anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony towar

karol-ewelina
#7 Wielbiciel#

Witam

Przesyłka przyszła uszkodzona, po zgłoszeniu reklamacji sprzedawca przysłał drugi produkt który również został uszkodzony podczas transportu( brak odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki). Sprzedawca odmawia oddania pieniędzy lub przysłania produktu wolnego od uszkodzeń. 

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

ZibiK30
#18 Luminarz#

Są tacy, bo są zatrudniani jako podwykonawcy lub pracownicy podwykonawcy. Samo DPD takich chętnie się pozbywa, bo tylko szkodzą ich marce. Wielokrotnie byłem świadkiem stawiania do pionu takich przez DPD. Robili dodatkowe kursy na własny koszt, zostawali obciążani stratami z tytułu odszkodowań. Z opowiadań innych kurierów wiem, jak niektórzy umyślnie robią różne dziwne rzeczy. wszystko kwestia człowieka i jego podejścia do pracy na jakiego trafisz. Nawet znam przypadek zmiany kurierów w danym rejonie zainicjowaną interwencją klientów.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Będzie czekał, to jego obowiązek. Przy mnie czekał raz 10 min . I jeszcze pomagał mi otwierać paczki. Raz też byłem świadkiem dyskusji odbiorcy z kurierem - ten pierwszy bardzo szybko postawił kuriera "do pionu", po czym spokojnie rozpakował sobie przesyłkę w jego obecności.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Owszem, sporządzenie protokołu szkody przy kurierze nie jest wymagane.

Tylko teraz należy dokładnie wyjaśnić, do czego nie jest wymagane.

Nie jest wymagane do złożenia reklamacji (nawet jest zabronione używanie zapisów, że do "złożenia/rozpatrzenia reklamacji konieczne jest sporządzenie protokołu szkodowego w obecności kuriera"). W tym momencie sprzedawca może reklamację rozpatrzyć pozytywnie lub negatywnie - zgodnie z prawem, zapomnieliście o tym napisać.

lew433 i napisaliście:

"

- Kompletnie odleciałeś, kupujący nic nie musi udowadniać, za towar do chwili dostarczenia odpowiada sprzedający.

- Sprzedający (jeśli jest przedsiębiorcą) jest odpowiedzialny za całość usługi - za przedmiot oraz transport.

"

To jest w 100% prawda i nikt tego nie neguje. Jednak kupujący nie przesłał żadnego dowodu na to, że przesyłka przyszła uszkodzona, więc równie dobrze mógł uszkodzić przedmiot już po rozpakowaniu go. Wystarczy więc "tylko", że kupujący udowodni, że uszkodzenie nastąpiło, zanim objął przedmiot w posiadanie - wtedy odpowiada za to oczywiście sprzedawca, za zgodność z opisem, za odpowiednie zapakowanie i za bezpieczeństwo podczas transportu.

Nic też kupujący nie pisze, że odesłał przedmiot do reklamacji - czyli sprzedawca uwierzył na słowo i wysłał ponownie - chwała mu za to. (ja też czasem jestem taki naiwny i tak robię, np. wczoraj).

Miałem sytuację z bardzo dużą ilością reklamacji szklanych dzbanków. W ciągu roku, przy wysłanej ilości ok. 300szt - miałem ok. 40 zgłoszeń o uszkodzeniach podczas transportu. "Jeleń" jestem, gdyż wierzyłem wszystkim jedynie na podstawie otrzymanych zdjęć pękniętych dzbanków.

Na następny rok zwiększyłem sprzedaż - ok. 1500 sztuk sprzedanych. Ilość reklamacji z tytułu uszkodzenia w transporcie - kilkanaście sztuk. Trochę dziwne, nie? Ale to efekt tego, że zainwestowałem w plomby, takie malutkie 0,5x1,5cm i zacząłem je przyklejać na towary bardziej wrażliwe na uszkodzenia, droższe i inne, łatwe do podmiany. To chyba zastanawiający spadek ilości reklamacji.

Miesiąc temu otrzymałem 2 silniki do odkurzacza do reklamacji - sęk w tym, że żadnego z nich nie sprzedałem, na jednym brak było mojej plomby, na drugim była plomba innego sprzedawcy. Jakoś kupujący nagle zamilkli, gdy im o tym wspomniałem.

 

oznacz moderatorów

karol-ewelina
#7 Wielbiciel#

Dobry wieczór

Sprawa już zamknięta, ale jak rozgorzała dyskusja od ponad pół roku po zgłoszeniu, to opisze sytuacje jeszcze raz. 

Kurier przywozi przesyłke (FedEx), odieramy paczke a kurier że mu się spieszy i jak będzie coś nie tak to prosze dzwonić. Zrobione zdjęcia przed odpakowaniem i po rozpakowaniu klops - uszkodzony. Telefon do sprzedającego, on że to ja zawiadamiam firme kurierską, telefon do kuriera zgłoszenie szkody, spakowanie odesłanie i sprzedający przysyła drugi produkt. Zdjęcia przed, rozpakowanie i ponownie lipa. Sprzedawca proponuje 100 złoty zniżki i radź sobie sam. Po zgłoszeniu do allegro i kopaniu się emailami gość odebrał agregat i odesłał kase. Wszedłem w opinie o sprzedającym i dowiedziałem się że nie byłem pierwszym zgłaszającym uszkodzenie towaru, nadmienie tylko że sprzedający ma conajmniej 8 kont i proponuje ten sam towar.

Dla mnie agregat który waży 40 kilo nie powinien być wysyłany w kartonowym pudełku bez żadnych zabezpieczeń, albo powinien być wysłany jakąś inną firmą kurierską, bo Fedex paczkami się nie przejmował.

Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Po pierwsze - image.png.c821938f6fe7b458b5adcf2a61985750.png

A po drugie - herezje siejesz. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

nuda, ziew

miłej lektury

LP DATA WYROKU SYGNATURA SĄD POWÓD POZWANY POSTANOWIENIE NIEDOZWOLONE DATA WPISU BRANŻA
4348 2013-01-22 XVII AmC 1824/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie na Rzecz Podnoszenia Świadomości Konsumenckiej "EXECUTIO IURIS" z siedzibą w Katowicach Maria Węgrzyniak - Szczepkowska Nie ponosimy odpowiedzialności za czas dostarczenia paczek wysłanych Pocztą Polską. Protokół szkody oraz odmowa przyjęcia przesyłki, jest koniecznym warunkiem w dochodzeniu odszkodowania od Poczty Polskiej w przypadku zniszczenia towaru w... 2013-03-15 INNE USŁUGI
6999 2017-03-14 XVII AmC 758/16 Sąd Okręgowy w Warszawie, XVII Wydział - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Anna Siwicka, Danuta Kwiecień, Sandra Wójcik, Aneta Czapiewska, Halina Kuczkowska, Krzysztof Siwecki, Robert Rusnak Dorota Wójcik Warunkiem rozpatrzenia reklamacji ilościowej lub jakościowej jest spisanie w obecności osoby dostarczającej zamówienie protokołu szkody. Protokół szkody kupujący zobowiązany jest załączyć do zgłoszenia reklamacyjnego. 2017-10-06 INNE USŁUGI
7169 2017-06-14 XVII AmC 1688/16 Sąd Okręgowy w Warszawie, XVII Wydział Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Sebastian Bąk Krzysztof Paszkowski - FORM POLSKA Krzysztof Paszkowski - THUROW Uszkodzenia mechaniczne zakupionego towaru będą uwzględniane tylko i wyłącznie, gdy przy odbiorze przesyłki zostanie sporządzony protokół szkody w obecności kuriera 2018-10-25 INNE USŁUGI
4169 2012-11-20 XVII AmC 5376/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Piotr Kolecki Abra Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie Warunkiem rozpatrzenia reklamacji ilościowej lub jakościowej jest spisanie w obecności osoby dostarczającej Zamówienie Protokołu szkody. Protokół szkody Kupujący zobowiązany jest załączyć do zgłoszenia reklamacyjnego 2013-01-10 HANDEL ELEKTRONICZNY
4250 2012-08-07 ACa 392/12 Sąd Apelacyjny w Warszawie - VI Wydział Cywilny Stowarzyszenie "Towarzystwo Lexus" z siedzibą w Poznaniu Electro.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Złotowie W przypadku stwierdzenia przez Kupującego uszkodzenia przesyłki lub zastrzeżeń, co do ilości dostarczonego towaru lub zawartości paczki należy bezwzględnie w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej, spisać protokół szkody, który... 2013-02-13 HANDEL ELEKTRONICZNY
4403 2013-01-31 XVII AmC 3322/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - XVII Wydział Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Maria Czarnek Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe CONTENT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Katowicach Jeżeli po otrzymaniu towaru kupujący znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub... 2013-04-03 HANDEL ELEKTRONICZNY
4416 2013-01-21 XVII AmC 3554/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów i Uczciwej Konkurencji CLARITY w Katowicach Rafał Pilch - Rafał Pilch Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe 1. Jeśli zakupiony przedmiot nie działa prawidłowo, został uszkodzony lub z innych powodów nie jesteś zadowolony z zakupu, skontaktuj się z nami drogą mailową lub telefonicznie, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie. W przypadku uszkodzenia... 2013-04-04 HANDEL ELEKTRONICZNY
4417 2013-01-21 XVII AmC 3554/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów i Uczciwej Konkurencji CLARITY w Katowicach Rafał Pilch - Rafał Pilch Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe 3. Licytując na naszych aukcjach akceptujesz warunki jakie na nich są podane. Jeśli jakieś Ci nie odpowiadają nie licytuj 2013-04-04 HANDEL ELEKTRONICZNY
4477 2013-02-20 XVII AmC 3532/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie Na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów i Uczciwej Konkurencji Pomiędzy Przedsiębiorcami Clarity w Katowicach Sebastian Wądołowski Gdy ma miejsce uszkodzenie proszę spisać protokół szkody i natychmiast nas powiadomić w innym przypadku za uszkodzenia mechaniczne nie odpowiadamy 2013-04-11 HANDEL ELEKTRONICZNY
5088 2013-02-28 XVII AmC 3362/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Maria Czarnek Marcelin Managemenet sp. z o.o. w Poznaniu W przypadku gdy opakowanie towaru po jego dostarczeniu nosi znamiona uszkodzenia lub próby otwarcia, Klient jest zobowiązany w obecności kuriera lub na poczcie sporządzić protokół szkody nie przyjmując towaru, pod rygorem uznania, iż towar... 2013-08-02 HANDEL ELEKTRONICZNY
5476 2013-02-25 XVII AmC 3242/12 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Maria Czarnek Stereodesign sp. z o.o. w Katowicach Jeżeli po otrzymaniu towaru kupujący znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub... 2013-12-13 HANDEL ELEKTRONICZNY
5811 2014-06-25 XVII AmC 31693/13 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Monika Pawlikowska-Hausmann, Tomasz Antosik, Michał Chołys, Jerzy Maciejewski, Wiesław Musa, Józef Ruciński Agnieszka Gabrysiak, Anna Gabrysiak - VIRTUAL MARKET S.C. w Łodzi Do odsyłanego towaru należy dołączyć wydrukowany i wypełniony formularz reklamacji z naszej strony, oryginał faktury oraz protokół szkody sporządzony w obecności kuriera. Tylko wtedy reklamacja z tytułu uszkodzenia produktu w trakcie... 2014-09-17 HANDEL ELEKTRONICZNY
5892 2014-10-21 XVII AmC 39428/13 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Robert Rusnak, Sandra Wójcik, Danuta Siwecka, Arkadiusz Kuczkowski, Marek Kwiecień, Szymon Wadowski, Krzysztof Siwecki, Grażyna Twardoch - Solińska, Daniel Kadłubowski, Halina Kuczkowska Mikołaj Walter - Vecanin - Stęszew Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transporu oraz kompletności dostawy będą rozpatrywane tylko po sprawdzeniu towaru w obecności kuriera przy odbiorze. Bezwzględnie warunkiem przyjęcia reklamacji będzie spisany... 2014-12-05 HANDEL ELEKTRONICZNY
6276 2015-12-09 XVII AmC 35856/13 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie Konsumentów Libertas w Dębicy Daniel Firlej - TECHNOLAND PRZEDSIĘBIORSTWO OBSŁUGI BUDOWNICTWA Jeżeli po otrzymaniu towaru kupujący znajdzie w nim uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków.... 2016-02-15 HANDEL ELEKTRONICZNY
6352 2016-02-18 XVII AmC 198/14 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Kadłubowski, Robert Rusnak, Anna Siwecka, Danuta Kwiecień Havo Plus Sp. z o.o. w Białymstoku Podczas odbioru towaru Kupujący jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia czy opakowanie nie jest naruszone i czy jego stan nie budzi zastrzeżeń. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Kupujący powinien spisać z pracownikiem firmy kurierskiej... 2016-04-04 HANDEL ELEKTRONICZNY
6395 2016-01-14 XVII AmC 35857/13 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie Konsumentów Libertas w Dębicy Jan Cielma - VISUAL Jeżeli po otrzymaniu towaru kupujący znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub... 2016-04-25 HANDEL ELEKTRONICZNY
6453 2016-04-12 XVII AmC 24/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Danuta Kwiecień Joanna Kiłdanowicz - "BLUSH" W razie stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia towaru podczas transportu, Klient zobowiązany jest sporządzić w obecności kuriera protokół szkody lub odpowiednio - dokonać reklamacji w urzędzie pocztowym, z którego odbiera przesyłkę.... 2016-06-17 HANDEL ELEKTRONICZNY
6461 2016-03-02 XVII AmC 1090/14 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Krzysztof Siwecki, Anna Siwecka, Edyta Nowakowska, Robert Rusnak, Tomasz Kadłubowski, Danuta Kwiecień Wojciech Sterna - P.H.U. Tami Paczki sprawdzamy w obecności kuriera. Jeżeli towar jest uszkodzony spisujemy protokół szkody tego samego dnia co paczka zostala doręczona w obecności kuriera. Protokół szkody sporządzony w następnych dniach nie podlega reklamacji, reklamacje... 2016-06-17 HANDEL ELEKTRONICZNY
6548 2016-05-19 XVII AmC 486/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Jerzy Partyka Joanna Wiśniewska - ELLISION II PARTYSHOP CONGEE.PL V. Dostawa 5.4 Podczas odbioru przesyłki przez Klienta należy sprawdzić kompletność zawartości przesyłki i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego lub niekompletności zawartości przesyłki. Klient zobowiązany jest spisać... 2016-08-19 HANDEL ELEKTRONICZNY
6649 2016-08-03 XVII AmC 843/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Krzysztof Siwecki, Halina Kuczkowska, Danuta Kwiecień, Robert Rusnak, Anna Siwecka Teresa Kurdziel - Grupa owo.pl z siedzibą w Jaworznie Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu oraz kompletności dostawy będą rozpatrywane tylko po sprawdzeniu towaru w obecności kuriera przy odbiorze. Bezwględnie warunkiem przyjęcia reklamacji będzie spisany... 2016-10-06 HANDEL ELEKTRONICZNY
6682 2016-09-06 XVII AmC 967/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Aneta Czapelska, Arkadiusz Kuczkowski, Robert Rusnak "TOP CLASSIC" Kryńscy sp. j. w Zielonce Przy odbiorze przesyłki Klient jest zobowiązany do rozpakowania przesyłki w celu sprawdzenia stanu i kompletności jej zawartości w obecności kuriera firmy przewozowej lub na poczcie. W razie stwierdzenia braku lub uszkodzenia, należy... 2016-11-24 HANDEL ELEKTRONICZNY
6696 2016-05-18 XVII AmC 546/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Anna Siwecka, Sandra Wójcik, Danuta Kwiecień Marta Stąpor prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Amigos de Rodriguez z siedzibą w Krakowie W razie stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia towaru podczas transportu, Klient zobowiązany jest sporządzić w obecności kuriera protokół szkody. Reklamacje wynikające z tytułu uszkodzenia towaru podczas transportu będą rozpatrywane na... 2016-11-29 HANDEL ELEKTRONICZNY
6703 2016-08-30 XVII AmC 949/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie "Ad Bene Merenti - Bezpieczny Konsument" z siedzibą w Makowie Mazowieckim "DGS Autodywan" sp. z o.o. w Szymbarku W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy plomby (taśmy) są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu... 2016-12-05 HANDEL ELEKTRONICZNY
6765 2016-04-13 XVII AmC 467/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów   Marek Jamróz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Finezja Marek Jamróz z siedzibą w Myślenicach Podczas odbioru przesyłki kupujący zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu lub nie budzi zastrzeżeń. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości kupujący powinien odmówić... 2017-01-18 HANDEL ELEKTRONICZNY
6773 2016-05-18 XVII AmC 609/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Sandra Wójcik, Marek Kwiecień, Danuta Siwecka, Szymon Wadowski, Arkadiusz Kuczkowski Wiesława Lubańska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą blashka.pl Wiesława Lubańska z siedzibą w Częstochowie W razie stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia towaru podczas transportu, Klient zobowiązany jest sporządzić w obecności kuriera protokół szkody. Reklamacje wynikające z tytułu uszkodzenia towaru podczas transportu będą rozpatrywane na... 2017-01-18 HANDEL ELEKTRONICZNY
6775 2016-09-15 XVII AmC 1076/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Arkadiusz Kuczkowski, Danuta Kwiecień, Marek Kwiecień, Anna Siwecka, Danuta Siwecka, Szymon Wadowski, Sandra Wójcik Marcin Mendowski prowadzący działalność gospodarczą pod fimrą MOTOCICLISTI.PL Marcin Mendowski Kupujący jest zobowiązany sprawdzić stan przesyłki w obecności pracownika Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej i w razie stwierdzenia uszkodzenia zawartości, wypełnić protokół szkody oraz powiadomić Sklep 2017-01-18 HANDEL ELEKTRONICZNY
6809 2016-11-15 XVII AmC 995/16 Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Jacek Matusiak, Katarzyna Panufnik Wiesława Zych Przed podpisaniem odbioru paczki, koniecznie sprawdź w obecności kuriera, czy zawartość paczki nie została naruszona. Jeżeli jej stan budzi Twoje wątpliwości spisz protokół szkody. Jest to jedyna podstawa do złożenia reklamacji. 2017-01-31 HANDEL ELEKTRONICZNY
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@REDPotwierdzasz tymi uzasadnieniami sądu to co wcześniej pisałem. Problem w tym, że nie dość iż Allegro w postaci swoich przedstawicieli nie wyprowadza z błędu tu przodujących użytkowników w pisaniu bzdur a nawet poniekąd sami piszą bzdury wprowadzając w błąd konsumentów i przedsiębiorców sugerując wszystkim że nie dość że odbiorca nie musi spisywać protokołu ewentualnej szkody po odbiorze przesyłki, to że unia europejska już nawet nie każe jej zgłaszać u dostawcy tylko reklamować szkodę u sprzedawcy. Dla mnie to jakaś "herezja".

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Ty uważaj z tymi "bzdurami". To nie jest tak, że tylko ty masz tu rację. Przepisy są jasne. Kupujący nie ma obowiązku sporządzania protokołu szkody, UOKiK zabrania wymagać od konsumenta jego sporządzania w obecności kuriera, a za towar, także podczas transportu, odpowiada sprzedawca i to jemu się składa reklamację.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ZibiK30 niestety ale @xyz96 ma tutaj rację

można sie posiłkować kodeksem cywilnym - są przepisy które zalecają pomoc w tym wypadku Sprzedawcy w sporze z kurierem

ale jak napisałem powyżej, żądanie czegoś takiego jest klauzulą abuzywną

Ci którzy napisali takie żądanie w swoich umowach jak widać powyżej słono zapłacili

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Widzisz? Allegro to pisze, a teraz napisał to też doświadczony sprzedawca 🙂

oznacz moderatorów

wojtek_2_
#8 Zapaleniec#

A ja mam inne pytanie

Kupujący stwierdził uszkodzenie towaru - ok - niby mój błąd pakowania - na pareset sztuk sprzedane jedna ta reklamacja - towar już wycofuje z oferty - tego koloru nie mam - czekam na zwrot - w tym czasie otwarty spór itp . Po miesiącu allegro się przypomina z sporem, kupujący nie odesłał towaru i nadal się upiera że to moja wina.

 

Ile kupujący ma czasu po stwierdzeniu wady na odesłanie towaru ?

jako konsument jak kiedyś czytałem to niezwłocznie po stwierdzeniu wady - max 14 dni

informował już 24.11 że coś jest nie tak

 

mamy 28 i nie mam nic - tylko spór

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@wojtek_2_ poprosiłam o wypowiedź w dyskusji pracownika Allegro. Mam nadzieję, że uda się ją szybko zakończyć.

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów