Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W ostatnim czasie przytrafiła mi się ponownie (wcześniej też się zdarzyło, ale myślałem że coś jednorazowego) dość dziwna sytuacja.
U jednego ze sprzedawców na Allegro kupiłem zabawkę dla dziecka z przesyłką do paczkomatu InPost. Wszystko OK, przesyłka nadeszła szybko, odebrałem, towar w porządku. Wszystko tak jak powinno być.
Sytuacja zrobiła się dziwna jakieś dwa tygodnie później. Na mój adres e-mail przyszło powiadomienie... o wysyłce przedmiotu. Początkowo myślałem, że to jakaś pomyłka systemu Allegro. Coś się nie zsynchronizowało, jakieś zapóźnione powiadomienie... ale NIEEEEEE! Operator (InPost) także odnotował przesyłkę i przesłał mi powiadomienie na adres e-mail. Co ciekawe, ta druga przesyłka zaadresowana na zupełnie inny paczkomat, w zupełnie innym mieście. "O co chodzi?" pomyślałem. No nic, obserwuję...
Powiadomienie o drugiej przesyłce przeszło cały swój "cykl życia" z umieszczeniem w docelowym paczkomacie i... odbiorze(!). Załączam zdjęcie ekranu.
I w tym momencie musiałem mieć bardzo zaskoczony wyraz twarzy, bo ewidentnie sprzedający "podczepił" się pod moją aukcję aby wysłać jakąś zupełnie inną przesyłkę w zupełnie inne miejsce. Jaki w tym sens? Czy to jakieś nadużycie? Sposób na obniżanie sobie kosztów (pewnie miałoby sens, gdyby w Smarcie Allegro brało część kosztu na siebie, nie wiem czy tak jest)?
Czy ktoś może mi wyjaśnić co właściwie się zadziało i dlaczego sprzedający wykonał taki dziwny manewr?
Nie do końca jest jednoznaczna odpowiedź, obrazka nie widzimy. Moze podpiął się po to żeby komuś innemu podać coś że wysłał a może nie wysłał, takie "możliwości" były opisywane.
A kod odbioru?
nie jest to nic nadzwyczajnego, wystarczy, że system zdublował Twój adres mailowy. Całe zamówienie jest podpięte właśnie pod niego. To spowodowało, że taka paczka była widoczna przez Ciebie, ale szła do kogoś innego. Mógł to być błąd allegro, inpost lub sprzedawcy, jeśli korzystał np. z jakiegoś zewnętrznego systemu obsług zamówień. możliwe, że dosyłał komuś jakieś zamówienie, a przez przypadek pomieszał maile adresata. Ktoś odebrał przesyłkę z paczkomatu, bo kod dostał na sms.
Najgorsze jest to, że mogłeś zostać wplontany w coś nielegitnego.
Mogła byc zwykła pomyłka. Wkleił nie ten mail
Rozumiem że chodzi o taki długi identyfikator w szczegółach zakupu, tak? Proszę: 4e0a66b0-f1e6-11ed-b6ca-239c5a1d5164
Tu jednak pojawia się "ale"... w systemie obie przesyłki są ma moje dane osobowe, ale InPost zaraportował mailem dostarczenie i odbiór drugiej przesyłki w zupełnie innym paczkomacie:
"
Twój Paczkomat: |
| |
SCH09M Sochaczew, Pocztowa 1, za sklepem |
@RaVan70 Tak, to dokładnie o ten numer chodziło, dziękuję. Sprawdziłam to zamówienie i faktycznie zostały do niego nadane dwie przesyłki. Prawdopodobnie to błąd po stronie systemu nadawczego sprzedającego, więc jeśli chciałbyś to do niego zgłosić, możemy się z nim skontaktować, aby wyjaśnić tę sytuację.
Ok, ja nie mam czasu na zajmowanie się tym dalej. Jeżeli możecie wyjaśnić we własnym gronie to poproszę.
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź.
Jak nie mam czasu?
jak we własnym gronie?
Ty wywołałaś temat to chociaż posłuchaj do konca
zabierzess sie a my tu mamy o Tobie rozprawiać????
Odpowiedziałem na ofertę pomocy (kontaktu) otrzymaną od Moderatora. Moderator zweryfikował dane u źródeł i przedstawił wyjaśnienie. Zaznaczyłem jego wyjaśnienie jako rozwiązanie zagadnienia i nie skupiam się na dalszej dyskusji. Więc w czym problem, Moniko? Temat wyjaśniony, a mi tylko o wyjaśnienie chodziło.
"Ok, ja nie mam czasu na zajmowanie się tym dalej. Jeżeli możecie wyjaśnić we własnym gronie to poproszę." - mmay wyjaśniać dalej, ale co i dlaczego bez Ciebie?
@Monika__L Zgadza się, autor wątku poprosił nas o interwencję i już to zrobiliśmy.
@RaVan70 Wszystko jest już załatwione. Wysłaliśmy już do sprzedającego prośbę o weryfikację zamówienia i sprawdzenie tego błędu.
to nie jest tak, że obie przesyłki są na Twoje dane osobowe, a jedyną rzeczą, która się zdublowała jest najprawdopodobniej adres mail. Zresztą przy przesyłce inpost najważniejszy jest nr telefonu, który w tym przypadku jest inny, bo nie dostałeś smsu z kodem.
Chm miałam kiedyś sytuacje dawno emu co klient prosił, żeby poczekać tydzień z wysyłką bo jest na wyjeździe. Ale niestety zamiast poczekać z wpłatą zapłacił od razu. Teraz za nie wysłanie przesyłki w terminie traci się punkty w panelu sprzedającego. Ja wtedy poszłam mu na rękę ale punktów tracić nie chciałam, no bo niby za co ??? wiec wbiłam tam numer własnej paczki ze sklepu online z ciuchami, którą odebrałam dzień wcześniej i poinformowałam klienta żeby się tym nie przejmował. W sumie nie byłam pewna czy to zadziała ale zadziałało, punktów nie odebrali, a za tydzień dodałam właściwy numer przesyłki. To było z pół roku temu i tylko raz więc nie wiem czy jeszcze tak można... Możliwe że z podobnego powodu podał Twój numer paczki.
Do czego to Allegro doprowadziło sprzedających, by ci w obawie o utratę paru punktów zmuszeni są do wykonywania takiej ekwilibrystyki myślowej i kombinacji.
ja miałem ostatnio taki numer, zamówiłem trochę klamotów na allegro. Policzyło 2 paczki w systemie. Przyszła jedna duża/ciężka, a druga mała jakaś taka lekka bardzo. Otwieram tą małą, a tam w środku pusta kartka z napisem 2 przesyłka. Padłem - bo sprzedawca wysłał 2 przesyłki, pomimo, że wszystko zmieściło się w 1. Druga paczka poszła pusta, żeby mu się chyba statystyki zgadzały a przecież za nią też zapłacił, pomimo, że to smart.
Kto na allegro sprzedaje ten się w cyrku nie śmieje.
@mikeza "Druga paczka poszła pusta, żeby mu się chyba statystyki zgadzały a przecież za nią też zapłacił, pomimo, że to smart. "
czytajac bieżące wpisy na AG od sprzedających nie jestem przekony że są świadomi parcypacji w kosztach paczek Smart