Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy ktoś spotkał się z sytuacją, że Sprzedający uzależnia wysokość kwoty zwrotu za zwrócony produkt od wystawienia pozytywnego komentarza? Czy to jest w ogóle dopuszczalne i zgodne z prawem?
Zakupiłem nakładkę na łóżko. Po przymierzeniu na łóżko okazało się, że pomyliłem rozmiary i zakładka jest za szeroka i wystaje poza łóżko, więc zwróciłem produkt. Zadałem pytanie Sprzedającemu, czy w swojej ofercie posiada węższe nakładki, bo źle zmierzyłem łóżko. Niebawem otrzymałem od Sprzedającego wiadomość, że odesłałem zniszczony i zużyty produkt, a dodatkowo próbuję wyłudzić inny nowy produkt. Sprzedający napisał też, że odda mi część pieniędzy za zwrócony produkt. Wysokość zwrotu jest uzależniona od wystawienia przeze mnie komentarza i wpłynie na moje konto dopiero po wystawieniu komentarza. Za komentarz pozytywny dostanę o 50 zł mniej, a za negatywny o 100 zł mniej. Zostałem też poinformowany, że nie jestem pierwszą osobą, która zwraca zużyty i zniszczony produkt.
Jak w takiej sytuacji Kupujący przed zakupem może sugerować się wystawionymi opiniami?
Czy można gdzieś się dowiedzieć, czy inni Kupujący tego Sprzedawcy też dostawali tego typu propozycje i pod ich naciskiem zamiast komentarza negatywnego wystawiali pozytywny?
@Client:40957570 Jeżeli zwróciłeś towar, tylko po przymierzeniu, to nie może on być zniszczony jak twierdzi sprzedający. Ty to wiesz najlepiej jak było./ chyba że sprzedający ma rację/ tak czy siak- Nie ma prawa żądać opinii w komentarzu.
Zacznij ze sprzedającym dyskusję https://allegro.pl/dyskusje/nowa
i zakończ dopiero jak się sprawa całkowicie wyjaśni.Nie rozmawiaj telefonicznie, tylko przez ten formularz. Jeżeli towar nie był używany i zniszczony żądaj zwrotu pełnej kwoty, nie ma prawa nic ci potrącać.
@Client:40957570 Po 14 dniach od zakupu możesz złożyć wniosek do POK, w dyskusji powiedz, że składasz wniosek, zobaczysz odda:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
Dzięki za info. Działam.
Witaj,
szantażowanie kupujących i uzależnianie kwoty zwrotu od typu wystawionego komentarza jest absolutnie niedopuszczalne. Sprzedawca przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić konsumentowi koszt towaru i najtańszej zwykłej przesyłki niezwłocznie po otrzymaniu towaru.
Zgłoś korespondencję od sprzedawcy korzystając z formularza dostępnego na stronie: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/regulamin-allegro/jak-zglosic-spam-obrazliwe-wiadomosci-i-in... Opisz działania sprzedawcy i poproś o sprawdzenie jego konta.
Rozpocznij dyskusję ze sprzedawcą i poproś w niej o pomoc pracownika Allegro. W następnym kroku możesz skorzystać z Programu Ochrony Kupujących.
Nie zapomnij wystawić odpowiedniego komentarza, żeby ostrzec innych kupujących przed stratą czasu i pieniędzy. Powodzenia.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Witam,
wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Dałeś mi nadzieję. Działam.
Mam nadzieję, że uda mi się odzyskać pieniądze.
Jak można "utrzeć nosa" temu Sprzedawcy? Przecież, jeżeli mnie zaszantażował, to z innymi Kupującymi też tak pewnie postąpił. Wielce prawdopodobne, że te pozytywne komentarze umieszczone na jego stronie na Allegro też mogą być kłamstwem. Jak w takim razie ustrzec innych przed taką osobą? I czy Allegro w ogóle reaguje na tego typu sugestie Sprzedających?
@Client:40957570 Nie usuwaj to jest ostrzeżenie dla innych, Allegro może odebrać np, SS.
@Client:40957570 Jak utrzeć nosa kombinatorowi wskazał @Client:79179573 . Otwórz Dyskusję i poproś w niej o pomoc pracownika Allegro. Zobaczysz, jak nagle cwaniak zmieni zdanie. Gdyby jeszcze miał jakieś wątpliwości i się stawiał, wypełnij wniosek do POK.
@Client:40957570 oczywiście jeżeli używałeś nakładki to sprzedawca może obniżyć zwrot ale nie może tego uzależniać od komentarza ( a co odesłałeś to wiesz sam )
Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
Nie używałem nakładki, no chyba, że Sprzedawca potraktował moje przymierzanie do łóżka jako używanie. Nakładka poza opakowaniem była może kilkanaście minut, gdyż jak tylko zmierzyłem i zorientowałem się, że popełniłem błąd i nakładka jest za szeroka, to od razu ją spakowałem do kartonu, w którym przyszła i odesłałem. Nie zabolała mnie tak strata pieniędzy, jak bardzo zabolał mnie szantaż ze strony Sprzedającego, który uzależnił zwrot pieniędzy od wystawienia mu pozytywnego komentarza. Zacząłem zastanawiać się, czy przypadkiem inne pozytywne komentarze dla tego Sprzedającego nie są zdobyte w ten sam sposób, w jaki próbował uzyskać pozytywny komentarz ode mnie? A jeżeli tak, to jest to oszustwo i powinno być karalne. Najbardziej z tym nie mogłem się pogodzić, bo jak tu teraz wierzyć opinią na Allegro, skoro Sprzedający je kupują?
Wygląda na to, że moja sprawa została załatwiona, gdyż dzisiaj złożyłem wniosek do POK i już dostałem informację o pozytywnym jego rozpatrzeniu, więc chyba prawda była po mojej stronie.
@Client:40957570 To z czystym sumieniem możesz wystawić odpowiedni komentarz do tej transakcji.
Nieomieszkam😁
Witam,
chyba zbyt szybko ucieszyłem się z odpowiedzi Programu Ochrony Kupujących, kiedy mi napisali, że pozytywnie rozpatrzyli mój wniosek. Dzisiaj rano otrzymałem przelew w wysokości 100 zł, a koszt zwróconego przedmiotu wynosił 269 zł i o tyle wnioskowałem. Od razu wysłałem zapytanie do POK, ale nie otrzymałem odpowiedzi. Poprzednio odpowiadali właściwie od razu. O co może chodzić?
Pozdrowienia
@Client:40957570 Reszty ceny nie oddał Ci sprzedawca? Nic nie oddał? Sprawdź, może zlecił zwrot wpłaty.
A gdzie to mogę sprawdzić? Przelewu nie dostałem.
@Client:40957570 Powinieneś dostać na maila że wniosek rozpatrzony pozytywnie i ile ci przyznali.
@Client:40957570 Jeśli sprzedawca zlecił zwrot wpłaty, powinieneś otrzymać powiadomienie e-mail od Allegro. Taki zwrot trwa około 3 dni. Poczekaj na odpowiedź z POK, może coś Ci wyjaśnią.
@Client:40957570 Ostatnia wiadomość mailowa od Ciebie w sprawie POK trafiła do nas 23 listopada i na otrzymałeś na nią odpowiedź. Czy po tym czasie pisałeś jeszcze jakieś wiadomości? Jeśli tak, podaj mi proszę numer zgłoszenia.
Tak, pisałem dzisiaj, gdy otrzymałem przelew na kwotę 100 zł. Numer zgłoszenia to: 196764-1606145436. Prosiłbym o odpowiedź na moje zapytanie.
@Client:40957570 To jest numer Twojego wniosku w Programie Ochrony Kupujących, ale podaj mi proszę numer, który dostałeś po wysłaniu wiadomości.