Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, Zakupiłem jakiś czas temu jako konsument 3 takie same produkty u różnych sprzedawców (przedsiębiorców). Odstąpiłem od umowy w terminie 14 dni, zapakowałem tak samo jak były zapakowane i odesłałem paczki za pośrednictwem zwrotów SMART.
Dzisiaj dostałem informację od jednego sprzedawcy, że towar jest uszkodzony i sprzedawca może w ramach zwrotu zwrócić mi jedynie 1 zł.
Jestem zaskoczony tym, że paczka jest uszkodzona, bo zapakowałem ją starannie i w taki sam sposób jak przyszła, łącznie z wypełnieniem amortyzującym w środku. Dlatego też, oprócz wariantu że mogła zostać uszkodzona w trakcie transportu, przyszła mi myśl że równie dobrze produkt mógł dojść sprawny, a pokazano mi zdjęcia innego uszkodzonego (ponieważ zapakowałem paczkę "bezpiecznie"). Pozostałe produkty doszły do sprzedawców nieuszkodzone.
Czy mógłby ktoś mi doradzić co powinienem teraz zrobić w tej sprawie, do kogo się kierować i jak postępować?
Z góry dziękuję za pomoc
Jako nadawca odpowiadasz za przesyłkę. Skontaktuj się z InPostem i zgłoś reklamacje. @InPost
@Client:79577720 do tego potrzebny protokół szkody z dnia odbioru jak uszkodzenie widoczne lub do 7 dni jak uszkodzenia nie widoczne z zewnątrz, jak odbiorca tego nie zrobił to znaczy że paczka dotarła cała i bez zastrzeżeń 🙂
W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia.
A na kim ciąży obowiązek złożenia protokołu? Na sprzedawcy czy na mnie, bo nie wiem kto wg ww ustawy jest w tym przypadku "uprawnionym"? Mam napisać sprzedawcy żeby sporządził protokół czy ja go sporządzam na podstawie zdjęcia uszkodzonego produktu przesłanego przez sprzedawcę?
Bo rozumiem że jeżeli ja tego nie zrobię i nie zrobi tego sprzedawca w terminie 7 dni to przyjmuje się, że przesyłka została dostarczona cała i nienaruszona. Czyli w takim wypadku wygasa roszczenie do przewoźnika, ale co to dalej oznacza? Że przewoźnik w tym momencie jest zobowiązany do zwrotu kwoty wpłaconej za sprzedany produkt i nie ma możliwości się z tego "wykręcić"?
Zaczynają sprzedawcy kombinować(niektórzy).😁
@Client:42837279 Były tu już opisywane podobne przypadki, gdy sprzedawca chce zwrócić 1 zł. Nie gódź się na to, zazwyczaj są to jakieś kombinacje. Otwórz Dyskusję i domagaj się wyjaśnień, dowodów, pomoże Ci tam pracownik Allegro. https://allegro.pl/dyskusje/nowa
W ostateczności możesz wnioskować o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących.
@Client:42837279 protokół szkody z odbioru jak był uszkodzony karton jak nie, macie 7 dni na spisanie go od odbioru, potem składasz reklamację, jak sprzedawca przyjął paczkę uszkodzoną jego problem 🙂 jak źle spakowałeś, karton cały Twój problem nie ma tu znaczenia że było tak samo spakowane jak odbierałeś ( miałeś farta nie zniszczyła się )
Napisałeś:
" jak sprzedawca przyjął paczkę uszkodzoną jego problem 🙂 jak źle spakowałeś, karton cały Twój problem"
Tylko jeśli sprzedawca przyjął paczkę uszkodzoną, to nie mam za bardzo możliwości zweryfikowania tego, bo wątpię żeby się podłożył i pokazał karton z uszkodzeniami 😕
Roszczenia z tytułu uszkodzenia przesyłki mogą być zgłoszone przez Odbiorcę nie później niż w terminie 7 dni od daty odebrania Przesyłki.
Odbiorca może uzupełnić protokół szkody:
Gdy Odbiorca uzupełni formularz do spisania elektronicznego protokołu szkody, to otrzymuje potwierdzenie na adres mailowy z danym protokołem w treści wiadomości (bez załączników).
Proszę pamiętać, że protokół szkody nie jest reklamacją, lecz dokumentem potwierdzającym szkodę. Reklamację można złożyć poprzez:
1) formularz reklamacyjny: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
2) kontakt z infolinią: 722 444 000 (telefony komórkowe) lub 746 600 000 (telefony stacjonarne)
3) pisemnie na adres siedziby: InPost S.A., ul. Wielicka 28, BUSINESS PARK Budynek B, 30-552 Kraków
Reklamację może złożyć zarówno Nadawca, jak i Odbiorca. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni kalendarzowych, a odpowiedź przekazana na adres email wskazany w formularzu reklamacyjnym.
Dziękuję za wiadomość.
Mam jeszcze pytanie @InPost . Jeśli zwróciłem produkt i dotarł on do sprzedawcy uszkodzony, to w tym wypadku kto jest odbiorcą ja czy sprzedawca? Pytam pod względem tego kto ma wypełnić protokół szkody, ja jako nadawca zwrotu czy sprzedawca który odebrał uszkodzona paczkę?
Mam też pytanie o siedmiodniowy termin na zgłoszenie szkody. Liczony jest on od następnego dnia czy od dnia w którym dotarła paczka? Bo spotkałem się z różną interpretacją liczenia terminu.
Czyli jeśli paczka odebrana w piątek, to termin na protokół szkody minie w następnym tygodniu z końcem dnia w czwartek czy piątek?
@Client:42837279 W przypadku przesyłek zwrotnych, pierwotny Nadawca staje się formalnie Odbiorcą zwrotu. Protokół szkody może być sporządzony przez Odbiorcę nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki.
Protokół powinna sporządzić strona, która odebrała uszkodzoną zawartość.
Jeśli zatem przesyłka została doręczona w piątek, czas na sporządzenie protokołu liczony jest od soboty.
Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie.
Skoro jak ekspert @InPost napisał powyżej, odbiorcą jest pierwotny nadawca (czyli w tym przypadku nie ja) i to on ma sporządzić protokół, to co w sytuacji gdy, to zaniedba. Bo wtedy droga do reklamacji z inPost się zamyka, więc czy w świetle jego zaniedbania obligatoryjnie odpowiedzialność za uszkodzony zwrot przechodzi na jego stronę (czyli zwrot środków dla mnie w związku z odstąpieniem od zakupu) czy raczej wtedy musze się spierać/sądzić z odbiorcą (pierwotnym nadawcą i sprzedawcą)?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Reklamacja może zostać zgłoszona poprzez Nadawcę, Płatnika, Odbiorcę.
W przypadku reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki lub ubytku zawartości protokół szkody jest wymagany jako dokument potwierdzający szkodę.
Jeśli zgłoszona reklamacja nie będzie zawierać protokołu, zgłaszający zostanie poproszony o jego uzupełnienie. W przypadku braku wymaganego dokumentu reklamacja może zostać nieuznana.
Rozpatrywaniem reklamacji zajmuję się Dział Reklamacji i to on podejmie decyzję po zapoznaniu się z zgłoszeniem, czy dana reklamacja zostanie uznana czy odrzucona.
Złożona reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni kalendarzowych, a odpowiedź zostanie przekazana na adres email wskazany w formularzu reklamacyjnym.
Witam, czy mogę wiedzieć jak sprawa się rozwiązała? Mam dosłownie identyczną sytuację i borykam się z nią od 3 miesięcy.
Witam, czy mogę wiedzieć jak sprawa się rozwiązała? Mam dosłownie identyczną sytuację i borykam się z nią od 3 miesięcy
..