anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam czy mogę prosic o kontakt telefoniczny?

15majazy
#7 Wielbiciel#

Witam kupujący założył nam dyskusję  ponieważ odesłał nam towar a on do nas nie dotarł . Numer przesyłki którą nam podał widnieje jako odebrana a nikt tej paczki nie odebrał . Chce od nas zwrotu a my nie możemy wykonac zwrotu poniewaz nie otrzymalismy tego towaru . Dzwonimy do kupującego żeby wyjaśnic szybciej sprawę to nie odbiera . Utrudnia nam kontakt i szybsze wyjaśnienie tej sytuacji . Dzwoniłam do firmy kurierskiej ale nie chcą za duzo powiedzieć ponieważ jest RODO. Pan który wysyłał paczkę musi złożyć reklamacje . Nie możemy zwrócić pieniędzy nie mając paczki ponieważ musimy ja sprawdzić czy jest wszystko sprawne . 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

kostas11
#21 Demiurg#

@15majazy opowiadanie a brak konkretów 🙂 zwrot smart ? kupujący sam zwracał ? jaki przewoźnik itp. daj numer przesyłki ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

15majazy
#7 Wielbiciel#

Wysyłał inpost . 

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@15majazy smart darmowy zwrot czy sam nadawał we własnym zakresie ? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

 

Co najpierw: zwrot pieniędzy czy towaru?

Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić pieniądze w 14-dniowym terminie liczonym od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. To samo musi zrobić konsument z towarem – musi go zwrócić w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Czy jednak trzeba zwracać pieniądze, zanim konsument zwróci towar?

Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili:

  • otrzymania towaru z powrotem lub

  • dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania,

w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Jeżeli przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, to nie może się wstrzymywać ze zwrotem pieniędzy tylko z tego powodu, że jeszcze go nie odebrał. Powinien zwrócić pieniądze maksymalnie w 14 dni od odstąpienia od umowy, a nie od momentu, gdy towar odbierze

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 problem jest taki że przy zwrocie paczkomat nie masz potwierdzenia, i nie masz jak udowodnić że numer paczki idzie do Ciebie 😞 

Co innego takie potwierdzenie z poczty z adresem nadawcy i odbiorcy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie do końca nie możemy zwrócić bo nie dotarła, jeżeli ma dowód na odesłanie to należy musi się zwrot i to w 14dniach od czasu odstąpienia umowy zakupu.

oznacz moderatorów

15majazy
#7 Wielbiciel#

A z kąd mam wiedzieć co Pan włożył do paczki ? Najpierw paczka musi dotrzeć do Mnie dopiero mogę wykonać zwrot . 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie masz racji, ale poczekajmy co czas pokaże.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@15majazy ,,z kąd,, ? ...poczytaj słownik ortograficzny to się dowiesz .

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

@mdrogeria  napisał(a):

,,z kąd,, ? ...poczytaj słownik ortograficzny to się dowiesz .


"Fajnie kąbinujesz". Trzeba się "przyjżeć podobnym sytuacją", żeby kogoś innego to nie "spodkało", ale nie zrażaj się i "prubój" dalej. Tylko co o tym "muwi regulamin"

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Jak to jest możliwe, że nie znasz podstawowych przepisów prawnych w tym Ustawy konsumenckiej!?
Żenujące.

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@LEW433 czy to działa tak samo w drugą stronę? Sprzedawca z dowodem nadania paczki nie będzie musiał zwracać pieniędzy kiedy paczka nie dotrze do kupującego? (teoretycznie pytam, na przyszłość)

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@wiekszy Jeśli sprzedającym jest osoba prywatna to tak. 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@komis-bell oki... czyli jeśli przedsiębiorca to nie 🙂

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Kto ma "skątaktować" się z kim? 😮

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

dla mnie rewelacyjne jest: "Dzwonimy do kupującego żeby wyjaśnic szybciej sprawę to nie odbiera . Utrudnia nam kontakt " (nie czepiam się @15majazy - mam wrażenie, że wielu sprzedawców tak robi od czasu kiedy - dawno temu - zaraz po pracy odebrałem numer, z którego ktoś wydzwaniał przez pół dnia i usłyszałem coś w rodzaju "...no nareszcie odebrał..." dość wkurzonym tonem) 

Skąd w ogóle pomysł, żeby kontaktować się z kupującym przez Allegro poza Allegro?  Allegro Was - sprzedawców do tego zachęca? Czy przez centrum wiadomości trudniej?

oznacz moderatorów