anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaginiona przesyłka zwrotna do sprzedawcy

beacia_sl
#7 Wielbiciel#

Witam.

Kupiłam przedmiot na allegro po czym odesłałam w terminie 14 dni od zakupu. Przesyłka została zagubiona przez pp sa i dostałam odpowiedź z reklamacji że została rozpatrzona negatywnie z uwagi na to, że nadawca jest allegro i to allegro powinno wynosić reklamacje bo pp sa ma umowę z allegro .  Czy ktoś może podpowiedziedz czy to jest wielka ściema czy rzeczywiście to allegro składa reklamacje? Dla mnie to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

xyz96
#21 Demiurg#

@beacia_sl Reklamację możesz złożyć Ty, ale musisz mieć upoważnienie od Allegro.

Upoważnienie (link) znajdziesz na tej stronie; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/prawa-i-obowiazki-sprzedajacego/reklamacja-w-przypadku-pr...

Poza tym sprzedawca już teraz powinien Ci oddać pieniądze zgodnie z art. 32 Ustawy konsumenckiej.

Art. 32 Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Wystarczy, że przekażesz sprzedawcy potwierdzenie nadania przesyłki. Jej zaginięcie i reklamacja na poczcie to odrębna kwestia, która nie wstrzymuje obowiązku niezwłocznego zwrotu wpłaty przez sprzedawcę. Reklamować zaginiecie możesz Ty, możesz też upoważnić do tego sprzedawcę. Mam pisemne stanowisko UOKiK, które potwierdza powyższe.

oznacz moderatorów

beacia_sl
#7 Wielbiciel#

Dziękuję bardzo !

oznacz moderatorów