Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
po zwrocie otwartego, nieużywanego towaru otrzymałem wiadomość od sprzedającego, żebym założył spór, bo on nie zwróci pełnej kwoty. Napisał, że zwróci kwotę X, a resztę dopłaci Allegro. Czy to tak działa? Czy ma na myśli Allegro Protect?
Pozdrawiam
@Kuusiuu Na to nie ma reguły, możesz dostać odszkodowanie albo nie uzyskać nic.
Ale spór rozpocząć trzeba, domagać się zwrotu pieniędzy masz prawo więc działaj...
Tak chodzi o Allegro Protect, a zakładasz spór klikając Zgłoś problem z zakupem.
Tylko nie pisz że sprzedający ci kazał...😨
@Kuusiuu otwartego produktu sprzedawca nie odsprzeda dalej jako nowy , natomiast Ty jako klient / czasowy posiadacz odpowiadasz za utratę jego wartości , nie jest to widzimisię sprzedawcy tylko tak to określił Ustawodawca , allegro będzie miało gest to wypłaci Ci rekompensatę , ale nie musi .
Z produktem wolno ci się zapoznać tak jak pokazaliby ci go w sklepie stacjonarnym. Za otwarcie zaplombowanego opakowania spadek wartości to 20 do 50 % bo odsprzeda jako używane po zwrocie
Jasne, a co w przypadku, gdy teoretycznie towar mogę przetestować i wymaga to jego otwarcia?
@Kuusiuu Towar możesz przetestować dokładnie tak jak mogłabyś to zrobić w sklepie stacjonarnym.
Pytanie który sklep ot tak pozwoli Ci rozpakować cokolwiek przed zakupem?
Rozumiem. Dokładniej chodzi o część komputerową. Z powodu zwrotu komputera, który przyszedł uszkodzony część stała się zbędna - nie miałem zamiaru jej zwrotu - stąd otwarcie produktu. Spróbujemy dogadać się ze sprzedającym, bo policzona utrata wartości według mnie jest zbyt wysoka. Nie ma nigdzie nawet używanej takiej części w zaproponowanej ceniel.
@Kuusiuu musisz wziąć pod uwagę to ,że sprzedawca nie wie co klient robi z produktem , otrzymuje otwarte opakowanie czyli przed kolejną jego sprzedażą musi produkt przetestować , a to czas i pieniądze .
@Kuusiuu możesz przetestować , ale w przypadku gdy rozplombowanie produktu wpływa na jego wartość ponosisz koszt jej obniżenia, zwróć uwagę na to ,że sprzedawca nie odmówił przyjęcia zwrotu tylko potrąca różnicę pomiędzy wartością nowego towaru , a otwartego czyli działa w dopuszczalnych ramach określonych przez Ustawodawcę .
@Kuusiuu jak mniemam zostałeś prawidłowo o możliwości zwrotu towaru oraz swoich prawach konsumenta.
Więc jako świadomy konsument powinieneś zachowywać się zdroworozsądkowo, nie obniżać wartości towaru. Niby nie chciałeś zwracać towaru, a jednak próbujesz to robić.
W przypadku np: procesora w wersji box - otwarcie pudełka obniża jego wartość mocno - czasami nawet o 90%
z autopsji:
My sprzedajemy unikatowe - bo nasze leżaki magazynowe procesory w wersji box mające 15lat
Wartość takiego sprzętu w wersji nieotwartej box to kilkaset zł, a używanej kilkanaście lub kilka.
Do czego niestety nabywa go typowy kupujący allegrowicz, ja się go pytamy przed wysłaniem towaru?
Nie startuje mi komputer, więc to pewnie procesor, kupując zaplombowany mam pewność, że jest sprawny, więc sobie potestuję sprzęt, a jak okaże się, że to jednak nie procesor to go odeślę.
Zapisy ustawy konsumenckiej były pisane w duchy by nikt na takim procederze, jak zakup zdalny nic nie tracił. Kupujący sobie ogląda produkt na spokojnie w domu, jak mu się nie podoba to oddaje, a sprzedawca może go potem dalej sprzedać jako nowy, tak jak to się dzieje w sklepie stacjonarnym.
Jeżeli kupujący jak założono w ustawie, jest tego świadomy (a nie jest napiszę specjalnie brutalnie "debilem") , sobie chce poużywać produkt, to robi to z pełną wiedzą, że być może będzie musiał za to zapłacić.
Przypominam także, że te zapisy w/w weszły w życie z ostatnią modyfikacją ustawy konsumenckiej.
Sprzedawca musi wykonać zwrot w takie kwocie, by mógł sprzedać ten produkt później - nie ma tym zarobić i nie może na tym stracić
i tyle
A co robi allegro i o tym Ci pisze @Kuusiuu sprzedawca - allegro twierdzi, że jesteś osobą bezrozumną (nie umiesz czytać oferty i regulaminu) czujesz się po takiej akcji "niekomfortowo", oszukany, więc Ci serwis w ramach allegro protect zwraca tą różnicę w zł.
W Twoim przypadku sprzedawca wie o takim procederze i go Ci proponuje.
Nie miałem w planach zwracać towaru, w tym przypadku pamięci. Natomiast sprzęt docelowy przyszedł uszkodzony i wymieniony na inny, który ten RAM posiadał w tej samej ilości. Rozumiem podejście sprzedającego. Otworzyłem, wartość została utracona, bardziej nie zgadam się z wysokością utraty tej wartości, bo w zaproponowanej kwocie nikt nie sprzedaje nawet UŻYWANEGO RAM'u.
@Kuusiuu Ile kosztował jako nowy a ile zaproponował sprzedający?
Cena obniżona o 30%. W tym przypadku uważam, że to trochę za dużo - ale wiesz, to moje zdanie. Podsumowując całą dyskusję, nie chodzi mi o 'wyciulanie' sprzedawcy. Rozumiem problem też od strony sprzedającego. Ogólnie znajduje się pierwszy raz w takiej sytuacji, stąd cały ten post...
@Kuusiuu Możesz tak samo przetestować jakbyś testował w sklepie stacjonarnym, brak opakowania, otwarcie itp. jak towar nie podlega ochronie pod względem higienicznym, płyty CD itp. Sprzedający może pomniejszyć zwrot ale musi on się opierać na racjonalnych przesłankach, uważasz że powinien zwrócić całość to otwórz mu dyskusje i tam z pomocą Allegro wyjaśni się sprawa i tak możesz uzyskać dostęp do Allegro Protect: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dla sprostowania - nie jestem kobietą 🙂 Dziękuję za wszystkie informację! Dyskusja jest otwarta i spróbujemy się dogadać. Nie ukrywam, że bazując na różnych regulaminach nie jest to do końca jasne. Jak najbardziej rozumiem też punkt widzenia sprzedającego.
@Kuusiuu Regulaminy nie mają tu nic do rzeczy.
Tu podstawą do działania jest Art. 34.4 Ustawy o prawach konsumenta.
@Kuusiuu Jest jak najbardziej jasne, o tym mówi prawo konsumenckie, ale wiesz że jak w dyskusji w 14dniach nie dojdziecie do porozumienia to należy ją odznaczyć jako nierozwiązaną.
@Kuusiuu Skoro kwota zwrotu ci nie odpowiada no to przecież możesz sam sprzedać, wystawisz na Lokalnie i kupiec się trafi jeśli cena będzie odpowiednia. Albo przez licytację, ceny licytacji czasem przekraczają cenę sklepową.
@Kuusiuu odpowiedź na Twój problem jest krótka , klient nie kupuje opakowania tylko towar , zniszczone opakowanie czy nawet jego brak przy odstąpieniu od umowy nie daje sprzedawcy prawa do obniżwenia kwoty zwrotu .
@Client:123374507 ale zmiana stanu towaru Z! ,,nowy ,, NA! ,, używany lub po zwrocie ,, wpływa na jego wartość rynkową , to samo dotyczy opakowania FABRYCZNE lub OTWARTE