc stronami są allegro i kupujący
Nie daj się wrobić, tu wszyscy to sprzedajacy ale: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...
@LEW433 Prosiaczku, ale ty jesteś bezdennie głupi. Leszku przecież nikt nie neguje tego kto ma rozliczyć się z przewoźnikiem i kto wypłaci odszkodowanie za utraconą paczkę, nawet nie interesuje to autora wątku. Po co te debilne twoje wpisy?
Autor wyraził żal na beznadziejne dostawy allegro, które wiadomo jakie są.
Wez ty sobie prawo przewozowe poczytaj jesli sprzedawca udostepnia w ofercie swoje formy wyslylki to odpowiada za paczke do momentu doreczenia, sprzedawca nie udostepnia w smarcie kuriera allegro ani zilonego paczkomatu wiec w tym przypadku za przesylke do momentu doreczenia odpowiada allegro, jesli kupujacy zamowi sobie wysylke poprzez firme ktorej uslug nie oferuje sprzedawca w ofercie zwalnia go w ten sposob z odpowiedzialnosci za paczke. Wczoraj sie nad tym doktoryzowalem z nudow do innej dyskusji
Bo wszystko zamawia się inpostem, przez 4 lata wysłane ok. 24000 przesyłek, z tego zagineło 2 szt. (kasę oddali). Wszystko na czas jak trzeba, nic nie uszkodzili. To jest firma.
Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi, to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.
odpowiada ten co zamawiał usługę skoro allegro zamawia usługę bo oferuje darmowy transport w ramach np kuriera allegro to allegro odpowiada nie przedsiębiorca prawo przewozowe tak mówi