anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony zwrot allego smart

postprocesor
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, dokonałam zwrotu 3 kloszy szklanych do sprzedającego, niestety jeden z nich dotarł do niego pęknięty, choć pakowałam dokładnie, w te same gąbki i tą paczkę w której to dostałam. Kupujący zwrócił mi środki za 2 klosze. Jak odzyskać zwrot za trzeci klosz ? 😞

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

mdrogeria
#21 Demiurg#

@postprocesor zwróć się do sprzedawcy o wydanie protokołu szkody i z tym do przewoźnika o odszkodowanie , a jak sprzedawca nie posiada dokumentu za f...i  go ,  niech oddaje kasę bo odebrał paczkę bez zastrzeżeń .

oznacz moderatorów

wypad_com_pl
#11 Animator#

Sprzedawca nie ma obowiązku sporządzać protokołu szkody (może ale nie musi). Poza tym  jeżeli paczka z zewnątrz nie nosiła śladów uszkodzenia i nic nie wskazywało na to że towar jest uszkodzony to jak tu sporządzać protokół. Oczywiście jeżeli takie uszkodzenie mogło powstać w trakcie transportu to sprzedawca mógł się zwrócić do przewoźnika z prośbą o sporządzenie protokołu już po rozpakowaniu paczki (było by to tylko na jego korzyść). To klient odpowiada za odpowiednie zabezpieczenie towaru na czas transportu oraz z wszelkie uszkodzenia i stan produktu w trakcie jego zarządu danym towarem. Jak tylko sprzedawca będzie wstanie udowodnić że towar dotarł uszkodzony to ma pełne prawo obniżyć wartość zwrotu środków o zmniejszenie jego wartości. Jak naprawdę było tego się na forum nie dowiemy.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@wypad_com_pl ,,sprzedawca mógł się zwrócić do przewoźnika z prośbą o sporządzenie protokołu już po rozpakowaniu paczki ,,.....  nie mogł , ale powinien bo to leży w jego interesie  , jak mniemam sprzedawca jest przedsiębiorcą i w jego interesie leży również zapoznanie się z prawem przewozowym .

oznacz moderatorów

wypad_com_pl
#11 Animator#

Oczywiście mógł, nawet powinien (tak jak napisałem wyżej) ale nie musiał. Jak ma możliwość udowodnienia że towar dotarł uszkodzony to powiedzmy że racja i tak będzie po jego stronie.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@wypad_com_pl prowadzisz firmę ???

Prawo jest jednakowe dla wszystkich, brak protokołu paczka odebrana bez zastrzeżeń, czyli wszystko z nią ok. jeśli tak to kupującemu należy się cały zwrot kasy, a protokół spisuje się od razu jak widać uszkodzenia z zewnątrz lub do 7 dni jak uszkodzony jest produkt w środku. 

Tak na prawdę w tym przypadku kupujący powinien dostać całość zwrotu kasy !!! sprzedawca powinien złożyć reklamację i jak przewoźnik odrzuci za złe pakowanie wtedy wystąpić z roszczeniem do kupującego 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

wypad_com_pl
#11 Animator#

Na tym forum nie ma spraw które są opisane tak dokładnie aby dało się jednoznacznie doradzić. Czy osoba tworząca ten wątek wyczerpała informacyjnie cały temat, oczywiście nie więc nie piszcie wyroków. Czytam posty na tym forum od dawna i jeszcze nigdy nie zdarzyło się chyba żeby kupujący opisywał dokładnie całą prawdę zawierając w treści wszystkie wymagane informacje. Tu brak informacji czy sprzedawca zgłosił uszkodzenie przewoźnikowi, brak informacji jakie to uszkodzenie (jeżeli takie które np. nie miało szans powstać w transporcie to po jaki chu... zgłaszać to przewoźnikowi). Paczka odebrana bez zastrzeżeń nie ma nic wspólnego z tym czy sprzedawca może obniżyć koszt zwrotu. Nie wiemy nawet o jakie kosze chodzi. Może klient montował i uszkodził np. gwint a może zupełnie coś innego. Bardzo Was wszystkich proszę do czasu posiadania pełnych informacji nie wydawajcie wyroków bo czasem to może zaszkodzić temu komu staracie się pomagać. Przy tego typu tematach można jedynie przedstawić ogólny pogląd na rozwiązanie a nie walić wyrokami. Tu tylko kupujący i sprzedający wiedzą co i jak i niech oni między sobą załatwiają sprawę.

Rada dla osoby która założyła ten wątek. Rozpocznij dyskusje, zapoznaj się z ustawą o prawach konsumenta łącznie z fragmentami o odpowiedzialności konsumenta wobec sprzedawcy. No i czekaj na odpowiedź. Jedyne co tu może na ten moment budzić wątpliwości to całkowity brak zwrotu środków za tą 1 uszkodzoną sztukę. Sprzedawca powinien nawet przy uszkodzonym towarze w jakiś sposób odnieść się do zmniejszenia wartości. No i z przedstawionych informacji na ten moment tylko tego można się przyczepić.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Poproś o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@postprocesor Zwrot ze Smartem> Allegro jest stroną, sprzedajacy przyjął przesyłkę bez zastrzeżeń będąc firmą sprzedającą a więc ma wiedzę że należy sporządzić protokół szkody a nie zrobił, otwórz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

postprocesor
#7 Wielbiciel#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Poproszę o pomoc allegro bo dalej nie wiem jak zadzialać. Ja klosza nie stłukłam, pwwnie w transporcie się stłukł, mam zdjęcie od sprzedającego i mu wierzę. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zakładaj dyskusję tam sprzedajacy ma 24godz na odpowiedź, tam masz pomoc Allegro i tam możesz otrzymać rekompensatę.

oznacz moderatorów