Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Miesiąc temu kupiłem używane obuwie na Allegro (nie allegro lokalnie). Dzisiaj kiedy piszę tego posta objawiła się wada widoczna na zdjęciach poniżej:
Czy jako kupujący mam prawo do ubiegania się o zwrot pieniędzy czy coś w tym stylu? W opisie nie było napisane nigdzie że buty są uszkodzone lub mają jakieś wady/niedoskonałości.
Otworzyłem dyskusje i dostałem taką wiadomość od sprzedającego:
Dzień dobry,
buty oznaczone w statusie jako używane nie podlegają reklamacji ani gwarancji.
Wada została wykryta po blisko miesiącu od zakupu obuwia, może ona wynikać z jego użytkowania.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
@AdineX22 Zapewne podlegają rękojmi, poczytaj:https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Wysłać sprzedającemu dokument w dyskusji?
Jakbyś kupił nowe takie buty w sklepie to to nie było by problemu ,tutaj nie wiadomo kto te buty źle użytkował i doprowadził do takiego stanu .Sprzedawca jak wysyłał miał je pewnie całe ale mógł je np. wyprać przed sprzedażą co w późniejszym okresie doprowadziło do uszkodzeń tak samo mogłeś zrobić sam niewłaściwie je konserwując czy czyszcząc.
Mam je dopiero od miesiąca, jak przyszły to ich nawet nie czyściłem bo przyszły już czyste i pachnące. Bardzo dbam o buty a te były zakładane około 10 razy na siłownie i bardzo szybko uległy uszkodzeniu, raptem patrzę i po wyciskaniu na ławce buty postanowiły puścić zapięcie.
@AdineX22 Składaj reklamację z tytułu rękojmi, opisz wady, usterki i domagaj się naprawy, niech sprzedający się do tego odniesie, krótko zwięźle i już. Zapewne w dyskusji nie odniosłeś się do rękojmi!!!
@AdineX22 Sprzedający wprowadza Cię w błąd. Masz prawo do reklamacji z rękojmi. Rękojmia trwa minimum rok przy rzeczach używanych kupionych od firmy i dwa lata przy zakupie od osoby prywatnej, o ile w opisie aukcji rękojmia nie została skrócona lub wyłączona. W Dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro - zgłoszenie problemu poprzez Dyskusję jest reklamacją. Gdyby mimo to sprzedawca nie uznał Twojej reklamacji, po 14 dniach zakończ Dyskusję jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Sprzedawca może się domagać odesłania rzeczy w celu rozpatrzenia reklamacji. Koszt odesłania przy zasadnej reklamacji powinien Ci zwrócić.
co istotne przy rzeczach używanych, powszechnie przyjmuje się, że sprzedawca nie odpowiada za wady wynikające z normalnego użytkowania. Kupując używaną rzecz bierzesz na siebie ryzyko, że nie będzie ona odpowiadać twoim oczekiwaniom. Nie ma podstaw do tego, aby sprzedawca ponosił odpowiedzialność za wadę, która jest związana z czasem użytkowania danej rzeczy.
Wysłałem kupującemu przygotowany przeze mnie formularz który widać poniżej.
Mam teraz odesłać te buty do sprzedającego i czy mam gdzieś w formularzu wspomnieć o tym ile ma zwrócić za wysyłkę czy gdzie indziej to trzeba podać?
Sprzedający wysłał mi taki formularz do wypełnienia:
Czy lepiej wysłać mój czy sprzedającego czy to nie ma żadnego znaczenia? Obawiam się że wysyłając swój sprzedawca może mieć jakiś problem a z drugiej strony gdy patrzę na formularz sklepu to nie ma tam nigdzie informacji o sprzedającym.
@AdineX22 My obrazków nie widzimy, formularz jest w zasadzie standardowy(możesz zawsze spojrzeć internecie), jeżeli przesłał Ci formularz i jest dobry to wypełnij, a zwrot za przesyłkę wynika z przyjęcia reklamacji i uznania jej, musi Co oddać.
Buty zostały naprawione, tylko że w formularzu reklamacyjnym zaznaczyłem że mają być wymienione na nowe albo zwrot pieniędzy. Wspomniałem to kupującemu a to jego odpowiedź:
"Nie możemy przystać na Pana żądanie dot. wymiany towaru na nowy, ponieważ zakupił Pan buty używane, a w swoim asortymencie nie posiadamy identycznego modelu w stanie jakim został pierwotnie zakupiony.
Nie możemy równiez przystać na Pana drugie żądanie dot. odstapienia od umowy,
Żądanie zwrotu pieniędzy od razu możliwe jest tylko wtedy, gdy wiadomo, że naprawa nie będzie możliwa.
Usunięcie wady tj. naprawa odbyła się bez jakichkolwiek trudności. Zapięcie zostało wymienione i obuwie wciąż spełnia swoją funkcje. Towar nie był również wcześniej reklamowany. w związku z tym jako sprzedawca mamy prawo do usunięcia wady.
W przypadku gdy wada ujawni się ponownie możemy "z góry" uznać, że jest to wada istotna i przyjąć odstąpienie od umowy"
Oczywiście sprzedawca kłamie bo w dyskusji widoczne jest że zgłaszałem reklamację, pytanie co mam z tym zrobić? Poprosić o pomoc pracownika Allegro i domagać się zwrotu pieniędzy czy nie pozostaje mi nic innego jak odebrać naprawione buty, których szczerze mówiąc nie chce mi się za kolejny jakiś czas reklamować jak znowu pójdzie zapięcie.
AdineX22 wszystko zgodnie z prawami konsumenta , sprzedawca usunął wadę .
Kolejna rzecz której nie jestem pewien w formularzu sprzedającego to * przy żądaniach, patrząc na to przypomina mi się rejestracja na jakiejś stronie na której wymagana jest akceptacja regulaminu itd. i mam wrażenie że gdy nie zaznaczę żądań oznaczonych gwiazdką to sklep nie uzna mi gwarancji.