Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jeśli towar zostaje dostarczony uszkodzony (paczkomat, przesyłka smart) - to w czyjej gestii leży reklamacja z Inpost?
Dzwoniłam na infolinie UOKiK i powiedziano mi, że mogę zgłosić reklamację do sprzedawcy, jednak owy sprzedawca wykręca się i już od tygodnia nie chcę nic z tym zrobić.
Allegro w dyskusji dwukrotnie prosiło sprzedawcę, o złożenie reklamacji u przewoźnika, ale ten nadal tego nie robił.
Ostatecznie (dzisiaj) allegro napisało abym to ja zgłosiła reklamację.
Proszę o pomoc.
@Bambosznik UOKiK pisze prawidłowo, sprzedawca składa reklamację w InPost, czyli u swojego podwykonawcy. Ty składasz reklamację u sprzedawcy, bo z nim zawierałeś umowę na zakup i dostarczenie przedmiotu. Zgodnie z prawem sprzedawca przed kupującym odpowiada za utratę i uszkodzenie towaru w tracie dostawy; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Ty nie musisz nawet czekać na rozpatrzenie reklamacji złożonej przewoźnikowi przez sprzedawcę. Sprzedający powinien rozpatrzyć Twoją reklamację złożoną jemu w ciągu 14 dni.
Dziękuje za informację, po 7 dniach braku rozwiązania, allegro nałożyło ograniczenia na konto sprzedającego, z informacją o konieczności zgłoszenia reklamacji u przewoźnika, a mi zwrotu pieniędzy lub dosłanie towaru.
@Bambosznik No i prawidłowo. Jeżeli nie otrzymasz towaru bez uszkodzeń lub zwrotu wpłaty, złóż wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących. Możesz to zrobić 14 dni od zakupu; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Sprzedawca jest informowany o wniosku, wie czym to grozi, więc najprawdopodobniej towar wymieni lub odda pieniądze zanim POK Ci je zwróci 🙂