anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wystawiłem negatywny komentarz, teraz sprzedający chce mi zapłacić za jego usunięcie

MAVio
#8 Zapaleniec#

Witam, 

Zakupiłem przedmiot od sprzedającego. Pierwsza paczka nie dotarła, widać było na stronie śledzenia paczki, że została zagubiona. Sprzedający zażądał, żebym złożył reklamację do InPost, inaczej nie wyśle drugiego towaru. Tak uczyniłem, w końcu dostałem drugi produkt. W międzyczasie InPost dzwonił do mnie, żeby rozwiązać temat reklamacji, powiedzieli mi, że to nie ja powinienem składać reklamację, ponieważ sprzedający dostaje zwrot z ubezpieczenia, a ja nowy produkt od sprzedającego, co wydaje mi się logiczne.

Drugi produkt przyszedł wadliwy, zwróciłem go. Musiałem ponaglać sprzedającego, żeby odzyskać środki. Usłyszałem, że mają 2 tygodnie od momentu dostarczenia wadliwego produktu, gdy już kilka dni był u sprzedawcy (ustawa mówi o dwóch tygodniach, ale od złożenia reklamacji lub do czasu zwrotu produktu).

W związku z powyższym mój komentarz do transakcji był negatywny, opisałem całą prawdę (poniżej). Teraz sprzedawca bombarduje mnie SMSami i mailami, że zapłaci mi 20, 30, 50% wartości produktu w zamian za anulowanie komentarza. Uważam, że to nie fair, dali ciała, powinni uczyć się na błędach, a nie próbować przekupić klienta... 

Czy postępowanie sprzedawcy jest zgodne z zasadami Allegro?

Mój komentarz:
""Nie polecam. Produkt nie dotarł (co można było sprawdzić na stronie śledzenia przesyłki przez 2 tygodnie!). Sprzedawca żądał, żebym złożył reklamację do InPost, zamiast samemu zająć się sprawą. Okazało się, że była to strata czasu, ponieważ nie mi, tylko sprzedawcy należy się rekompensata od firmy transportowej, co zresztą InPost potwierdził anulując moją reklamację. Sprzedawca w końcu wysłał drugi egzemplarz, ten był uszkodzony. Sprzedawca zwlekał ze zwrotem pieniędzy i musiałem wysyłać monit.""

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

xyz96
#21 Demiurg#

@MAVio To chyba wyjątkowo nieuczciwy sprzedawca. On nie miał prawa odsyłać Cię z reklamacją do InPost, to on odpowiada za przesyłkę do czasu, aż ją otrzymasz. Szantażował Cię, że nie wyśle towaru po raz drugi bez zgłoszenia reklamacji u przewoźnika - to niedopuszczalne. Bardzo dobry komentarz wystawiłeś, nie usuwaj go i nie daj się przekupić. Ostrzegasz nim innych przed nieuczciwymi praktykami tego "sprzedafcy".

oznacz moderatorów

MAVio
#8 Zapaleniec#

@xyz96 Dzięki, tak też uważam. Gdzie można to zgłosić, bo już mam dość tego natręta.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

GREGOGK
#10 Popularyzator#

@MAVio bardzo dziwny ten sprzedawca. Nigdy w życiu nie zaproponowałbym takiego czegoś klientowi. Jeżeli wszystko potoczyło się tak jak mówisz, to taki sprzedawca zawalił wszystko co mógł

Jeśli chodzi o przesyłkę, to jeżeli nie był to zakup na firmę to nie mógł od ciebie żądać abyś ty złożył reklamację. Jeśli jednak zakup był na firmę to po dodaniu jej przez sprzedawcę kurierowi całe obciążenie spada na kupującego.

oznacz moderatorów

MAVio
#8 Zapaleniec#

@GREGOGK Dzięki za komentarz. Nie był to zakup na firmę, kupiłem od firmy jako osoba prywatna.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

MAVio po pierwsze sprzedawca nieuczciwy bo od początku pewnie wiedział (a przynajmniej powinien skoro handluje) że reklamowac przesyłke może wyłącznie nadawca ( inna osoba w tym odbiorca może reklamowac po pisemnym upoważnieniu nadawcy)

Po drugie rekompensata za usuwanie negatywów w przeciwieństwie do tego co napisał xyz96 jest dość powszechnym zjawiskiem i wielokrotnie czytałem że jak chcesz dorobić na allegro to kupuj przedmioty wystawiaj negatywy i poczekaj na kontakt sprzedawców

po trzecie w ciągu ostatnich dni w kilku wątkach pisałem o tym że komentarze w obecnej formie są zbedne bo wystarczyłaby obiektywna ocenana podstawie danych które są w posiadaniu serwisu. Jełsi na ocene sprzedawcy wpłynełaby: ząłożona przez Ciebie dyskusja oraz długi termin rozpatrzenia reklamacji wówczas sprzedawca by wiedział że nie może tak postepowac. Bo jeśli postąpiłby tak w kilku przypadkach to w obiektywnej ocenie byłoby to widoczne a sprzedawca nie mógłby sie z klientami "dogadywać" po wystawieniu negatywa bo z pewnością część klienów na to pójdzie i usunie komentarze

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@MAVio a napisz czy kupiłeś od firmy czy osoby prywatnej bo to istotne w tym przypadku ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

MAVio
#8 Zapaleniec#

@kostas11 Od firmy.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@MAVio no to Cię wprowadził w błąd z reklamacją 😞 komentarz Twoja sprawa, możesz ulec lub zostawić i ostrzec innych, należał się 🙂

Jak byś kupił od osoby prywatnej to ciężar utraty przechodzi na Ciebie w momencie wydania przewoźnikowi, a przy zakupie od firmy w momencie odebrania przez Ciebie od przewoźnika stąd moje pytanie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

kostas11 niezaleznie czy od firmy czy do osoby prywatnej reklamowac przesyłke może wyłączni nadawca lub odbiorca po pisemnym upoważnieniu

oznacz moderatorów

MAVio
#8 Zapaleniec#

UPDATE - Allegro nic sobie nie robi ze sprzedawania komentarzy. Oto fragment czatu z Allegro:

...tak, jak już pisałem, właśnie utwierdziłem się w przekonaniu, że komentarze są o wiele mniej warte, niż mi się wydawało.

Zdałem sobie też sprawę z tego, że Allegro przymyka na sprzedawanie opinii oko.

Dziękuję za rozmowę.

19:38

Przykro mi, że ma Pan takie poczucie. Komentarze są subiektywną oceną każdego Kupującego i to do Kupującego należy decyzja o nim.

19:38

Oczywiście, bulwersuje mnie tylko fakt, że Allegro dopuszcza sprzedawanie komentarzy.

I jak chcę to zgłosić, okazuje się, że to wolny rynek. 🙂

19:40

Nie jest to sprzedawanie komentarzy, ale oczywiście ma Pan prawo do swojej opinii.

19:40

I przy niej pozostanę. Dziękuję.

19:41

Nie zmienia to jednak faktu, że oczywiście nękanie jest karalne i gdyby Sprzedający nadal do Pana pisał proszę o kontakt, wtedy sprawą zajmie się już Zespół Bezpieczeństwa Transakcji.

19:41

Dziękuję, jak dalej tak będzie, dam znać. Pozostaje jednak niesmak, o którym wspomniałem wyżej. Rynek komentarzy to wolny rynek, każdy może sobie kupić dobrą opinię, a Allegro nie widzi w tym problemu.

Na **piiip**ie za coś takiego jest ban i już.

Miłego wieczoru.

19:44

Nie każdy może kupić dobrą opinię, ponieważ opinię mogą wystawić tylko zweryfikowaniu użytkownicy, którzy zrobili zakup. Jak już wspomniałam na opinię o transakcji składa się całokształt obsługi po stronie Sprzedającego, a ten ma prawo do zaproponowania zadośćuczynienia. My jako Allegro nie możemy tego ocenić pod kątem moralnym.

19:44

Tu nie chodzi o moralność, tylko o uczciwość wobec Waszych klientów.

Akceptując wolny rynek komentarzy wprowadzacie w błąd wszystkich potencjalnych kupujących.

Nie chronicie ich przed nieuczciwymy sprzedającymi kupującymi sobie dobre statystyki.

19:46

Trudno jest mi o tym z Panem dyskutować, myślę, że nie jestem w stanie nic więcej dodać poza przedstawionym z naszej strony stanowiskiem.

19:46

Dobrego wieczoru.

19:46

oznacz moderatorów

starocerkiewny
#10 Popularyzator#

I jeszcze dodam, że jak napiszesz o tym otwarcie na facebooku, to cię w końcu ocenzurują. Tak działa ta korporacja.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@MAVio Ja to wiem, Allegro pozwala na kupczenie komentarzami. Na pozytywach zależy sprzedawcom i samemu Allegro, dlatego niczego złego nie widzą w takim przekupstwie, choć samo przekupstwo jest jak najbardziej czymś złym i nieetycznym.

Kiedyś zdarzyło mi się rozmawiać z Allegro na ten sam temat - sprzedawcy mogą, zdaniem Allegro, rozdawać gratisy za lepszy komentarz. To jest chore, ale niestety jesteśmy na Allegro 🙂

oznacz moderatorów

starocerkiewny
#10 Popularyzator#

I tak jesteś w dobrej sytuacji, allegro współpracuje ze sprzedawcami udostępniając im nielegalne narzędzie do dodawania użytkowników do CZARNEJ LISTY. W efekcie możesz być atakowany przez sprzedawcę a on jeszcze będzie mógł dzięki allegro, wbrew prawu dodać cię do nielegalnej listy i odmówić dalszej sprzedaży.

Czego nie rozumiesz? Monopolista łamie prawo, bo żyje z prowizji.

oznacz moderatorów

MAVio
#8 Zapaleniec#

Ja tylko chcę, żeby sprzedawca się ode mnie odwalił i nie przetwarzał dalej moich danych, w tym maila i numeru telefonu...

oznacz moderatorów

starocerkiewny
#10 Popularyzator#

Zagroź mu Inspekcją Handlową i urzędem skarbowym, zresztą allegro też by się przydała porządna kontrola.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

starocerkiewny  CL jest ochrona sprzedawców przed wyludzaczami,naciagacami,osobami które nie potrafią ze  zrozumieniem czytać opis oferty oraz tymi  które nie odbierają przesyłek pobraniowych.

Myślisz ze sprzedawca ma obowiązek tracić swoje zdrowie, czas i pieniądz na tych idi......,ja osobiście nie mam takiego zamiaru.

Zacznij  zawodowo sprzedawać na allegro i wtedy czekamy na twoje kolejne wpisy😕

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@starocerkiewny Jeżeli ktoś nie chce abyś u niego kupował - to po co tam się pchasz?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

starocerkiewny
#10 Popularyzator#

Wyobraź sobie, że straciłem czas na projekt na platformie sprzedawcy, zainwestowałem czas i oczekuje produktu zgodnego z ofertą, produktu, który zamawiam cyklicznie. Co któryś raz produkt przychodzi wadliwy, wystawiam wtedy negatywną opinię. Sprzedający NIC SOBIE Z TEGO NIE ROBI, bo olewa mój nakład pracy, banuje mnie wbrew przepisom prawa i ukrywa przed innymi, że nie wywiązuje się dostaw adekwatnie - fałszując do spółki z Allegro opinie działa na szkodę innych sprzedawców i klientów, ponieważ nie wiedzą, że nie panuje nad jakością dostaw.

Jeszcze nie rozumiesz, czemu trzeba tępić nieuczciwą konkurencję i działającą w zmowie allegro a nie klienta oczekującego JAKOŚCI każdej dostawy?

oznacz moderatorów