Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Szukam pomocy przy dochodzeniu swoich praw z związku z reklamacją urządzenia marki Tefal które zepsuło się na niecały rok od daty zakupu , a które zgłosiłem do sprzedawcy z oficjalną reklamacją z tytułu rękojmi.
Ponieważ parownica nie działa , nie da się jej włączyć zażądałem zwrotu zapłaty podając przyczynę jako usterkę istotną - na moją reklamację sprzedający nie odpisał anie nie ustosunkował się w terminie 14 dni.
Po 20 dniach , po moim odzewie napisał że reklamacja ma być do producenta nie do niego , później że otrzymał paczki na wskazany adres, później że dostał dopiero 5 dni temu , a dzisiaj napisał że w ogóle jej nie otrzymał.
Krótko mówiąc wyśmiał mnie i nadal sobie wystawia ogłoszenia mając moją reklamację w nosie .
Sprawę zgłosiłem do allegro z prośbą o pomoc , ale oprócz wysłania do sprzedawcy lakonicznej informacji nie powzięli żadnych dodatkow kroków
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i poradzi następne kroki ?
Dodam jedynie że wysłałem już do sprzedawcy wezwanie do zapłaty które spotkało się z taką samą reakcją jak opisałem powyżej
supian napisz do allegro prośbę o umożliwienie otwarcia dyskusji ze sprzedawcą , po 14 dniach zakończysz ją jako nierozwiązaną i wystąpisz do POK o rekompensatę .
@supian To był zakup od sprzedawcy firmowego? Jeśli tak, rękojmi nie może wyłączyć i nie może odsyłać do producenta, to on odpowiada za towar nowy przez 2 lata. Jeżeli nie ustosunkował się do reklamacji w ciągu 14 dni (odesłanie sprzętu nie ma tu nic do rzeczy) Twoja reklamacja byłaby uznana z mocy prawa, gdybyś nie żądał zwrotu wpłaty, tylko naprawy lub wymiany. Przy żądaniu zwrotu wpłaty z powodu wady istotnej (odstąpienie od umowy), sprzedawca ma 30 dni na rozpatrzenie takiej reklamacji - art. 7A Ustawy konsumenckiej. 14 dni obowiązuje tylko przy naprawie, wymianie lub obniżeniu ceny.
Dyskusji już nie otworzysz, ale proś o pomoc Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i kontynuuj korespondencję do skutku.
Niestety, będziesz musiał odczekać te 30 dni od zgłoszenia reklamacji. Jeżeli Allegro nie pomoże, złóż wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących. Czas na POK minął, ale w wyjątkowych sytuacjach czas ten może zostać wydłużony. W sprawie rekompensaty z POK pisz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b...
Druga opcja to zgłoszenie się do najbliższego rzecznika konsumentów - pomagają bezpłatnie.
Nie do końca wiem co oznacza zwrot sprzedawca firmowy - nie kupowałem tej parownicy w firmie Tefal ,ale u sprzedawcy allegro
https://allegro.pl/uzytkownik/amelkama
na stronie allegro również nie jest napisane że w przypadku żądania zwroty zapłaty trzeba czekać 30 dni
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/reklamacja-kupionego-towaru-EY8A831d6U6
i brzmi to tak : "w zależności od wybranego roszczenia obowiązek rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie lub w ciągu 14 dni. Jeśli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za zasadną, chyba że rozpoznanie reklamacji w tym czasie nie było to obiektywnie możliwe"
@supian Sprzedawca firmowy to sprzedawca prowadzący działalność gospodarczą, występujący na Allegro jako firma, poznasz to po dopisku "firma" na jego stronie z komentarzami.
Na stronie Allegro wiele rzeczy może nie być napisanych - obowiązuje art. 7a Ustawy. Przy żądaniu zwrotu ceny (odstąpieniu od umowy) sprzedawca ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.
14 dni i niezwłocznie dotyczy naprawy, wymiany, obniżenia ceny.
To samo pisz UOKiK.
Jeżeli żądanie złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy:
to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna. Sprzedawca nie może po jego upływie odmówić spełnienia żądania konsumenta, nawet jeżeli wada powstała z jego winy i np. zalał urządzenie wodą.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Allegro nie zawsze jest wyrocznią 🙂
@supian użyłeś przy składaniu reklamacji słów z tytułu rękojmi?
@xyz96 dobrze pisze
Przy żądaniu zwrotu wpłaty z powodu wady istotnej (odstąpienie od umowy), sprzedawca ma 30 dni na rozpatrzenie takiej reklamacji - art. 7A Ustawy konsumenckiej. 14 dni obowiązuje tylko przy naprawie, wymianie lub obniżeniu ceny.
wg mnie przesadziłeś z roszczeniami i zamiast żądać doprowadzenia produktu do zgodności z umową lub wymiany bo wymyśliłeś sobie zwrot kasy jako wada istotna
teraz Sprzedawca musi ocenić czy wada jest istotna np: wysyłając towar do producenta lub rzeczoznawcy - robi to oczywiście na swój koszt ale ma do tego pełne prawo
musisz mieć także świadomość, że tak duży sprzedawca ma wypracowane standardy obsługi takich reklamacji i pisemko na wzór z internetu go nie przestraszy
------------------------------------
posty naruszające Twoje prawa jako konsumenta zbieraj - możesz zgłosić się do inspekcji handlowej o sprawdzenie jego działań
wg mnie sprzedawca nie podaje wielu informacji wymaganych przez ustawę konsumencką w opisie ofert i to też może być sprawdzone
RED - tak - użyłem zwrotu rękojmia jako podstawa do reklamacji
co do zwrotu pieniędzy , urządzenie samo się włączyło , na szczęście byłem w domu i miałem okazję być w pokoju w którym stała parownica , nie dało się go wyłączyć poza wyjęciem wtyczki z prądu , po ponownym podłączeniu nie chciało się uruchomić. To jest parownica która generuje parę pod ciśnieniem i pod temperaturą - no sorry ,ale nie chce naprawianego sprzętu bo nie chce brać odpowiedzialności za serwis , że po ich naprawie nie dojdzie do ponownej awarii lub oby nie do poparzenia któregoś z członków rodziny, lub że podczas mojej nieobecności spali mi się mieszkanie
Być może to awaria jednostkowa - a może problem całej serii, tego nie wiem i nie obchodzi mnie to. Ja straciłem zaufanie do tego produktu i nie chce go mieć w domu.
@Dziękuję Wszystkim za dokładne wyjaśnienie , może Allegro skorzysta z tych porad i dopracuje lepiej swoje informacje na temat praw konsumenta
Cześć,
od daty odesłania i dostarczenia zwrotu / wysyła była na mój koszt / do sprzedawcy minęło 30 dni. Sprzedawca nie ustosunkował się w żaden sposób i nie odpowiedział na reklamację , oraz co gorsze nie zwrócił pieniędzy.
Pomysły lub wskazanie dalszej drogi postępowania z tym sprzedawcą ?
@Allegro , również nie zareagowało ani nie wsparło w tym zakresie , sprzedający działa w najlepsze dalej - mimo uwag co do prawidłowości w zapisach gwarancyjnych
@supian, przykro mi, że ta sprawa pozostaje nierozwiązana.
Widzę, że prowadziłeś z nami w tej sprawie korespondencję mejlową nr 17410916. Dnia 14 września zostałeś poproszony o ponowny kontakt 16 września, jeśli Sprzedający nie rozwiąże tego problemu. Czy kontaktowałeś się z nami po tym czasie?
Dziękuję Wszystkim za pomoc i za zaangażowanie , sprzedający zwrócił pieniądze.
Jednak to była droga długa i usiana wieloma rzucanymi problemami przez sprzedającego.
Oby ta sytuacja nie dotknęła innych allegrowiczów , a sprzedający wyciągnęli wnioski