anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wystawianie komentarzy nieuczciwym sprzedawcom po uplynieciu 90 dni

Mrmorr
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, chcieliśmy odblokować wystawienie opinii sprzedawcy, który przeciągał rozpatrzenie reklamacji tak długo, że minęło 90 dni od dnia sprzedaży. Otrzymaliśmy informację, że nie ma takiej możliwości, pomimo uzasadnionych okoliczności. Mało tego, nie ma możliwości złożenia skargi na tego sprzedającego. Generalnie Allegro umywa od tego ręce, nic nie zrobią. Mogliby coś zrobić, gdybyśmy coś jeszcze chcieli od tego sprzedającego, a że my już dla świętego spokoju nic nie chcemy, tylko wystawienia mu należnej opinii, to nie mogą zrobić nic. Powiem szczerze, że jest to dla mnie nie do uwierzenia! Nawet nie przyszło mi do głowy, że Allegro nas z tym tak zostawi. Jest to jawne wspieranie nieuczciwych sprzedawców i zero ochrony konsumenta, którą się tak szczyci Allegro! Czy ktoś miał może podobną sytuację i udało się jednak coś załatwić?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

@Mrmorr No za wiele to nie wiemy, tylko że sprzedawca nieuczciwy. Możesz jaśniej , jak już zacząłeś.

oznacz moderatorów

Mrmorr
#8 Zapaleniec#

Kupiliśmy dwa meble z jednej linii od tego sprzedawcy, w jednej transakcji. Po skręceniu ich i ustawieniu obok siebie zauważyliśmy, że elementy w kolorze drewna mają różne wybarwienie. Po przesłaniu zdjęć sprzedający potwierdził, że rzeczywiście widzi różnicę w wybarwieniu, i że trudno jest czasami uzyskać ten sam kolor bejcy. Przy czym stwierdził, że jeśli nasza reklamacja dotyczy tylko uchwytów to uzna ją, jeśli natomiast chcemy reklamować również blaty i nóżki to będzie musiała być rozpatrywana dalej. Potwierdziliśmy, że chcemy reklamować wszystkie elementy. Od tego momentu było tylko gorzej. Kilkukrotnie wracaliśmy z pytaniem o dalsze decyzje. Stanęło na tym, że po 1,5 miesiąca od potwierdzenia, że chcemy reklamować wszystkie elementy, otrzymaliśmy 4 uchwyty (wszystkich w meblach jest ich 10), bez słowa wyjaśnienia co z pozostałymi częściami. Gdy wróciłam dopytać co z tym, otrzymałam informację, że zrobili dla nas wyjatek w ogóle wysyłając te cztery rączki, bo to jest prawdziwe drewno i później cały elaborat na temat tego, czym ono się charakteryzuje. Drewno drewnem, wiem czym się charakteryzuje, ale to są różne kolory bejcy, co zresztą sam sprzedający przyznał wcześniej. Po tej wiadomości zdecydowaliśmy, że cała sprawa nie jest warta tych dyskusji i przepychanek, ale z myślą, że ocenimy odpowiednio sprzedającego, co się okazało jednak niemożliwe. Prawda jest taka, że skoro Allegro nie jest zainteresowane takimi sprzedawcami, to to może być wręcz ich stały proceder, i nic się w tej kwestii nie zmieni, skoro nie daje się kupującym prawa głosu w tej sytuacji.

Dla uczciwości dodam, że prosiliśmy również o dodatkową nogę do mebli, bo zapadały się środkiem i nogę ta dostaliśmy. Okazało się też, że blaty są jednak tego samego koloru - wyglądały na różne w towarzystwie różnie wybarwionych rączek, ale po rozkręceniu mebli i położeniu ich obok siebie widać, że są takie same. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ja to bym od razu odesłał, takie przepychanki zawsze tracą moc w czasie i kończą się. Trzeba było od razu zaangażować Allegro w ten spór.

oznacz moderatorów

Mrmorr
#8 Zapaleniec#

Gdybyśmy od początku zakładali nieuczciwość sprzedającego, tak byśmy pewnie zrobili, ale poczatkowe rozmowy nie sugerowały, że się sprawy tak potoczą

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Mrmorr Rozumiem"mądry Polak po szkodzie".

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

Nadal to trochę ogólnie opisane ale....jeżeli założyli Państwo reklamację i sprzedawca nie odrzucił jej w czasie 14 dni to reklamacja jest uznana. W tym przypadku poszedł bym do Rzecznika Praw Konsumenta w celu uzyskania pomocy. 

Co do mebli drewnianych to niestety sprzedawca może mieć tu rację (wszystko zależy od tego jakie meble dokładnie i jakie bryły Państwo kupowali). Producenci daną partię mebli powinni robić dokładnie w tym samym kolorze (jedna partia drewna i jedna bejca) ale przy różnych partiach już faktycznie nie ma gwarancji powtarzalności koloru.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ares_ Nie ma racji, odcień różny, bo dorabiał farbę(bejca), jakby malował wszystko za jednym razem, takiego czegoś by nie było.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@LEW433 zgadza się. Napisałem, że "może mieć rację" ponieważ nie znamy szczegółów zakupu. Ale jak najbardziej jeżeli meble są kupowane z jednego systemu i w tym samym czasie to powinny mieć ten sam odcień.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie wystawisz komentarza po 90 dniach. Kilka lat temu było to możliwe, ale Allegro skróciło drastycznie czas na wystawienie oceny, co właśnie uniemożliwia odpowiednie skomentowanie utrudnień przy reklamacjach.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Tyle że ocena ta dotyczy transakcji gdzie jest wyraźnie wyszczególnione co się do tego liczy

Nie przypominam sobie żeby w tym miejscu również była informacja odnośnie reklamacji

Reklamacja to osobny czynnik, w 99,9% przypadków błędu/uszkodzeń itp zawsze będzie rozstrzygana pozytywnie na korzyść kupującego, czy to poprzez zwykła reklamację, czy też sądownie

Nie widzę sytuacji gdzie ludzie po 180 dniach reklamują towar bo się popsuł, i zmieniają przez to oceny gdzie na ten czynnik jakości towaru wpływa jego użytkowanie przez kupującego, który może zrobić wszystko

oznacz moderatorów