anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony towar

karol-ewelina
#7 Wielbiciel#

Witam

Przesyłka przyszła uszkodzona, po zgłoszeniu reklamacji sprzedawca przysłał drugi produkt który również został uszkodzony podczas transportu( brak odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki). Sprzedawca odmawia oddania pieniędzy lub przysłania produktu wolnego od uszkodzeń. 

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

xyz96
#21 Demiurg#

Rozpocznij ze sprzedającym dyskusję przez Allegro aby wyjaśnić problem, będzie miał 24 godziny na odpowiedź, a gdy to nie nastąpi, do dyskusji włączy się pracownik Allegro, który spróbuje Ci pomóc. W dyskusji możesz też poprosić pracownika o pomoc gdy sprzedawca odpowie, ale nie będzie chciał załatwić sprawy zgodnie z zasadami.

Dyskusję na Allegro otworzysz tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

 

Dyskusja na Allegro Lokalnie; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/jak-rozpoczac-dyskusj...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Firma, jego problem odeślij na reklamacje żądając odstąpienia od umowy, nauczy się pakować 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

atexim
#9 Pomysłodawca#

Guzik prawda. Jeżeli towar przychodzi uszkodzony to kupujący musi to udowodnić protokołem szkody u kuriera a nie na gębę że źle zapakowany bo gdyby tak było to sprzedającego kupujący mógłby naciągać ciągle na ten argument. Ponad to o ile raz logicznie towar mógł przyjść uszkodzony to jeśli ten sam kupujący twierdzi że i następne też przyszły uszkodzone to jest ewidentne że to [edycja].

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@atexim Kompletnie odleciałeś, kupujący nic nie musi udowadniać, za towar do chwili dostarczenia odpowiada sprzedający. I nieładnie kogoś nazywać "naciągaczem". Sprzedawca musi złożyć reklamację u przewoźnika.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@atexim Karol-Ewelina na pewno już rozwiązali problem, ale muszę Cię poinformować, że nie masz racji. Sprzedający (jeśli jest przedsiębiorcą) jest odpowiedzialny za całość usługi - za przedmiot oraz transport. Kupujący ma więc prawo reklamować produkt z tytułu rękojmi, a sporządzenie protokołu szkody przy kurierze nie jest wymagane - w dalszym ciągu Kupującemu przysługują uprawnienia konsumenckie z tytułu rękojmi, brak protokołu może jedynie utrudnić reklamacje.

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Co Ty na to? 🙂  Masz jeszcze te linki do orzeczenia sądu w jakiejś nietypowej sprawie?

A może @ZibiK30 chciałby coś dodać?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 @la_nika @kostas11 

 "Sprzedający odpowiada za transport do Kupujacego mimo że nie ma na niego żadnego wpływu i mimo ze formę transportu wybrał kupujacy"  -  czy tylko mnie razi tutaj brak logiki??🤔

No  i pytanie bonusowe : Kupujący odbiera przesyłkę np : wazon, po rozpakowaniu upuszcza go na podłogę, tłucze. Oczywiście reklamuje jako uszkodzony w transporcie. Czy to jest oszustwo? I jak Sprzedajacy ma się przed tym bronić?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash O logice nawet nie wspominaj, wiesz dlaczego? 🙂 Odpowiada za transport dlatego, że tak stanowią PRZEPISY. Ma wpływ, ponieważ udostępnia danego przewoźnika. Kupujący przewoźnika wybrał, ale spośród przez sprzedawcę oferowanych - rozumiesz? Nie miałby wpływu wtedy, gdyby kupujący wybrał sobie własnego przewoźnika, spoza listy sprzedawcy. A teraz poszukaj przepisu, paragrafu. Jeśli sobie nie poradzisz, pomogę Ci 🙂

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@pinsplash chciałbyś logiki w przepisach obowiązujących w tym kraju. Wolne żarty.

Dam Wam fajny przykład na logikę, mój dziadek (ponad 90-letni) ma sprawę w sądzie w sprawie niespłaconej pożyczki od osoby prywatnej. Oczywiście nic od nikogo nie pożyczał, brak jest świadków tej pożyczki, a sam dokument jest spisany i tu głeboki oddech na kartce papieru ołówkiem, żeby było weselej to warunki tej pożyczki są typowo lichwiarskie, czyli niezgodne z prawem (50% oprocentowania rocznie i  kapitalizacja odestek co pół roku), a potem oprocentowanie całości. Kwota tej pozyczki to 200tys, aktualnie do zwrotu miałby parę milionów. W normalnym kraju kogoś kto przyszedły do Ciebie po zwrot długu z takim papierem wsadzono by do kicia za próbę wyłudzenia, niestety u nas jest inaczej i wszystko musi być w zgodzie z procedurami i przepisami, no i mój biedny dziadek trzeci rok z rzędu ciąga się po sądach. Mam tylko nadzieję, że dożyje do pozytywnego końca tej farsy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@la_nika

..."a sporządzenie protokołu szkody przy kurierze nie jest wymagane"...

Jak rozumiem podstawę prawną na to stwierdzenie uznajesz jako rozporządzenie w sprawie Covid19 na czas pandemii?

U kogo reklamować? "Kupujący ma więc prawo reklamować produkt z tytułu rękojmi"

A stwierdzenie "brak protokołu może jedynie utrudnić reklamacje" Trudno mi zrozumieć całokształt wypowiedzi.

Ja to rozumiem to gdy kurier przywiezie klientowi rozwalony towar to klient ma złożyć reklamacje u sprzedawcy? Nie musi spisywać protokołu szkody u kuriera? Ale jak nie spisze to będzie miał większe problemy z reklamacją?

Trochę to takie masło maślane 😄 To co klient ma zrobić aby wszystko było szybko i sprawnie załatwione i nikt nie musiał iść do sądu?

 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ZibiK30 podaję tą informację na podstawie artykułu z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, który został opublikowany w lutym. Jest właśnie tak jak napisałeś. Kupujący może reklamować produkt z tytułu rękojmi u Sprzedającego. W idealnej sytuacji, żeby było najwygodniej dla Kupującego powinien on rzeczywiście taki protokół spisać, ale nie jest to konieczne. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@la_nikaTylko to głupota, bo sprzedawcy się zabezpieczą dowodami o prawidłowo wysłanej przesyłce (wagowo, rozmiarowo i zapakowaną perfekcyjnie) , kurierzy też powiedzą że idealną dostarczyli i kupujący w żadnym sądzie nie wygrają z dowodami sprzedawcy i dostawcy a zostaną z "ręką w nocniku". Lub kurier "na butach" dostarczy paczkę już w opłakanym stanie bo będzie wiedział że klient złoży reklamacje u sprzedawcy, który nie ma pojęcia w jakim stanie paczka przyszła. Pomoc klientowi powinna polegać na doradzeniu mu co i jak najlepiej zrobić aby nie iść do sądu a nie olać wszystko i liczyć ze Al mu da, a znajdą się cwaniacy co zamówią towar za kilkanaście tyś, rozwalą specjalnie i sprzedawca będzie musiał iść do sądu z wami, bo doradziliście klientom niedorzeczną rzecz jaka mówi, że sprzedawca odpowiada za wszystko i zwróci kasę, będzie składał reklamacje na coś czego nie doświadczył fizycznie, nie widział a tylko usłyszał od odbiorcy? heh

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ZibiK30 w mojej odpowiedzi podałam jakie są przepisy, to nie jest moje zdanie na ten temat i nie mnie oceniać ich zasadność. Mogę się z Tobą zgodzić prywatnie, ale to nie zmieni przepisów. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@la_nika

W takim razie bardzo proszę o podanie tego przepisu wraz z jego źródłem ("artykułu z Europejskiego Centrum Konsumenckiego"?), ja powołując się na jakieś przepisy jestem bez problemu w stanie je wskazać. A w 98% odnosząc się do czegoś to zwykle mając już z tym styczność i praktykę a nie "ze słyszenia"

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

To tylko 3 na szybko znalezione zapisy w regulaminach dostawców, nie wspomnę że są do tego zobowiązanie prawem przewozowym art 74 (obecnie podczas pandemii zwolnieni ze spisywania protokołu na miejscu, co jedynie DPD chyba ma w zapisach bo przez to ma szanse więcej reklamacji nie uwzględnić)

Sami wskazują jak ważne jest spisanie protokołu na miejscu zaraz po stwierdzeniu nieprawidłowości. DPD już się mają za takich wygów i im gorsza forma złożenia reklamacji tym lepszy efekt dla nich, bo nie będą mieli twardych podstaw do jej uwzględnienia.

Jeśli ktoś twierdzi, ze to sprzedawca powinien składać reklamacje u dostawcy po tym jak klient odebrał przesyłkę i zauważył nieprawidłowości, to działa na szkodę sprzedawcy niestety i oczywiście na szkodę kupującego jeśli sprzedawca będzie w stanie udowodnić że wysłał przesyłkę w stanie idealnym i dobrze zapakowaną (niektórzy już tu pisali, ze robią zdjęcia pakowania i stanu przesyłki do odbioru). Owszem, sprzedawca powinien prowadzić reklamacje, ale po tym jak odbiorca ją zgłosi i wypełni formularze lub podpisze protokół z oczywistymi poświadczeniami, następnie zrzeknie się praw na rzecz sprzedawcy aby on mógł prowadzić dalszą reklamacje, gdyż uszkodzenia zostały dokonane w trakcie gdy towar jeszcze należał do sprzedawcy. Oraz w celu prawidłowego wyjaśnienia sprawy.

https://inpost.pl/aktualnosci-reklamacje-w-firmach-kurierskich-co-powinienes-wiedziechttps://inpost.pl/aktualnosci-reklamacje-w-firmach-kurierskich-co-powinienes-wiedziechttps://furgonetka.pl/blog/jak-prawidlowo-skladac-reklamacje-w-firmach-kurierskich/https://furgonetka.pl/blog/jak-prawidlowo-skladac-reklamacje-w-firmach-kurierskich/https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/zloz-reklamacje/https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/zloz-reklamacje/

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Przewoźnik nie będzie czekał na otwarcie, możesz go wezwać na spisanie protokołu, będzie dla ciebie wiarygodny?

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@LEW433Szczerze, nie miałem takiego, który nie chciał czekać, nawet miałem 3 dostawy w ciągu ostatniego miesiąca i dzwoniłem, uprzedzałem, ze będę sprawdzał przy nim zawartość i stan. Bez problemu czekał. Był jeden z DPD, Poczty i trzecie nie jestem pewien skąd był

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Gratuluje "kurierów", u mnie taki z DPD to potrafi wrzucić i odjeżdża.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Bo generalnie teraz tak jest. Postawi Ci paczkę pod drzwiami i sprawa załatwiona. I to nie tylko DPD. No... chyba, że pobranie jest.

oznacz moderatorów